Rangirali smo 34 Marvelova filmska projekta (od najgoreg do najboljeg)
„Čuvari galaksije 3” recentno su stigli u kino, stoga ćemo se osvrnuti na svih 34 filmskih projekata unutar Marvelovog filmskog univerzuma, uključujući i blagdanske specijale u ovoj rang-listi te otkriti koji su to Marvelovi filmovi, prema našem mišljenju, najbolji.
„Čuvari galaksije 3” recentno su stigli u kino, stoga ćemo se osvrnuti na svih 34 filmskih projekata unutar Marvelovog filmskog univerzuma, uključujući i blagdanske specijale u ovoj rang-listi te otkriti koji su to Marvelovi filmovi, prema našem mišljenju, najbolji.
I dok mnogi s anticipacijom iščekuju X-Mene i Fantastičnu četvorku u Marvelov spektar likova, obožavatelji mogu uživati u rapsodiji različitih filmova kao i serija unutar ovog univerzuma koji pokrivaju gotovo sve žanrove, uključujući horor-filmove, kao i animiranu seriju, ali i božićni specijal. Kompendij od čak 34 filma koji svoj debi ostvaruju 2008. djeluje impresivno, a publika i kritičari dali su brojene pozitivne kritike na najnoviji film koji trenutačno igra u kinima – Čuvari galaksije 3.
Tim povodom odlučili smo rangirati sve Marvelove filmove, uključujući i najnoviji spomenuti film u ovoj rang-listi koja se osvrće na cijelu franšizu filmova počevši od onih gorih do onih najboljih. Pritom su izostavljene sve Marvelove serije kao što su to WandaVision (2021.), Loki (2021.), She-Hulk (2022.) te druge, ali su zato uključeni i blagdanski specijali koji dolaze u obliku srednjometražnog filma.
34) Thor: Ljubav i grom (2022.)
Međutim, unatoč visokim očekivanjima obožavatelja, ovaj se film previše trudi biti svoj prethodnik te podbacuje u svakom segmentu pritom radeći parodiju od nekoć respektabilnog boga Thora koji nema više gotovo nikakve dodirne točke s Branaghovom primordijalnom verzijom iz 2011. godine. Obilje neprikladnog i djetinjastog humora kao što su to vrišteće koze koje paraju uši; sukus tematika koje nikako ne idu skupa kao što su ismijavanje bogova; teške tematike zloćudne bolesti koja zahvati lik Jane Foster (Natalie Portman), kompletno srozavanje lika Gorra, koljača bogova čije ime uopće nema jednako zlokobnu prisutnost u ovome filmu te kompletno traćenje talenta glumca kao što je Christian Bale u konačnici čine film negledljivim zbog čega djeluje kao da postoji isključivo radi dodatne zarade.
33) Ant-Man i Wasp: Kvantumanija (2023.)
Film koji je započeo famoznu petu fazu Marvelovog univerzuma jednako tako vrlo je neslavno prošao, kako kod publike, tako i kritičara. Naime, film koji je trebao predstaviti idućeg glavnog negativca Kanga Osvajača, kojeg tumači iznimno talentirani Jonathan Majors, podbacio je baš kao i Thor: Ljubav i grom (2022.) u gotovo svakom drugom segmentu izuzev zanimljivog zlikovca.
Specijalni efekti zaslužni su za glavobolje, likovi su kompletno nerazrađeni unatoč glumačkim talentima kao što su Paul Rudd kao Ant-Man, Evangeline Lilly kao njegova suputnica The Wasp te Michael Douglas i Michelle Pfeiffer kao Hopeini roditelji. Kadrovi su traljavo i zbrzano izmontirani, a priča gotovo da i ne postoji dok cijeli proizvod djeluje kao kopija serija filmova o Ratovima zvijezda. Izuzev Majorsa koji ima snažnu glumačku prisutnost, svaka druga sfera ovoga filma djeluje naprosto površno napravljeno. Još jedan u nizu Marvelovih projekata koji je, s razlogom, stekao nimalo pozitivne epitete.
Nakon velikog projekta poput prvog filma o Osvetnicima podrazumijeva se da će narednih nekoliko filmova djelovati puno manje atraktivno i zanimljivo, no kod drugog nastavka o Thoru to je tek jedan u nizu problema. Nakon Branaghove režije koja je započela priču o kralju Asgarda i učinila ga glorificiranim i gotovo shakespearijanskim likom, ovaj se dio ipak pogubio u traženju vlastita potpisa.
