LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Izvještaj za 2017. godinu

Piratstvo i „vrijednosni jaz” najveći izazovi glazbene industrije, YouTube ne plaća pravičnu naknadu

– Izvještaj također ističe jedan od ključnih problema današnje glazbene industrije tzv. „value gap” (vrijednosni jaz) koji se odnosi na nerazmjer prihoda koji ostvaraju platforme poput YouTubea zahvaljujući glazbenim sadržajima na kojima su bazirani te nedovoljnog povrata sredstava onima koji stvaraju i ulažu u glazbu – istaknula je direktorica Svjetske diskografske organizacije.

– Izvještaj također ističe jedan od ključnih problema današnje glazbene industrije tzv. „value gap” (vrijednosni jaz) koji se odnosi na nerazmjer prihoda koji ostvaraju platforme poput YouTubea zahvaljujući glazbenim sadržajima na kojima su bazirani te nedovoljnog povrata sredstava onima koji stvaraju i ulažu u glazbu – istaknula je direktorica Svjetske diskografske organizacije.

Svjetska diskografska organizacija (IFPI) objavila je izvještaj Connecting with music koji donosi pregled navika korisnika u 2017. godini, izvijestila je Hrvatska diskografska udruga. Na temelju istraživanja koje je provela agencija Ipsos Connect izvještaj donosi trendove u korištenju glazbe kod internet korisnika na 13 vodećih svjetskih glazbenih tržišta, koja između ostalih uključuju SAD, Veliku Britaniju, Australiju, Kanadu, Francusku, Njemačku, Japan i druge.

Ljubitelji glazbe diljem svijeta sve snažnije otkrivaju streaming kao primaran način slušanja glazbe. Na globalnoj razini čak 45 posto korisnika glazbu sluša preko liceniranih (legalnih) servisa, što je znatan porast u odnosu na 37 posto korisnika u 2016. godini. Pametni je telefon pak preferirani način slušanja plaćenih streaming servisa i to za čak 90 posto korisnika.

Mladi ljubitelji glazbe u dobi od 13 do 15 godina u velikom su broju fokusirani na glazbu koja predstavlja važan dio njihovih života, a pristupaju ju joj putem streaming servisa – njih 85 posto.

Na zagrebačkom Učiteljskom fakultetu raspravljalo se o značaju glazbenih programa u vrtićima i izbornim kolegijima za studente


Servisi poput YouTubea, gdje korisnici u većini sami objavljuju sadržaje i videa, zauzimaju veliku većinu u postotku glazbenih sadržaja na zahtjev koje korisnici slušaju. 85 posto njegovih korisnika svaki mjesec koristi ovaj servis, a njih 76 posto sluša glazbu koju već znaju od ranije. Ipak, ovakvi servisi još uvijek ne plaćaju pravičnu naknadu glazbenoj zajednici te predstavljaju jedan od najvećih izazova u glazbenoj industriji.

Još jedan od ključnih problema glazbene industrije ostaje i pitanje piratskih sadržaja i nelegalnih pristupa glazbi, a danas je u tom pogledu predvodnik upravo stream ripping. Četrdeset posto ukupno testiranog broja korisnika pristupa nelegalnim servisima, a čak 35 posto njih skida glazbu stream rippingom s platformi poput YouTubea, 53 posto ovakvih korisnika jesu mladi u dobi od 16 do 24 godine

Donosimo popis edukativnih YouTube kanala s kojima možete proširiti svoja znanja


Podaci iz ovog izvještaja naročito su zanimljivi hrvatskoj glazbenoj industriji koja zbog nedostupnosti legalnih glazbenih streaming servisa kasni za svjetskim trendovima. U Hrvatskoj je danas dostupan samo Deezer, dok bi dolazak drugih ključnih igrača poput Spotifyja i iTunesa omogućio da i Hrvatska uhvati korak s ostatkom svijeta, a na čemu i Hrvatska diskografska udruga aktivno radi.

– IFPI u svom izvještaju donosi neke zanimljive pokazatelje o tome kako zaljubljenici u glazbu pristupaju svojim omiljenim sadržajima. Izvještaj također ističe jedan od ključnih problema današnje glazbene industrije tzv. value gap (vrijednosni jaz) koji se odnosi na nerazmjer prihoda koji ostvaraju platforme poput YouTubea zahvaljujući glazbenim sadržajima na kojima su bazirani te nedovoljnog povrata sredstava onima koji stvaraju i ulažu u glazbu. Ovo je zajednički problem kojim se bavi cjelokupna glazbena industrija te zajedno pozivamo nadležne zakonodavne institucije da pravovremeno reguliraju ovo pitanje. Važno je i napomenuti kako se globalno digitalno glazbeno tržište nije dogodilo samo po sebi. Iza njega stoje diskografske kuće koje su sa svojim partnerima licencirale više od 40 milijuna snimaka iz svih dijelova svijeta – istaknula je Frances Moore, direktorica Svjetske diskografske organizacije.

Cjelokupni izvještaj pronađite na poveznici.

IZVOR: HDU
FOTO: FLICKR/PHOTO4JENIFER