LOGIN
Zaboravili ste lozinku?
Bliskoistočne putešestvije

Student Petar Brković otkrio svoje (ne)zgode tijekom iranske avanture

Na putopisnom predavanju u Centru za mlade grada Zagreba student Petar Brković govorio je o svojoj iranskoj avanturi te podijelio svoje iskustvo.

Imali smo priliku otići na putopisno predavanje koje je organizirao Centar za mlade grada Zagreba, a koje je održao Petar Brković, dvadesetdvogodišnji student Hrvatskih studija, koji se uz veliku hrabrost i znatiželju odlučio na dvotjedno putovanje u Iran, od Teherana pa sve do Kermana. Sve to učinio je sam jer, kako kaže, oduvijek mu je bio zanimljiv Bliski istok.

Putovanje je počeo planirati početkom prošle godine, a kofer je spakirao u srpnju 2019. godine te je putovao avionom iz Budimpešte za Istanbul pa iz Istanbula za Teheran za 1 400 kuna.

O prvom solo putovanju morao je obavijestiti i roditelje. Kakva im je bila reakcija te jesu li ga odgovarali od putovanja otkriva:

– Moji roditelji su malo tradicionalniji, stoga im je to bio šok. Iako im nije bilo svejedno, nisu me nikada odgovarali.

Zanimalo nas je zašto se odlučio na putovanje ići sam, evo što nam odgovara:

– Uvijek sam išao s ljudima i kada odeš s nekime na putovanje po cijele dane ste zajedno i svatko želi nešto drugo vidjeti. Ja sam htio otputovati na svoju ruku kako bih upoznao sebe i ojačao svoj duh, pogotovo jer me zanima taj dio svijeta.

Također nam otkriva da nije putovao preko turističke agencije te nije imao vodiča, već je bio sam svoj vodič. Noćio je kod domaćina koje je pronašao putem Couchsurfing aplikacije.

Naglašava da su tamo ljudi topli te se jako vole fotografirati, što ga je jako začudilo. Bio to petogodišnjak ili starac od 70 godina, kaže, svatko je imao svoju pozu.

FOTO: Instagram

Događaj koji mu se urezao u pamćenje i koji nikada neće zaboraviti bio je kada ga je čovjek vikom pozvao da se pridruži njemu i njegovoj obitelji na doručku u parku.

Naveo i jednu neugodnu situaciju:

– Bio sam u metrou i slikao sam znatiželjno žene preko puta, a one su se u tom trenutku počele derati na mene. Zatim je neki zaštitar rekao da to ne smijem raditi pa sam obrisao sliku.

Za hranu kaže da je ukusna te da se, jer ne zna kuhati, hranio po restoranima, koji su za nas jeftini, ili bi jeo kod domaćina.

Na pitanje koliko je ukupno novca potrošio odgovara:

– To je teško reći. Ja to sve zaokružujem na otprilike 10 000 kuna, ali pod to spada putovanje od mjesec dana jer sam ja još išao u Tursku, Bugarsku i Srbiju. To zvuči previše, ali to je putovanje od mjesec dana i vidio sam čuda.

Putovanje bi opet ponovio te će to i učiniti kada bude u mogućnosti jer je ondje stvorio mnoga poznanstva. Za kraj je s nama podijelio poruku upućenu mladima:

– Mladima bih poručio da kada odu negdje da neće biti isti u glavi kao kad su tu i kada imaju tjeskobe i pitanja u glavi jer tako je i meni bilo, ali kada sam zakoračio prvi put tamo totalno mi je bio drugačiji mindset. I tamo sam se po prvi puta osjećao živim, osjećaš da te život vodi. Osjećam da sam ostao ispunjen nekim duhom, energijom, to je nešto što ne možeš dobiti, ja mislim, ni s čim.

Svoje putovanje zabilježio je i fotografijama koje objavljuje na Instagram profilu Putografia.