Konfuzno je ispričana priča vjerojatno najveći problem ovog filma jer nije sigurno što je pjesnik htio reći, a kada se tomu pridoda vjerojatno najzaboravniji antagonist u cijelom Marvelovom ešalonu filmova koji je potratio glumačkog velikana Christophera Ecclestona u ulozi vladara Mračnih vilenjaka Malekitha, kao i slaba razrada likova i potpuni izostanak šarma ostalih filmova, sve to čini ovaj nastavak o Thoru jako slabim konačnim produktom.
Chloé Zhao prva je redateljica s nagradom Oscar za najbolju režiju u opusu Marvelovih redatelja i zbog toga su mnogi imali visoka očekivanja od ovoga filma koji je jednako tako okupio impozantnu glumačku postavu koju predvode Salma Hayek, Richard Madden, Angelina Jolie, Barry Keoghan, Harry Styles i mnogi drugi. Na papiru, radnja ovoga filma djelovala je kompleksno, primamljivo te univerzalno.
Međutim, negdje u realizaciji cijelog projekta dogodio se problem i kompletna je fabula postala jako neuredna, a cjelokupni film konfuzan, nekonzistentan i prenapućen. Sama ideja o predstavljanju čak 10 likova uz još dva lika u post-credits scenama uzela je svoj mah te stvorila vjerojatno najneuredniji Marvelov film koji je doista mogao biti među kvalitetnijim filmovima zahvaljujući specifičnoj priči, impresivnim specijalnim efektima, upečatljivim kadrovima i kvalitetnom glumačkom postavom koja tumači Vječnike s nadrealnim sposobnostima.
Drugi nastavak u serijalu koji ponovo okuplja glavne heroje svojeg univerzuma imao je sve kvalitetne sastojke kojima bi stvorio izvrstan film u čemu je podbacio. Naime, Joss Whedon ime je koje je bilo zaduženo i za prvi nastavak filma o Osvetnicima gdje je briljirao i uspio ostvariti značajan trag u povijesti superherojskih filmova, ali i općenito svjetske kinematografije.
Međutim, u ovome nastavku to ipak nije bio takav slučaj. Unatoč zanimljivom negativcu Ultronu kojeg tumači glumac James Spader, uvodu mutanata u Marvelov svijet koji se, doduše, nisu još tako nazivali radi spora oko autorskih prava s distribucijskom kućom 20th Century Fox, ali i općenito obećavajućoj radnji, drugi nastavak Osvetnika nije bio nimalo na prethodnoj etabliranoj ljestvici. Osim nezgrapne i iritabilne kinematografije, cijeli produkt djeluje jako amaterski snimljeno, bez imalo karizme, kao i upečatljivosti, a glavni likovi gotovo da i nemaju nikakvu značajnu prisutnost što u ovakvoj vrsti filma nije poželjno.
Foto izvor: Youtube Screenshot
Fantastičan uvod Iron Mana kao prvog superheroja u Marvelov univerzum u prvom dijelu, drugome je nastavku dao krila samo da bi taj isti film letio preblizu suncu. Ambicioznost koja se odražavala i u ovome filmu ipak je bila nedovoljna da bi stvorila kvalitetniji projekt izuzev glumaca koji su dali najbolje što su mogli, a što je i jasno vidljivo.
Nezanimljiva i disperzirana radnja kao i zaboravnost ovog filma tek su neki od problema s kojima se Iron Man 2 suočava. Dodatak tomu vrlo je kontradiktorna i površna realizacija glavnog negativca Ivana Vanka (Mickey Rourke) koji brzo bude degradiran od glavnog negativca na pomoćnog zlikovca Justina Hammera (Sam Rockwell) koji je zanimljivo i karizmatično odglumljen lik, ali nedovoljno da bi spasio ovaj film od negativnog potopa. Ergo, radi se o nastavku koji previše nade polaže u uspjeh svojeg prethodnika samo da bi podbacio u realizacijskom smislu.
Jedini od šest originalnih Osvetnika koji je dobio svoju trilogiju izuzev Iron Mana i Thora ima možda i najjači repertoar filmova među glavnom trojkom. Iako su braća Russo Kapetanu Americi donijeli uspješnu revitalizaciju s druga dva nastavka filma, prvi dio koji nas upoznaje s likom Stevea Rogersa koji postane simbol zaštite Amerike, kao i vođa Osvetnika, ipak nije bio toliko uspješan.
