LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
PUTOVANJE U MADRID

FOTO: Iskustvo putovanja iz prve ruke: „Emily u Parizu, ja u Madridu”

Nakon ispitnih rokova vrijeme je za odmor od učenja i studiranja. Kao studenti, imamo brojne prilike za putovanja i razne popuste koje možemo koristiti. Osim jednodnevnih i vikend destinacija, možete si priuštiti i jedno nezaboravno iskustvo u Madridu. Putovanja izvan sezone posebna su po tome što destinacije nisu pune turista, a cijene smještaja i prijevoza su pristupačnije. Zato s vama dijelim svoje iskustvo odlaska u Madrid.

Do ideje o putovanju u Madrid došla sam s prijateljicom koja je imala veliku želju odlaska u Španjolsku, a zajednička prijateljica bila je tamo na Erasmus+ programu. Iskreno nisam znala što očekivati jer nisam bila dovoljno informirana o Madridu. Pronašle smo jeftine Ryanair letove iz Zagreba preko Bergama i rezervirale Airbnb smještaj, a tek dva dana prije leta sam počela istraživati grad i znamenitosti kako bih isplanirala putovanje. Napravila sam popis najatraktivnijih mjesta i rasporedila ih po udaljenosti kako bi što manje vremena potrošile hodajući. S obzirom na to da smo bile samo tri dana u Madridu, za svaki dan sam namijenila obilazak jednog dijela centra nadajući se da ćemo sve stići obići, međutim stigle smo i više od toga.

Madrid je pun iznenađenja, mjesto gdje svatko može pronaći nešto za sebe

Najpoznatiji trgovi Puerta del Sol i Plaza Mayor nisu nas se posebno dojmili jer se ne ističu ni po čemu specifičnome, međutim šetnja od Katedrale de la Almudena do Kraljevske palače u Madridu i hrama Debod bila je nezaboravna, kao i obilazak Kraljevske palače, koji definitivno ne smijete propustiti zbog svog povijesnog značaja i prekrasnog interijera. U blizini smo posjetile Trg de Espana i popularan Hotel Riu sa svojim rooftopom. Madrid je poznat po brojnim rooftopovima, ali umjesto skupog Hotela Riu preporučujem pristupačniji Circulo de Bellas Artes s pogledom na cijeli Madrid. U blizini je ulica Grand Via specifična po brojnim trgovinama i neizostavna u obilasku Madrida. Drugi dan započele smo obilaskom popularnog El Retiro parka, koji je ogroman, i trebala su nam skoro četiri sata za obilazak polovine parka. U parku se nalazi magično jezero El Retiro uz prekrasan spomenik Alfonsa XII., koji vode do poznate Kristalne palače, čiji posjet ne smijete propustiti. Park ima još puno vrtova, uključujući i botanički, međutim mene se najviše dojmio vrt Cecilio Rodríguez s 30-ak paunova. Nakon parka posjetile smo muzej kraljice Sofije koji je poznat po Picassovoj Guernici te ga preporučujem ljubiteljima moderne umjetnosti jer ne sadrži ništa od prije 1881. godine. Nas se više dojmio nacionalni muzej Prado i umjetnine Francisca Goye, Raphaela i El Greca. Treći dan ostavile smo za posjet stadionu Bernabeu, lokacijama snimanja serije La casa de Papel i suvenirnicama.

Cijene su slične cijenama u Zagrebu

S obzirom na to da smo svaki dan hodale i obilazile Madrid, navečer bismo posjetile bilo koji kafić u blizini trga Sol i naručile tapase i sangriju. Španjolci obično prije izlaska obilaze kafiće i oko dva ujutro idu u klubove, izbor je ogroman, ali ne baš jeftin. Gotovo svuda se plaća ulaz, a cijene pića su jako visoke. Cijene u Madridu generalno nisu značajno veće od onih u Zagrebu, osim što se tiče izlazaka, ali potrošile smo više od očekivanog, dijelom zbog puno suvenira te sangrija i tapasa. Smještaj nam je bio u samom centru Madrida uz trg Sol, ali zbog dobre povezanosti i odličnog javnog prijevoza, ako želite uštedjeti, odaberite smještaj izvan centra. Muzeji su za studente besplatni, rooftop je 5€, Kraljevska palača 15€, a ulaz u Bernabeu bio je 18€, što se nama nije isplatilo jer se stadion preuređuje i velik dio obilaska bio je zatvoren. Na pitanje može li se jeftino otputovati, rekla bih da se može ako dobro pazite i na vrijeme rezervirate sve.

Osim brojnih znamenitosti i prekrasnih lokacija, najviš su me se dojmili ljudi koji djeluju puno sretnije nego Hrvati

Nema užurbanosti ni negative, Španjolci su voljni pomoći i ljubazni su prema turistima, znaju većinom samo Španjolski, konobari su jako zaboravni i spori, ali uvijek bi se nasmijali mojim pokušajima komuniciranja. Imam osjećaj da se cijelim gradom širi nekakva pozitiva i dobra energija. Iako sam bila svjesna koliko je Madrid velik, tek kada sam stigla osjetila sam tu veličinu i broj ljudi. Hrana im je odlična, a ja sam se zaljubila u sangriu i zanimljivo je da se skoro svugdje osim pića može naručiti i hrana, a piće obično dolazi u čašama od pola litre.

Na svom nezaboravnom putovanju ne bih ništa promijenila, vratila sam se puna dojmova i već sad planiram iduće putovanje bez obzira na puno obaveza. Vodim se onim da novac uvijek potrošimo na neki način, ali putovanja su ona koja ostaju i mijenjaju nas kao osobe. Upoznavanjem raznih kultura i običaja, drukčijeg stila života i ljudi, pronalazimo sebe.