LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
„Stvaranje pisanjem: Ovladanost pisanim jezikom na kraju obveznoga obrazovanja”

Značajan doprinos dr. sc. Marijane Češi istraživanju jezičnoga izražavanja

Viša savjetnica hrvatskoga jezika Marijana Češi u Europskom je domu predstavila znanstvenu monografiju „Stvaranje pisanjem: Ovladanost pisanim jezikom na kraju obveznoga obrazovanja” u organizaciji Naklade Ljevak.

Viša savjetnica hrvatskoga jezika Marijana Češi u Europskom je domu predstavila znanstvenu monografiju „Stvaranje pisanjem: Ovladanost pisanim jezikom na kraju obveznoga obrazovanja” u organizaciji Naklade Ljevak.

U četvrtak, 8. ožujka 2018, u Europskom je domu održano predstavljanje znanstvene monografije dr. sc. Marijane Češi Stvaranje pisanjem: Ovladanost pisanim jezikom na kraju obveznoga obrazovanja u organizaciji Naklade Ljevak. Marijana Češi, viša savjetnica hrvatskoga jezika pri Agenciji za odgoj i obrazovanje, napisala je prvu znanstvenu monografiju koja se bavi odabranim semantičkim, sintaktičkim i pragmatičnim obilježjima pisanoga jezika hrvatskih učenika osmoga razreda osnovne škole, što knjigu dodatno čini vrijednim primjerkom svakom studentu i nastavniku.

Vlastito iskustvo i uvid u nastavu Hrvatskoga jezika i književnosti potaknuli su savjetnicu na detaljno istraživanje pisanoga izražavanja u nastavi Hrvatskoga jezika, odnosno detaljnu analizu sto učeničkih sastavaka iz Dubrovačko-neretvanske županije i Grada Zagreba.

Na početku predstavljanja urednica Nives Tomašević čestitala je svima Dan žena te ukratko predstavila biografiju cijenjene savjetnice. Nakon toga o djelu je govorila i Karol Visinko, sveučilišna profesorica koja je radi predstavljanja doputovala iz Rijeke, a i sama se bavi proučavanjem jezičnoga izražavanja. Profesorica Visinko istaknula je kako je ovo djelo pravi spoj teorije i prakse te da prati logiku. Podsjetila je na važnost osam ključnih kompetencija te naglasila važnost diskurzivne kompetencije koja obuhvaća znanje, sposobnost i vještine. Upravo je zbog toga ova knjiga vrlo značajna jer je istraživanje pisanoga diskursa izrazito rijetko. Na kraju je zaključila kako je knjiga izrazito jasna te se u njoj postavljaju jasna pitanja kojima i sama autorica poziva na nova istraživanja.

Sveučilištu u Dubrovniku nudi tečaj hrvatskog jezika za strance


Stvaranje pisanjem: Ovladanost pisanim jezikom na kraju obveznoga obrazovanja, Foto: Studentski.hr

Nakon profesorice Visinko o knjizi je govorila sveučilišna profesorica Zrinka Jelaska koja je naglasila kako je ova knjiga nevjerojatno korisna te donosi cjelovit, kratak, sažet i jasan pregled istraživanja. Jelaska se osvrnula na Češino veliko znanje iz psiholingvistike i glotodidaktike koje je vidljivo pri čitanju ovoga znanstvenoga djela. Stvaranje pisanjem od izrazitog je značaja svim učiteljima i nastavnicima Hrvatskoga jezika jer su prvi put iznesene objektivne mjere kojima se može procjenjivati nečiji rječnik. Savjetnica je u knjizi primarni naglasak stavila na ono što učenici proizvode, a ne na ono u čemu nisu uspjeli. Mjerljivim se kriterijima može vidjeti što pojedini učenik zna i može, u čemu je bolji, a u čemu lošiji. Napokon se može mjeriti napredak. Jelaska je naglasila da je upravo zbog navedenog znanstvena vrijednost ove knjige izrazito velika.  

Na vrijednost knjige osvrnuli su se i učitelji i nastavnici praktičari. Goranka Lazić zahvalila je savjetnici Češi na tome što su učitelji napokon dobili nešto opipljivo, tj. jasan pokazatelj koji će svima pomoći u praksi. Naglasila je i važnost terminološkog usklađivanja nazivlja koje će koristiti mlađim naraštajima učitelja i nastavnika. Mila Galić istaknula je važnost postizanja oslobođenosti misli, kreativnosti i stvaralaštva kod učenika, a savjetnica Mirela Barbaroša-Šikić zaključila je kako su svi metodičari, kroatisti, učitelji i nastavnici dio ove knjige i izrazila je nadu u to da će knjiga potaknuti i druga istraživanja.

Lektorice otkrivaju: kada „Hrvatska” pišemo velikim, a kada malim slovom – i zašto?


Predstavljanje znanstvene monografije, Foto: Studentski.hr

Predstavljanje je zaključila sama autorica kazavši kako je pokušala opisati tek neka obilježja pisanja te istražiti što učenici mogu stvoriti i napisati na kraju obveznoga obrazovanja. Kazala je kako ono što je izgovoreno dugo pamtimo, no zapisana riječ ostaje zauvijek. Savjetnica je na kraju zahvalila svima na velikoj podršci.

Sutra se piše esej iz Hrvatskoga na drugom roku mature: podsjetimo se koja se djela mogu pojaviti


Vjerujemo kako je Stvaranje pisanjem samo prvo u nizu znanstvenih djela savjetnice Marijane Češi.

FOTO: STUDENTSKI.HR