6 novih činjenica o Facebooku
Najveća društvena mreža koju koristi više od 57% odraslih Amerikanaca te čak 73% onih u dobi od 12 do 17 godina, prije nekoliko dana proslavila je svoj deseti rođendan.
Najveća društvena mreža koju koristi više od 57% odraslih Amerikanaca te čak 73% onih u dobi od 12 do 17 godina, prije nekoliko dana proslavila je svoj deseti rođendan.
Najveća društvena mreža koju koristi više od 57% odraslih Amerikanaca te čak 73% onih u dobi od 12 do 17 godina, prije nekoliko dana proslavila je svoj deseti rođendan.
Rezultati anketa Pew Research Center-a pokazali su da odrasli Amerikanci koriste Facebook sve češće. Čak 64% njih svakodnevno koristi ovu mrežu što je velik porast u odnosu na 2010. godinu kada je ta brojka iznosila 51%. Rezultati anketa pokazali su da su i tinejdžeri skloni intenzivnijem korištenju Facebook-a. Naime, ukupan broj korisnika najveće društvene mreže među tinejdžerima i dalje ostaje visok te pokazuje kako iz dana u dan ne napuštaju društvenu mrežu. S druge strane, rezultati fokus grupa pokazali su da je odnos mladih i Facebook-a kompliciran te da evoluira.
Rezultati istraživanja Pew Research Center-a uputili su i na 6 novih činjenica najveće društvene mreže:
1. Dio korisnika osjeća odbojnost prema određenim aspektima Facebook-a no strah od propuštanja društvenih zbivanja (FOMO) nije jedan od tih aspekata
Korisnicima najviše smeta kada njihovi prijatelji dijele i objavljuju osobne informacije poput slika bez da su ih prvotno tražili dopuštenje. Uz to, većina je roditelja posebno oprezna kada su u pitanju slike njihove djece. Naime, 57% korisnika Facebook-a, koji imaju djecu mlađu od 18 godina, izjavilo je da im jako smeta kada ljudi dijele slike njihove djece bez dopuštenja.
Nadalje, čak 36% korisnika Facebook-a protivi se dijeljenju previše osobnih informacija na toj društvenoj mreži, dok je 36% korisnika izjavilo da im jako smeta kada drugi dijele njihove slike, bez da su ih prvotno tražili dopuštenje. Također, 12% korisnika prilikom objavljivanja sadržaja na Facebook-u osjeća pritisak da mora dijeliti samo stvari koje će biti dobro prihvaćene od strane prijatelja. Smatraju da moraju objaviti samo stvari koje su popularne i koje će biti „lajkane”.
2. Žene i muškarci najčešće koriste Facebook za dijeljenja sadržaja s drugima i zabave
Najveći broj ispitanika (47%) navelo je da najčešće koristi Facebook zbog fotografija i videa koje objavljuju njihovi prijatelji. Nadalje, 46% ispitanika navelo je da koriste Facebook zbog mogućnosti dijeljenja sadržaja s velikim brojem ljudi odjednom te zbog humorističnih sadržaja. Najmanji broj ispitanika je naveo da koristi Facebook za praćenje vijesti i dobivanje podrške od prijatelja.
S obzirom na spol, žene češće koriste Facebook za pregledavanje slika i videa, zanimljivih i smiješnih objava, za dijeljenje sadržaja s velikim brojem ljudi, učenje kako pomoći drugima te primanje podrške od prijatelja. Međutim, i žene i muškarci Facebook podjednako koriste za praćenje novosti te za dobivanje komentara i povratnih informacija na sadržaje koje dijele.
3. Polovica odraslih korisnika Facebook-a ima više od 200 prijatelja
Rezultati istraživanja pokazali su da broj prijatelja na Facebook-u varira od korisnika do korisnika. Naime, 39% odraslih korisnika Facebook-a ima između jednog i 100 prijatelja. Nadalje, 23% ih ima između 101 i 250 prijatelja, a 20% ih ima između 251 do 500 prijatelja. Uz to, 15% korisnika Facebook-a ima više od 500 prijatelja. Kada je riječ o odraslim korisnicima Facebook-a, prosječan broj prijatelja je 338.