Vjerojatno je najveća problematika ovoga filma sukus Drugog svjetskog rata kao i nadrealna tematika teserakta koji onome koji ga posjeduje daje moć. Prvi dio filma koji obuhvaća ratni segment zanimljiv je i uvjerljivo dociran, ali kada se to upari s dijelom filma u kojemu Red Skull (Hugo Weaving) skida ljudsku masku, od tog trenutka film više ne djeluje konzistentno samome sebi unatoč tome što je i to dio radnje, kao i priče o Kapetanu Americi na stripu. Svejedno, ovaj film na dovoljno dostatan način uvodi jednog od bitnijih stripovskih likova na filmsko platno.
Sada bi se moglo već sa sigurnošću reći da je bog gromova Thor jedan od likova sa slabijim rezimeom filmova u odnosu na Kapetana Ameriku ili Čuvare galaksije koji imaju daleko kvalitetniji filmski opus. Prvi u nizu nastavaka o Asgardu koji predstavlja Thora, ali i njegovog brata Lokija (Tom Hiddleston) koji će kasnije postati miljenik publike s puno meritornijom ulogom kao antagonist prvog filma o Osvetnicima, daleko je najadekvatniji film o nordijskoj mitologiji.
Naime, za ovaj je film bio zadužen britanski redatelj Kenneth Branagh kojemu nije strana režija shakesperijanskih projekata kao što su Henrik V (1989.), Othello (1995.), Hamlet (1996.) i drugi. Stoga, nimalo ne čudi da je njegova interpretacija Thora grandiozna, poetska i glorificirana. Nažalost, film bi došao na puno više mjesto jer Branaghova vizija Asgarda, kao i glavnog junaka, hvalevrijedna je, međutim, podbacuje u drugome činu kada Thor stigne na Zemlju jer od tog dijela koncept djeluje iznimno plastificirano i vrlo šlampavo imputirano.
Marvelov projekt koji je imao možda nezahvalniju situaciju uzevši u obzir da je prvi pandemijski film koji je izašao istovremeno u kinima i na online platformama, svejedno nije opravdao svoju ogromnu anticipaciju. Naime, unatoč protagonistu filma Natashi Romanoff, koju tumači Scarlett Johansson koja je ujedno jedna od šest originalnih Osvetnika, nije uspjela svojim likom ovaj film plasirati na više mjesto. Zašto?
Prvenstveno zbog generičnosti ovoga filma koji, u slučaju da se maknu prepoznatljivi Marvelovi likovi, djelovao bi kao još jedan u nizu akcijskih filmova koji ne odskaču pretjerano od svojih pandana istoga žanra. Jednako tako, cijeli narativ djeluje kao postavljanje temelja za nasljednicu Black Widow – Yelenu Belovu (Florence Pugh) koja će preuzeti Natashinu ulogu u budućim Marvelovim projektima. Kada se tomu pridoda i slaba realizacija negativca vrlo iščekivanog Taskmastera (Olga Kurylenko), koji osim dizajna nije dočekao niti pretjerano uspješnu scenarističku perspektivu, dobiva se film zaslužan za slabiji početak postpandemijske Marvelove faze.
Prvi film na ovoj listi koji je po našem mišljenju vrlo podcijenjen jest ni manje ni više jedini film o Hulku unutar Marvelovog filmskog univerzuma. To je također i drugi film koji je nastao unutar Marvelovog filmskog studija odmah nakon prvog Iron Mana (2008.), kada je Marvel još uvijek postavljao svoje temelje koji će godinama kasnije stvoriti jednu od najuspješnijih franšiza današnjice. Međutim, ovaj je film baš iz tih razloga vrlo često među zadnjim rangiranim filmovima mnogih internetskih lista.
Ipak, ovdje se našao puno bolje pozicionirano iz razloga što je prvenstveno glumac Edward Norton (koji je tumačio Hulka, odnosno Brucea Bannera prije Marka Ruffala) donio potrebnu kompleksnost i dubinu lika koji se bori između dva svijeta kako bi pritom sačuvao vlastitu racionalnost, a koji istovremeno i gaji ljubav prema Betty Ross (Liv Tyler). Jednako je tako redatelj Louis Leterrier stvorio možda najkonciznijeg Hulka zabilježenog na filmskom platnu koji je kasnije, nažalost, kroz filmove slično Thoru postao parodija samoga sebe. Također, cijeli film ima jedan atraktivan dinamičan ritam bez praznog hoda te uspješno stvara produkt koji, čak i da nije dio većeg univerzuma, zanimljiv je sam po sebi.
