U koncept Verdijeve „Traviate” izravno ulaze protuepidemijske mjere; premijera danas
– Scenografiju, koreografiju i scensko svjetlo nismo prilagođavali protuepidemijskim mjerama, nego smo te mjere i njihove posljedice na društveni život, pojedinačne sudbine i psihička stanja, učinili temom naše „Traviate”. – kaže Marin Blažević.
– Scenografiju, koreografiju i scensko svjetlo nismo prilagođavali protuepidemijskim mjerama, nego smo te mjere i njihove posljedice na društveni život, pojedinačne sudbine i psihička stanja, učinili temom naše „Traviate”. – kaže Marin Blažević.
Opera La Traviata premijerno će se izvesti u HNK-u Ivana pl. Zajca danas, 8. veljače 2021, s početkom u 19 sati. Samo dvanaest dana nakon posljednje operne premijere – Mascagnijeve Cavallerije rusticane – ovom se premijerom nastavlja niz Verdijevih opera uprizorenih ovom riječkom kazalištu u posljednjih pet godina, od kojih je poseban odjek imala jedinstvena trilogija Verdi-Shakespeare-Surian u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića.
Blažević potpisuje koncept, dramaturgiju te režiju i nove Traviate čijim će izvedbama ravnati šef dirigent Riječkog simfonijskog orkestra – Valentin Egel. Zahvaljujući kreativnim rješenjima, opera se već ranije vratila na riječki kazališni program uz poštivanje svih aktualnih protuepidemijskih mjera, no, ovog puta učinjen je i korak više. Naime, navode iz Zajca, mjere izravno ulaze u režijski i scenografski koncept predstave koja postaje tragedijom nemogućnosti bliskosti.
– Za razliku od Cavallerije i Carmen režiju, scenografiju, koreografiju i scensko svjetlo nismo prilagođavali protuepidemijskim mjerama, nego smo te mjere i njihove posljedice na društveni život, pojedinačne sudbine i psihička stanja, učinili temom naše Traviate. Konceptualno-dramaturški, ova Traviata zapravo je opera koja problematizira naš život u epidemijskoj dramskoj situaciji, bolest, zabranjenu bliskosti, tragične smrti u osami. – kaže Marin Blažević.
Iz kazališta dodaju da će glavne uloge tumačiti omiljeni romantični par riječke Opere – Anamarija Knego kao Violetta Valery i Aljaž Farasin kao Alfredo Germont. U ulozi Alfredova oca Giorgia Germonta pridružit će im se Kevin Greenlaw.
– Nakon interpretacija Mimi i Rodolfa, Julije i Romea, Jelene i Juranića ili Cio-Cio San i Pinkertona, mnogi su Anamariju Knego i Aljaža Farasin doista proglasili omiljenim romantičnim opernim parom. No mene od njihove kazališne romanse i uopće romantičnog pristupa operi, puno više zanima onaj dramski, ujedno misaoni, upravo kritički, i duboko proživljen afektivni potencijal njihove intenzivne scenske su-igre. Njemu smo u Traviati dodali koreografiju koja proizlazi iz njihovih osobnosti, kao i iz same glazbe. U tome su presudnu ulogu odigrali Mila Čuljak i Michele Pastorini, dvoje koreografa u našoj predstavi koja i jest rađena upravo za Anamariiju Knego i Aljaža Farasina. – naglašava Blažević.
Objašnjava i motivaciju te razlog uvrštavanja ove opere na premijerni repertoar:
– Ideja i odluka za Traviatu dogodila se kada sam prošloga ljeta na programu koncerta Nessun dorma čuo Anamariju i Aljaža u izvedbi dueta iz ove najpopularnije Verdijeve opere. Anamarija Knego u svim je ulogama često tipiziranih ženskih likova, pa tako sada i u Violetti, svojom interpretacijom otvarala nove dimenzije tih likova, pronalazila njihovu složenost i snagu, emocionalnost, strast i inteligenciju.
U ulozi Flore Bervoix izmjenjivat će se Sofija Cingula i Ivanica Lovrić, a ulogu Annine tumačit će Mirna Vidović. Ostale uloge tumačit će u alternacijama Marko Fortunato i Filip Filipović, Ivan Šimatović i Marijan Padavić, Dario Bercich i Dario Dugandžić, Slavko Sekulić, Martin Marić i Krešimir Škunca te Darko Matijašević i Saša Matovina. Scenografiju te oblikovanje svjetla zajednički potpisuju Alan Vukelić i Marin Blažević, a kostimografiju Sandra Dekanić.
– Nastala na temelju Dumasove Dame s kamelijama, ovo je zacijelo najpoznatija opera unutar melodramskog žanra i jedna od publici najomiljenijih te proteklih desetljeća najizvođenija opera na svim pozornicama u svijetu koja publiku ne prestaje osvajati jednom od najtežih (È strano! Ah, fors’è lui) i jednom od najtragičnijih (Addio del passato) sopranskih scena u opernoj literaturi. Aktualna i danas, uz vrijednost glazbe i dramaturšku cjelovitost, Traviata uvijek otvara i različite puteve režijskodramaturške interpretacije. – dodaju iz Zajca.