Sve u svemu, polovica svih korisnika Facebook-a ima više od 200 prijatelja, a polovica ih ima manje od 200. U odnosu na starije, mlađi korisnici imaju značajno veći broj prijatelja. To potvrđuju rezultati koji pokazuju da čak 27% mlađe populacije u dobi od 18 do 29 godina ima više od 500 prijatelja, dok 72% starijih korisnika od 65 godina ima 100 prijatelja ili manje.
4. 12% korisnika navodi da ih je netko zamolio da obrišu neku osobu iz prijatelja
Prema rezultatima istraživanja, čak 19% korisnika u dobi od 18 do 29 godina susrelo se sa zahtjevom da obrišu određenu osobu sa svog profila. S druge strane, samo se 10% korisnika u dobi od 30 do 49 godina te 7% njih u dobi od 50 do 64 godina susrelo s takvim zahtjevom. Nadalje, samo se 5% korisnika starijih od 65 i više godina susrelo s tim zahtjevom.
Većina ispitanika odgovorila je da zahtjevi za „uklanjanje prijatelja” dolaze uglavnom od drugih prijatelja. To smatra čak 35% ispitanika. Također, da takvi zahtjevi dolaze od trenutnih supružnika smatra njih 23%. Oko 38% onih koji su primili ovu vrstu zahtjeva navode da je od njih traženo da uklone nekog od prijatelja s popisa, dok je 22% bilo zamoljeno da s popisa ukloni bivšeg ljubavnika.
5. Korisnici najčešće komentiraju i označavaju sa „sviđa mi se” fotografije svojih prijatelja te vrlo rijetko objavljuju vlastite statuse
Na pitanje koliko se često korisnici uključuju u određena ponašanja na stranici, najveći broj ispitanika odgovorio je da najčešće komentira fotografije prijatelja, a sadržaj koji su drugi objavili označi sa „sviđa mi se”. Međutim, na pitanje koliko često objavljuju ili promijene svoj status, većina korisnika odgovorila je da to radi samo povremeno. Naime, 44% korisnika označava sa „sviđa mi se” sadržaje svojih prijatelja barem jednom dnevno, a 29% nekoliko puta dnevno.
Nadalje, 31% korisnika komentira tuđe fotografije svakodnevno, a 15% nekoliko puta na dan. Također, 19% korisnika šalje privatne poruke svojim prijateljima svaki dan, a 10% korisnika to čini više puta dnevno. Uz to, 10% ih promijeni ili ažurira vlastiti status na Facebooku na dnevnoj bazi, dok samo 4% ažurira svoj status nekoliko puta dnevno. Ono što je vrlo zanimljivo, čak 25% korisnika Facebook-a izjavilo je da nikada ne ažurira svoje statuse.
6. Polovica korisnika interneta koji ne koriste Facebook živi s nekim tko ga koristi
Velik broj ljudi koji ne koriste Facebook ipak je djelomično upoznat s tom društvenom mrežom preko članova obitelji. Među korisnicima interneta koji ne koriste Facebook sami, 52% je njih izjavilo da netko od njihovih članova obitelji ima svoj Facebook profil. U većini slučajeva (66%) radi se o roditeljima koji ne koriste Facebook, ali žive s djecom koja ga koriste. Osim toga, oko 24% ispitanika koji ne posjeduju vlastiti Facebook profil, ali žive s osobama koje imaju otvoren profil, priznalo je da preko njihovih profila gledaju fotografije i post-ove na Facebook-u.
Sve u svemu, rezultati ovog istraživanja pokazali su da jednostavno ne možemo izbjeći utjecaj ove društvene mreže, a ni doticaj s njom. Međutim, možemo utjecati na svoje ponašanje na Facebook-u, na sadržaj koji dijelimo te na stvaranje slike o sebi.