LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Porazna statistika

Gledanjem serija na Netflixu zagađujemo okoliš – lani emitirano 1,1 milijuna tona CO2

Popularni streaming servis negativno utječe na okoliš, zbog čega je razvio plan kojim bi do 2022. godine trebao postići nultu emisiju stakleničkih plinova, pa bi korisnici trebali u serijama i filmovima uživati bez imalo grižnje savjesti.

Popularni streaming servis negativno utječe na okoliš, zbog čega je razvio plan kojim bi do 2022. godine trebao postići nultu emisiju stakleničkih plinova, pa bi korisnici trebali u serijama i filmovima uživati bez imalo grižnje savjesti.

Iako bi čovjek pomislio da bezazlenim ležanjem i gledanjem serija ili filmova neće naštetiti okolišu, to je daleko od istine. Naime, Netflix je objavio statistike o svojem ugljičnom otisku, koji uglavnom nastaje zbog popularnih serija.

Negativni utjecaj Netflixa na okoliš u brojkama

Kada bismo to pokazali na primjeru iz svakodnevnog života, ekvivalent ispuštenog ugljikovog dioksida u atmosferu za koji je kriv Netflix može se mjeriti u kilometrima koje bi čovjek prešao automobilom. Samo u prošloj godini ova je kompanija u atmosferu ispustila CO2 koji se ispusti tijekom oko 4 milijarde prijeđenih kilometara automobilom.

Za manje od tjedan dana kreće faks, a ovi filmovi će vas motivirati za novu akademsku godinu


Kako prenose strani mediji, Netflixova emisija CO2 može se usporediti i s potrošnjom energije u domovima, pa je tako prošle godine približna potrošnji 126 933 kućanstava i vožnji oko 237 000 automobila tijekom godine dana, prema podacima Agencije za zaštitu okoliša.

Znanstvenica Emma Stewart iz Netflixa navodi da je njegov ugljični otisak jednak, primjerice, otisku jedne cijele manje zemlje poput Džibutija (1,5 milijuna tona), Solomonskih otoka (900 000 tona) itd. i to uglavnom zbog produkcije serija i filmova, što je poprilično zabrinjavajuće.
Ovo je prvi put da je kompanija objavila podatke o svojem utjecaju na okoliš, a riječ je zapravo o projektu istraživača sa Sveučilišta u Bristolu, koji su izazvali najveće svjetske medijske kompanije da prijave i smanje negativan utjecaj na okoliš. Prema onome što navode, digitalne usluge poput oglašavanja, izdavaštva, emitiranja i slično dovode do povećanje potrošnje energije i ugljičnog otiska u ovom sektoru.

Kako možete biti ekološki osviješteni tijekom studiranja, a usput i uštedjeti novac?


Netflixova je namjera do kraja 2022. godine ulagati u regeneraciju kritičnih prirodnih ekosustava kako bi postigao neto nultu emisiju stakleničkih plinova od tada nadalje.

Koliko mi utječemo na zagađivanje okoliša?

Sat gledanja sadržaja na Netflixu ekvivalentan je potrošnji 100g CO2, a svima nam je poznato da gledanje obično ne traje sat vremena. Stoga, i mi, logično, igramo ulogu u cijeloj ovoj statistici – uzrok smo proizvodnje sadržaja koji zagađuje okoliš.

„Food Film Festival Zagreb”: spoj gastronomije i kinematografije


S druge strane, pozitivno je što je, prema Netflixovoj statistici, 160 milijuna kućanstava lani pogledalo najmanje jedan dokumentarac ili emisiju o ekološkim problemima.
FOTO: UNSPLASH