James Gunn nesumnjivo je filmski genij koji je uspio grupu antijunaka manje prepoznatljivog kalibra plasirati u visoko etablirane likove kao što su to Thor, Spider-Man, Kapetan Amerika i mnogi drugi. Star-Lord, Rocket Raccoon, Gamora i Drax tek su neka od imena koja su postala miljenici publike još 2014. kada je izašao prvi film o ovom atipičnom timu.
Stoga, nimalo ne čudi činjenica da je Marvel odlučio ekspandirati njihovo odiozno putovanje božićnim specijalom u kojemu vođa tima Peter Quill (Chris Pratt) osjeća nostalgiju za najpopularnijim blagdanom na Zemlji zbog čega Drax (Dave Bautista) i Mantis (Pom Klementieff) odluče otići na naš planet i oteti glumca Kevina Bacona, kojeg je Quill ogromni obožavatelj zbog njegovog mjuzikla Footloose (1984.). Iako je specijal zabavan i simpatičan, njegova svrha nema pretjerano značenje za likove kao niti za Marvelov filmski univerzum, izuzev slavljenja Božića i zbog toga je ovako nisko na listi.
Marvelov film koji, vjerojatno, s najviše gržnje savjesti stavljamo ovako nisko iz razloga što se susreo s ogromnom količinom problema u procesu same produkcije, ipak nije dorastao svojem prethodniku. Nakon tragične i prerane smrti glumca Chadwicka Bosemana redatelj Ryan Coogler, kao i scenaristički tim, imao je vrlo težak zadatak odlučiti tko će glumca zamijeniti u njegovom kostimu zaštitnika Wakande. Odabir koji su donijeli, nažalost, nije bio pretjerano uspješan.
Naime, usprkos tomu što je lik Shuri (Letitia Wright) simpatičan i rado viđen lik među Marvelovim junacima, njezina prisutnost nema dovoljnu jačinu za tako obiman zadatak kao što je preuzimanje trona nakon Bosemanove glumačke interpretacije kralja Wakande T'Challe. Odabir za novog Black Panthera bio bi logičniji za gotovo bilo kojeg drugog lika u filmu kao što je to T'Challin ljubavni interes Nakia (Lupita Nyong'o), generalica vojske Dora Milaje Okoye (Danai Gurira), predvodnik susjednog plemena M'Baku (Winston Duke) i drugi. Ipak, impresivna kinematografija, kao i jedan od kvalitetnije napisanih likova antijunaka Namora (Tenoch Huerta) koji krade svaku scenu u kojoj se pojavi, čine ovaj film vrijednim gledateljeve pozornosti.
Nesporna je činjenica da je ovo jedan od kvalitetnije snimljenih filmova unutar svih 34 filmova Marvelovog univerzuma što dokazuju mnoge internetske rang-liste. Špijunska tematika uvijek je poželjan i rado viđen faktor, pogotovo u superherojskim filmovima, no djeluje kao da se redateljski duo braća Russo bore između napetog trilera i generičnog akcijskog filma što, naposljetku, rezultira akcijskim filmom sa suptilnom špijunskom tematikom.
Mnoge su borbene scene fantastično napravljene, poput tučnjave u liftu koja je jedna od ikoničnijih Marvelovih scena, ali to ne poriče činjenicu da likovi i nemaju neku osobnost u filmu u kojem bi to itekako bio poželjan faktor. Glavni negativac Winter Soldier, odnosno, Rogersov prijatelj iz doba Drugog svjetskog rata Bucky Barnes (Sebastian Stan) osim malevolentne prisutnosti ne dobiva dovoljnu psihološku analizu, a lik Black Widow u ovome filmu djeluje pomalo nepotrebno. Mnogi su dijelovi filma jako razvučeni i zbog toga je lako izgubiti pozornost na trenutke. Ipak, briljantna režija i napeta priča čine ovaj film o Kapetanu Americi vrijednim gledateljevog vremena.
21) Čuvari Galaksije 2 (2017.)
Foto izvor: Youtube Screenshot
Drugi nastavak o skupini antijunaka, koji su zahvaljujući redatelju Jamesu Gunnu postali miljenici publike, možda je ipak najslabiji u vlastitoj trilogiji, ako se isključi božićni specijal. Djeluje kao da je Gunn učinio sve iste greške kao i u prvom dijelu Čuvara galaksije, ali i neke nove potpuno nepotrebne i stvorio relativno zaboravan film.
