Jeste li dovoljno spremni i kreativni da odgovorite na ova pitanja na razgovoru za posao?
Razgovor za posao nije uvijek predvidljiv kao što mislite.
Razgovor za posao nije uvijek predvidljiv kao što mislite.
Razgovori za posao uglavnom se sastoje od tipičnih pitanja koja uključuju prijašnje radno iskustvo, komunikacijske sposobnosti, završenu srednju školu i/ili fakultet… No, najbolje svjetske tvrtke ne smatraju nabrojano nužnim informacijama u zapošljavanju. Naprotiv, traže mnogo više.
Naime, svjetski poznate i uspješne kompanije koriste neke od možda najbizarnijih pitanja na razgovoru za posao što je njihov lukav način pri odabiru „psihološki najjačih, najsnalažnjivijih“ adekvatnih radnika.
Primjerice, Google je na razgovoru za posao za suradnika u računovodstvu postavio pitanje: – Kada biste mogli izabrati jednu pjesmu koja bi svirala svaki put kada biste ušli u neku prostoriju cijeli Vaš život, koja bi to pjesma bila? – ili – Kad biste bili zapamćeni po jednom citatu, koji bi to citat bio? – Svakako nastojte biti čim humaniji i lukavi poput njih. U slučaju da želite poziciju menadžera, morate odabrati grad i procijeniti koliko tamo ljudi radi na napjevima za klavir.
Facebook zanimaju informacije koliko Big Macova McDonald's godišnje proda u SAD-u ili informacije za posao online prodavača poput – Koliko košta pranje svakog prozora u Seattleu? – To nije toliko čudno s obzirom na to da kao najpopularnija društvena mreža sadrži brojne potrebne, nepotrebne i banalne informacije, a dobro je biti informiran o svemu pa čak i o ovakvim podacima.
Boeing je za posao inženjera kandidate upitao što misle o lava svjetiljkama i američkom stripu Dilbert.
Apple kandidatima koji se žele baviti globalnim problemima postavlja pitanja poput – Koliko je djece rođeno svaki dan? – ili – Kad biste pričali s najboljim/om prijateljem/icom što bi oni predložili kako da poradite na sebi? –
Hess odabire određeni način psihološke selekcije i možda neku vrstu stereotipa pitanjem: – Koja je Vaša najdraža boja? – za posao asistenta menadžera.
Intel traži vaše originalne ideje tako da morate odabrati dizajn stalka za začine za slijepe ljude, u slučaju da vas zanima pozicija inženjera.
Celgeneu, ako se borite za posao u komunikaciji, morate ispričati neku priču po izboru. Samo nemojte odabrati neki loš vic.
Microsoft zanima vaš odabir između dvije ponuđene supermoći – birate li nevidljivost ili letenje? Dobro razmislite, budite maštoviti kao i oni!
U slučaju da želite raditi kao inženjer za St. Jude Medical, morate znati zašto je šaht okruglog oblika. Sve je važno i sve je informacija!
Kako biste bili dobar i komunikativan radnik, MasterCard želi znati kako biste pristupili zaposleniku koji se žali na miris tijela svojeg kolege. Možda ostaviti anonimni dar pun sapuna i šampona Ili otići na piće prije posla te im hrabro i direktno to objaviti. Tko zna, na vama je da budete kreativni, a ipak pristojno suptilni.
Tehnološka tvrtka Cisco od vas traži ideje i nekonvencionalnu perspektivu pitanjem – Kad bi mogli birati, koje biste drvo bili?– Također, možda neka vrsta stereotipa.
Biogen Idec vas vraća u prošlost upitom kakvi ste bili kao dijete. S obzirom na to da većina problema s kojima se ljudi danas suočavaju dolazi iz djetinjstva i duboko je potisnuta u podsvijesti, ovo je zbilja dobro pitanje. Trebaju znati s kime imaju posla!
Medtronic je više-manje direktan u razgovoru za posao asistenta u terapiji protiv dijabetesa upitom: – Što mislite, što ćete najviše mrziti u ovome poslu?–
Ovo je vrsta trik-pitanja kojima se poslodavci služe kako bi eliminirali što veći broj kandidata i tako odabrali one koji se istaknu i dobro reagiraju pod pritiskom u neobičnim i neočekivanim situacijama i pitanjima.