KRIVA SU AUTONOMNA VOZILA
Znanstvenici predlažu uvođenje četvrtog svjetla na semaforu, evo i zašto
Crvena svjetla će i dalje značiti stop, a zelena da vozite, dok će bijela svjetla reći ljudskim vozačima da jednostavno slijede autonomni automobil ispred sebe.
Crvena svjetla će i dalje značiti stop, a zelena da vozite, dok će bijela svjetla reći ljudskim vozačima da jednostavno slijede autonomni automobil ispred sebe.
Novi, prilagođeni semafori, zbog autonomnih vozila mogli bi postati realnost. Naime, inženjeri na Državnom sveučilištu Sjeverne Karoline proveli su i istraživanje te predložili na semaforu – četvrto svjetlo. Da, dobro ste pročitali. Naime, to je svjetlo koje bi omogućilo autonomnim vozilima da poboljšaju protok prometa – i daju ljudskim vozačima do znanja što se događa.
Crvena svjetla i dalje će značiti stop, a zelena da vozite, dok će bijela svjetla reći ljudskim vozačima da jednostavno slijede autonomni automobil ispred sebe.
Koncept bijele faze počiva na činjenici da je moguće da autonomna vozila bežično komuniciraju međusobno i s računalom koje kontrolira prometni signal. Kada se dovoljno autonomnih vozila približi raskrižju, to bi aktiviralo bijelo svjetlo.
U ovom scenariju, semafor bi radio normalno kada je postotak samovozećih automobila na raskrižju nizak, ali kada se taj broj poveća, bijelo svjetlo signalizira vozačima (ljudima) koji se nađu u koloni da su sustav preuzela autonomna vozila i da jednostavno slijede auto ispred sebe. Autori rada kažu da svjetlost ne mora biti bijela i da može biti bilo koje boje, piše RevijaHAK.
Vrijeme se ne gubi, stoga su znanstvenici već testirali ovaj sustav pomoću mikroskopskih simulatora prometa. U situaciji s raskrižjem s bijelom fazom, gužve u prometu smanjile su se za 3 posto kada je bilo samo 10 posto autonomnih vozila. Taj je broj skočio na 10,7 posto kada je bilo 30 posto autonomnih vozila.
Crvena svjetla i dalje će značiti stop, a zelena da vozite, dok će bijela svjetla reći ljudskim vozačima da jednostavno slijede autonomni automobil ispred sebe.
Koncept bijele faze počiva na činjenici da je moguće da autonomna vozila bežično komuniciraju međusobno i s računalom koje kontrolira prometni signal. Kada se dovoljno autonomnih vozila približi raskrižju, to bi aktiviralo bijelo svjetlo.
U ovom scenariju, semafor bi radio normalno kada je postotak samovozećih automobila na raskrižju nizak, ali kada se taj broj poveća, bijelo svjetlo signalizira vozačima (ljudima) koji se nađu u koloni da su sustav preuzela autonomna vozila i da jednostavno slijede auto ispred sebe. Autori rada kažu da svjetlost ne mora biti bijela i da može biti bilo koje boje, piše RevijaHAK.
Vrijeme se ne gubi, stoga su znanstvenici već testirali ovaj sustav pomoću mikroskopskih simulatora prometa. U situaciji s raskrižjem s bijelom fazom, gužve u prometu smanjile su se za 3 posto kada je bilo samo 10 posto autonomnih vozila. Taj je broj skočio na 10,7 posto kada je bilo 30 posto autonomnih vozila.
OZNAKE:
IZVOR:
REVIJAHAK
FOTO:
UNSPLASH