Kao što je to slučaj i s filmom Black Widow (2021.), kada se izuzmu voljeni likovi, priča ostaje dosta generična, a konačni produkt nedovoljno scenaristički razvijen. Također, specijalni efekti na nekim dijelovima malo pretjerano bodu u oči u nimalo pozitivnom kontekstu, a i podosta scena djeluje pretjerano stilizirano. Kurt Russell ugodan je glumački dodatak u Marvelovom svemiru, ali je njegov lik plošno i zbrzano napisan, stoga određeni dijalozi između njegovog lika Ega i Petera Quilla djeluju prilagođeno ograničenoj minutaži filma i zbog toga razgovor ne teče prirodnim tokom. Ipak, klasična gunnovski probrana glazba, kao i rado viđeni likovi, ovaj film čine gledljivim i dinamičnim.
Ant-Man trilogija definitivno je jedna od neovisnijih trilogija u Marvelovom filmskom univerzumu u smislu povezanosti s ostalim dijelom ovog obimnog svemira i baš iz toga razloga bio je vjerojatno nespretan odabir film o superjunaku koji komunicira s mravima staviti netom nakon izlaska, zasigurno, najvećeg filma u kompendiju Marvelovih filmova Osvetnici: Završnica (2019.). Baš zbog toga ovaj film, unatoč svojem šarmu, ne dobiva toliko na svojoj jačini.
Svejedno, Paul Rudd kao Ant-Man uvijek je rado viđen heroj koji ovoga puta svoje putovanje uparuje sa svojom djevojkom The Wasp (Evangeline Lilly) u borbi protiv Ghosta (Hannah John-Kamen) koji je kostimografski među korektnije napravljenim antijunacima. Jednako tako, ovaj film ima jedne od zabavnijih scena među svih 34 filmova, a egzekucije scena u kojima su predmeti puno veći ili manji od svojeg prirodnog stanja te služe kao pomagala u borbi vješto su i interesantno napravljeni.
Baš kao i Vječnici, drugi nastavak o čarobnjaku koji stekne svoje moći nakon automobilske nesreće, imao je ogroman potencijal uzevši u obzir da se bavio tematikom multiverzuma koji otvara beskrajne kreativne mogućnosti. Ipak, film je u tome podbacio i umjesto toga stvorio je science-fiction film s elementima horora koji je više djelovao kao film o Wandi Maximoff (Elizabeth Olsen) negoli o spomenutom protagonistu.
Benedict Cumberbatch obavlja fantastičan posao u interpretaciji različitih varijanti svojega lika, međutim, Sam Raimi ne poigrava se dovoljno idejom multiverzuma te, izuzev nekoliko rado viđenih cameo-uloga kao što su to John Krasinski kao Mister Fantastic i Patrick Stewart kao Profesor X, kompletan produkt ne odlazi izvan svojih mogućnosti. Ideja da pješaci prelaze na crveno u paralelnom univerzumu ili da postoje pizza-kugle zvuče kao slab domet onoga što je moglo biti. S druge strane, ne može se poreći napetost i ambicioznost ovoga projekta kao i vrlo pametno inkorporirani stravični elementi i zbog toga je ovaj film više pozicioniran na ovoj listi.
Jednako kao i drugi nastavak filma o Thoru, treći i završni dio trilogije o Iron Manu izašao je netom nakon filma o Osvetnicima koji je dignuo prašinu i zgrnuo impresivne brojke na kino blagajnama te do danas stvorio podijeljena mišljenja. Dok ga neki smatraju jednim od slabijih Marvelovih filmova, drugi ga pak idealiziraju.
Činjenica je da antagonist filma i dugo iščekivani Mandarin, de facto, glumac Trevor Slattery (Ben Kingsley) mnogi smatraju uvredom, ali ako se izuzme perspektiva osobe koja je stripovski znalac, taj neočekivani obrat zapravo je i dosta zgodan. Možda najveći problem leži u činjenici da sama fabula ne uspije dovoljno razviti svoje podradnje kao što je to Starkov PTSP nakon borbe u New Yorku ili glavni antagonist Aldrich Killian (Guy Pearce) koji je čovjek iza sjene. Svejedno, u konačnici, radi se o jednom nenametljivom, akcijski ispunjenom, zabavnom projektu s božićnom pozadinskom tematikom.
Foto izvor: Youtube Screenshot
Marvel je po sudu mnogih, nakon svoje najveće uspješnice, filma Osvetnici: Završnica (2019.) krenuo klimavim putem zbog mnogih projekata koji su bili pretežno prosječni ili loši izuzev nekoliko iznimki, ali je redatelj James Gunn popravio stvar svojom unikatnom vizijom i kreativnim načinom za pričanje priča. Treći nastavak filma o ovom atipičnom timu junaka možda označava kraj njihovog putovanja, ali njihovo opraštanje s publikom redatelj je napravio na korektan način u skladu sa svojim vlastitim potpisom.
