LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Na današnji dan

Već je 40 godina prošlo od Sonyjeva predstavljanja Walkmana

Iako su daleko napredniji uređaji danas na tržištu reproduciranja glazbe, svi se rado prisjećamo Walkmana koji je na današnji dan prije 40 godina po prvi puta pušten u prodaju.

Iako su daleko napredniji uređaji danas na tržištu reproduciranja glazbe, svi se rado prisjećamo Walkmana koji je na današnji dan prije 40 godina po prvi puta pušten u prodaju.

Trendovi se, barem po pitanju tehnologije, sve češće i češće mijenjaju, a na nama je da ih ispratimo što je bolje moguće i iskoristimo sve prednosti koje oni donose. Jedan od megapopularnih uređaja djetinjstva osoba rođenih u završnici 20. stoljeća je, također, svojevremeno bio u trendu, a radi se o Walkmanu. Na današnji dan prije 40 godina tvrtka Sony iz Japana po prvi puta ga je pustila u prodaju, a do 2009. je prodan u više od 385 milijuna primjeraka.

Tog 1. srpnja 1979. godine prodan je prvi Sonyjev Walkman s plavo-srebrnim kućištem, i to za cijenu od približno današnjih 500 američkih dolara. Nakon prve prodaje su iz Sonyja predvidjeli da bi po mjesecu trebali prodati oko pet tisuća primjeraka, no do kraja kolovoza iste godine je 50 tisuća ljudi postalo vlasnikom Walkmana. Priča kaže da prvih nekoliko dana prodaja nije išla dobro, pa su iz Sonyja na ulice poslali ljude koji su građanima pokazivali iskustvo slušanja glazbe putem njihovog uređaja. Nakon toga je 1980. Walkman predstavljen i američkom tržištu, a u narednim godinama uslijedila je prava navala za ovim uređajem.

Sony je svoje Walkmane proizvodio do 2010. godine, no onda ih je već pregazilo vrijeme pojavom MP3 uređaja i unaprijeđenih mobitela pa su polako postajali prošlost. Ipak, ovaj Sonyjev uređaj doveo je do prave revolucije pa je čak skovan sociološki pojam koji se naziva Walkman efekt. Naime, počevši s upotrebom Walkmana, ljudi su na ulicama sve više počeli biti fokusirani na svoje individualne preferencije, dok ih okolina kojom prolaze sve manje zanima. Danas možemo prisustvovati sličnoj situaciji, samo što se u fokusu našeg pogleda u javnosti nalaze pametni telefoni.

FOTO: PICRYL