Nekoć prodana za 1750 dolara, a danas vrijedi više od 57 milijardi
Prva godina Coca-Cole bila je mizerna s obzirom na to da se u prosjeku prodavalo samo devet čaša dnevno, no John Stith Pemberton vjerovao je da će njegov napitak postati popularan i bio je u pravu!
Prva godina Coca-Cole bila je mizerna s obzirom na to da se u prosjeku prodavalo samo devet čaša dnevno, no John Stith Pemberton vjerovao je da će njegov napitak postati popularan i bio je u pravu!
U 21. stoljeću, koje općenito obilježava nastavak trenda sve veće komercijalizacije cijelog svijeta, postoje neki brendovi za koje je praktički nemoguće da niste čuli, a jedan od njih je i Coca-Cola. Na današnji dan prije 117 godina i službeno je osnovana The Coca-Cola Company u Atlanti u SAD-u, a danas je to, prema Forbesu, šesta najvrjednija svjetska tvrtka koja je svoje mjesto na toj ljestvici našla odmah iza tehnoloških divova Applea, Googlea, Microsofta, Facebooka i Amazona.
Čovjek zaslužan za kreiranje najpoznatijeg svjetskog brenda pića jest John Stith Pemberton koji je svoje piće počeo prodavati u Atlanti 1886. Prva je godina Coca-Cole bila mizerna s obzirom na to da se u prosjeku prodavalo samo devet čaša dnevno. Pemberton je vjerovao da će njegov napitak postati popularan te je svoj mali biznis želio proslijediti sinu. No, on nije vjerovao u očevu ideju već je samo želio novac, pa je obiteljski posao prodan Asi G. Chandleru za 1750 dolara, a čija je današnja vrijednost oko 46 000 dolara uzimajući u obzir inflaciju tijekom godina. Može se reći da je možda pogriješio u procjeni jer je današnja vrijednost The Coca-Cola Companyja nešto više od 57 milijardi američkih novčanica.
Najveći je misterij koji se vrti oko Coca-Cole vrlo vjerojatno njezin tajni recept, odnosno formula koju navodno znaju samo dvije osobe na svijetu nepoznatog identiteta. Dva sretna pojedinca nikada se ne bi smjela nalaziti zajedno na istoj lokaciji niti putovati u istom avionu te oni prije svoje smrti biraju tko će naslijediti njihovo znanje recepta. Premda priča zvuči apsurdno, ona čini dio sjajnih marketinških poteza zbog koje vjerojatno još dugo neće postojati piće koje će srušiti Pembertonovu kreaciju s trona.
Uostalom, vjerojatno i da se napravi piće identičnog okusa, Coca-cola ne bi bila srušena s vrha najpopularnijih svjetskih napitaka jer način na koji se ona promovira u svim aspektima ljudskog života joj je i dao sveprisutnost na tržištu već dugi niz godina. Iako možda ne spada u najzdravija pića zbog svojeg izvjesnog utjecaja na organizam, uspjela je prerasti razinu onoga što je od nje očekivao Pemberton te je od nacionalnog pića SAD-a došla do najprodavanijeg pića na svijetu.