Kompletan je narativ dinamičan, emocionalan i zaokružen na način da svaki lik dobije vlastitu progresivnost i karakteran razvoj. Iako je fabula ovoga puta više fokusirana na pozadinsku priču Rocketa Raccoona, spoj humora i narativne težine, kao i naglasak na nasilje nad životinjama uz pratnju kvalitetne glazbe, ono je što ovaj film čine među humanijim projektima Marvelovog studija. Film bi bio i više na listi da nije bilo previše karakternih priča koje nisu uspjele biti razrađene poput one Adama Warlocka (Will Poulter) ili Gamore (Zoe Saldana).
Foto izvor: Youtube Screenshot
Nesumnjivo jest da je treći nastavak filma o Spider-Manu daleko najupečatljiviji i najpopularniji uzevši u obzir da radnja spaja tri generacije Spider-Mana (Tobey Maguire, Andrew Garfield, Tom Holland) kao i njihove protivnike u ovom epskom filmu u kojemu redatelj Jon Watts uspješno balansira svim elementima kako bi što vjerodostojnije polimerizirao novu i stariju generaciju voljenih Spider-Manovih likova, kao što su to Doktor Octopus (Alfred Molina), Green Goblin (Willem Dafoe), Electro (Jamie Foxx) i ostali.
Doduše, teško je izmaknuti se dojmu da film jako podilazi publici zbog čega mnogi dijelovi narativa djeluju neprikladno imputirano, a kada se maknu svi nostalgični i rado viđeni faktori, film i nema neku priču, a i ne može se poreći djetinjastost psiholoških postupaka nekih likova. Iako je, nesumnjivo, ovaj nastavak itekako gledljiv i zanimljiv od početka do kraja, studio Marvel ovdje je osjetljivo pretjerano igrao na svoju sigurnu kartu.
Tom Holland nakon više projekata dokazao je da je dostojan utjelovljenja Petera Parkera, odnosno, Spider-Mana kojeg je publika instantno prihvatila kao novo lice superheroja iz susjedstva. Njegova trilogija među jačim je tercetima filmova u Marvelovom univerzumu. Ipak, drugi nastavak iako i dalje ima obiteljsku notu kao i stripovsku vjerodostojnost, pomalo djeluje kao kopija svojeg prvog dijela.
Glavni je zlikovac ovog filma Mysterio (Jake Gyllenhaal) koji je vrlo dobro realiziran, ali baš kao i Vulture iz prošlog nastavka, ponovo neprijatelj željan osvete zbog činjenice da se želi osvetiti sada preminulom Tonyju Starku. Peter također ponovo ima mentora koji mu pomaže u bitkama, ovoga puta je to Starkov kolega i prijatelj Happy Hogan (Jon Favreau), a sredina filma djeluje scenaristički nesigurno u smislu toga da je djelovalo kao da scenaristi sami nisu bili sigurni kako spojiti srednjoškolsko putovanje s borbama protiv sila zla zbog čega se dobiva nezgrapan dio većine radnje. S druge strane, sama ideja da bi Peter bio Tonyjev nasljednik idealno se uklapa u ovaj film koji je, unatoč određenim manama, vrlo gledljiv, zabavan i dobro napravljen.
Ovaj kratkometražni specijal, koji je pušten na Disney+ online platformi netom prije blagdana Noći vještica, nije zaplijenio pretjeranu pozornost, ali se ne može poreći da je jedan od zanimljivijih Marvelovih projekata do danas. Redatelj Michael Giacchino stvara briljantan omaž na klasične horor-filmove koji sadrže likove, kao što su Mumija, Frankenstein, Drakula, Čudovište iz crne lagune i drugi, u simbiozi s ambijentalnim napetim crno-bijelim filmom koji u centar stavlja Jacka Russella (Gael García Bernal) koji dolazi na skup lovaca čudovišta.
Prepun akcije i prikladne horor-napetosti, kao i osjećaja da se gleda film iz 20-ih godina prošlog stoljeća, Werewolf by Night s dostojanstvom stvara zanimljive i upečatljive likove, i u manje od sat vremena lijepo zaokružuje cijelu priču te dokazuje da se studio Marvel dobro snalazi u filmskom eksperimentiranju koje bi bilo poželjno češće vidjeti u njihovim projektima.
