Istraživanje digitalne konkurentnosti: odnos učenik-profesor dobar, a na transferu znanja se još mora raditi
Iako se ovaj rezultat na prvu ne čini kao baš najbolji, treba u obzir uzeti činjenicu da smo ovim rangiranjem postigli poboljšanje od čak 12 mjesta
Iako se ovaj rezultat na prvu ne čini kao baš najbolji, treba u obzir uzeti činjenicu da smo ovim rangiranjem postigli poboljšanje od čak 12 mjesta
IMD-ova svjetska ljestvica digitalne konkurentnosti za 2022. kaže da smo 43. od ukupno 63 vodeće svjetske ekonomije. Iako se ovaj rezultat na prvu ne čini kao baš najbolji, treba u obzir uzeti činjenicu da smo ovim rangiranjem postigli poboljšanje od čak 12 mjesta u odnosu na prošlu godinu. Digitalna konkurentnost ulazi i u obrazovanje, a iako pokazujemo napredak po upotrebi digitalnih tehnologija, prostora za napredak ima.
Ljestvica u obzir uzima tri faktora, a to su znanje, tehnologija i spremnost na budućnost. Ako gledamo rang po faktorima, u znanju smo 40., tehnologiji 42., a u spremnosti na budućnost 48. od 63 ekonomije.
Znanje se odnosi na nematerijalnu infrastrukturu i naglašava proces transformacije kroz spoznaju, razumijevanje i učenje novih tehnologija. Tehnologija u obzir uzima cjelokupni kontekst kroz koji se omogućava razvoj digitalnih tehnologija, a spremnost na budućnost govori o tome koliki je stupanj usvajanja tehnologije od strane Vlade, gospodarstva pa i školstva i društva općenito.
Jedan od indikatora koji pozitivno utječu na naše mjesto na poziciju je odnos učenik/profesor u tercijarnom obrazovanju, gdje smo zauzeli 7. mjesto, međutim s druge strane onaj koji rang srozava, a koji je ujedno i indikator kojeg je bitno promatrati u kontekstu obrazovanja, je transfer znanja gdje se nalazimo tek na 53. mjestu.
Na vrhu ljestvice je Danska, zatim Sjedinjene Američke Države ,Švedska, Singapur, Švicarska, Nizozemska, Finska, Repubika Koreja, Hong Kong i Kanada.