U srednje škole diljem Hrvatske stižu radionice filma koje potiču na kritičku raspravu
Radionice na jedinstven i mladima zanimljiv način ujedinjuju filmske projekcije i tematske razgovore
Radionice na jedinstven i mladima zanimljiv način ujedinjuju filmske projekcije i tematske razgovore
Velika kritika školstva otpada na nedostatak poticanja kritičkom razmišljanja među učenicima, stoga veseli informacija da postoje projekti koji uviđaju taj problem te razvijaju projekte koji u rješavanju istog mogu pomoći.
Udruga Alternator će upravo na tragu toga provesti niz radionica za srednjoškolce pod nazivom Razgovor počinje filmom online. Radionice na jedinstven i mladima zanimljiv način ujedinjuju filmske projekcije i tematske razgovore, a održat će se od listopada 2022. do travnja 2023. godine u srednjim školama diljem Hrvatske.
Radionice za 120 učenika
Kroz tri odvojena modula za šest grupa sudionika u ovom programu ukupno će sudjelovati 120 učenika srednjih škola, većinom strukovnih, a uz Zagreb radionice će se odvijati u Grubišnom Polju, Omišu, Sisku, Veloj Luci i Visu. Razgovor počinje filmom online osmišljen je s ciljem poticanja mladih na kritičku raspravu i dijalog.
Učenici će gledati tri recentna hrvatska kratkometražna filma: Trešnje Dubravke Turić, Mali libero Mladena Stanića i Sve te senzacije u mom trbuhu Marka Dješke te će nakon svake projekcije imati priliku sudjelovati u nizu online vježbi koje će biti provedene u obliku praćenih razgovorom o temama koje pojedini film otvara.
Prepoznavanje društvenih problema
U moderiranom razgovoru o uočenim društvenim problemima o kojima progovaraju odabrani filmovi, identificirat će usporedive primjere iz vlastite zajednice te kreirati alternativne narative odnosno scenarije. Teme uključuju razoran i društveno tabuiziran problem samoubojstva mladih, stigmatizaciju različitosti i razdor odnosa roditelj-dijete (Trešnje), neostvarene ambicije roditelja i napetosti u odnosima uslijed rastave braka (Mali libero) te identitetsko sazrijevanje mlade osobe, transrodnost i rodnu tranziciju (Sve te senzacije u mom trbuhu).
Učenicima će se tako pružiti prostor za intuitivno i slobodno izražavanje vlastitog mišljenja o pogledanom sadržaju, ali i analitičku razradu reakcija, tijekom koje će se upoznati s razlikom između mišljenja i stava te procedurom izgradnje argumenta.