Foto izvor: Youtube Screenshot
Čisti dokaz da su braća Russo bila spremna za veliki zalogaj kao što je to film Osvetnici: Rat beskonačnosti (2018.) dokazuje upravo ovaj završni film u trilogiji o vojniku Steveu Rogersu koji nakon laboratorijskog eksperimenta postane čovjek s nadljudskim sposobnostima. Idealna upotreba svakog lika, kao i velika bitka superheroja na aerodromu, maestralno su odrađeni i režijski vrlo pametno i kreativno osmišljeni.
Narativ sadrži sve ono što se očekuje u ovakvom projektu, a to je idealan omjer akcijskog dijela kao i humora, ali i emocionalnih trenutaka. Također, zrela radnja bez praznog hoda u simbiozi s rado viđenim stripovskim likovima čine ovaj film pogodnim za sve uzraste koji će imati priliku, zbog inteligentnog i kompleksnog napisanog scenarija koji sadrži političke elemente, natjerati gledatelja na razmišljanje o tome koji je od dvaju glavnih sukobljenih likova u ovom filmu u pravu. Braća Russo ovim su projektom dokazali da nijedan junak ne odlazi u zaborav dok njihova imena stoje iza projekta te su zaslužni za jedan od bolje razrađenih superherojskih filmova.
Baš kao Hawkeye, Iron Man, Čuvari galaksije i drugi, Doktor Strange bio je jedan od manje poznatih likova unutar Marvelovih stripova. To se promijenilo prije 7 godina kada je osvanuo prvi film o neurokirurgu koji svoje moći dobije jednom kada mu automobilska nesreća promijeni život. Scott Derrickson bio je izvrstan odabir za debi o čarobnjaku koji će poslije postati jedna od važnijih karika u borbi protiv Thanosa i po pitanju multiverzuma.
Isto kao što je slučaj i u stripovima, prvi dio o Doktoru Strangeu sadrži idealan omjer mističnosti, filozofskog pronicanja, kao i spiritualizam s budističkim elementima. Cumberbatch utjelovljuje Strangeov lik s nevjerojatnom lakoćom i prirodnošću u filmu koji donosi novu sferu univerzuma u Marvelov spektar. Najveća zamjerka filmu bila bi što ne prodire još dublje u filozofiju, kao i spiritualizam, koji tek površinski zagrebe i što zanimljivi likovi, kao što su to Ancient One (Tilda Swinton) i Kaecilius (Madds Mikelsen), nisu doživjeli veći karakterni razvoj te su, u principu, potraćeni iznimni glumački talenti.
Foto izvor: Youtube Screenshot
Treći je nastavak o Thoru, nesumnjivo, najbolji u serijalu o bogu gromova zahvaljujući Taiki Waititiju koji je stvorio jedan upečatljiv projekt s vizualno atraktivnim sekvencama, fantastičnim lokacijama, jednim od zastrašujućih negativaca Helom (Cate Blanchett) u Marvelovom univerzumu te likovima poput Hulka (Mark Ruffalo), Valykrie (Tessa Thompson), Korga (Taika Waititi), ali i ostalima koji imaju svoj trenutak pod suncem i jaku prisutnost tijekom cijelog filma.
Protagonist djela u ovome filmu ima možda najkompleksniji put u cijelom serijalu, a dodatan pozitivan faktor jest činjenica da iako se radi o bogu, on svejedno doseže najnižu točku svojeg života, kao i onu najvišu, u čemu redatelj uspješno nalazi kreativno rješenje. Ipak, film nije stigao u najboljih 10 Marvelovih projekata zbog pomalo iritabilnog humora i činjenice da iako je ovo najbolji Thorov film u njegovom serijalu, svejedno, format više djeluje kao da je stvoren za likove poput Čuvara galaksije.
Foto izvor: Youtube Screenshot
Onomad nitko nije mislio da će film o junaku koji priča s mravima stvoriti jednog od popularnijih Marvelovih likova. Ali, baš kao što je to i slučaj s Čuvarima galaksije, Ant-Man je zahvaljujući redatelju Peytonu Reedu i šarmu i simpatičnosti Paula Rudda donio jednog od omiljenijih likova u Marvelovom spektru superheroja koji nekoliko godina kasnije i ostvaruje mnogo važniju ulogu u spašavanju svemira od Thanosa.
Dodatan razlog zašto je ovaj film smješten tako visoko na listi jest vrlo kreativna i pametna egzekucija scena u kojima se Scott Lang smanjuje do gotovo mikroskopskih razmjera koje su i jedne su od vjerojatno najupečatljivijih scena u cijelom Marvelovom mravinjaku... ups, repertoaru. Kada se tomu pridoda činjenica da je ovo jedan od privatnijih Marvelovih filmova, u smislu fabularne skale s obiteljskom notom kroz cijelu radnju te simpatičnim interakcijama likova koje je teško ne zavoljeti na prvu, u konačnici čine Ant-Mana jednim od dražesnijih filmova na ovoj listi.
Nesumnjivo je da su ranih 2000-ih godina redatelj Sam Raimi, kao i glumac Tobey Maguire, visoko dignuli skalu svojom interpretacijom Spider-Mana koji se smatra najboljom interpretacijom Spider-Mana do danas. Glumac Tom Holland imao je nimalo lagan zadatak, no uz redateljsku viziju Jona Wattsa stvorili su konzistentan film o junaku iz susjedstva koji djeluje kao da je preuzet direktno sa stripovskih stranica.
Daleko najbolji film u ovoj trilogiji ima snažnu Marvelovu notu, kao i obiteljski imperativ kroz cijelu fabulu, a opet uspijeva ne podilaziti infantilnim scenarističkim postupcima već na pohvalan način homogenizira tematiku prikladnu za sve generacije te donosi jednog od najboljih napisanih zlikovaca u svim Spider-Man, ali i Marvel filmovima – Vulturea (Michael Keaton). Keaton gotovo savršeno utjelovljuje obiteljskog čovjeka s malicioznom pozadinskom pričom u svojim intencijama da osigura prosperitet svojoj obitelji unatoč činjenici da ga državno uređenje u tome spriječava. U konačnici, jedan kvalitetan Spider-Man film koji je preporuka svim obožavateljima ovoga junaka, kao i općenito superherojskih filmova.
Pritom maestralno spaja elemente filmova borilačkih vještina s fantastičnom tematikom te stvara hvalevrijedne scene borbe koje su realizirane na način da sadrže pravu umjetničku notu i jednako tako odaju počast filmovima borilačkih vještina, kao što je to Tigar i zmaj (2000.). Simu Liu ugodna je pridošlica u novu eru Osvetnika te iako djeluje kao da se još uvijek pronalazi u ulozi Shang-Chija, njegov otac u filmu imena Mandarin zahvaljujući hongkonškom glumcu Tonyju Leungu, spada u kompleksnije zlikovce negativnog Marvelovog ešalona antagonista. Leung donosi dubinu i malicioznost, a istovremeno i humanost svojem liku u projektu koji iako sadrži pomalo prazan drugi čin koji djeluje kao most između prvog i trećeg čina, svejedno donosi obilje akcije, izvrsnih specijalnih efekata te stoji kao jači pridošlica u, nažalost, slabijoj Marvelovoj fazi.
Foto izvor: Youtube Screenshot
Jedan od Marvelovih projekata koji je iz nepoznatih razloga na internetu često na samom dnu rangiranja mnogih lista, Kapetanica Marvel koju utjelovljuje dobitnica Oscara za glavnu žensku ulogu – Brie Larson, spada u stripovski korektnije projekte ovoga studija.
Očiti redateljski kiksevi, kao i sredina filma koja ima nešto nepovezaniji ritam, svejedno nisu previše utjecali na kvalitetu ovoga filma koji uspješno stvara vibracije 90-ih godina prošlog stoljeća, sadrži pregršt fantastične akcije, kao i zabavnu interakciju između Carol Danvers i Nicka Furyja (Samuel L. Jackson), prigodnu glazbu koja se idealno uklapa u film koji nastoji pomaknuti spolnu diskriminaciju, a da pritom ne djeluje feministički u čemu i uspijeva te u cijelosti djeluje kao jedan od stripovski najkonzicnijih Marvelovih filmova koji doslovno transcendira sa stranica stripova na filmsko platno. Larson je također izvrstan odabir za junakinju koja bi u budućnosti mogla predvoditi Osvetnike.
Foto izvor: Youtube Screenshot
Nesumnjivo kulturuloško najjači film na ovoj listi koji je ostavio trag i u općenitoj filmskoj kinematografiji, Black Panther, iznimno je zreo, dubok i sofisticiran film koji na spretan način žonglira odnosima između glavnih likova, kao i dinamikom filma koja je sve samo ne jednolična. Mladi redatelj Ryan Coogler još jednom dokazuje da je sposoban za preuzimanje ovako zahtjevnog projekta koji obiluje afričkom kulturom kao i teškim životnim temama.
Izuzev nekoliko scena specijalnih efekata koje su s razlogom na lošem glasu, akcije gotovo da i ne nedostaje, određeni režijski postupci zgodno su osmišljeni, lokacije koje su prave, ali i stilski dotjerane oduzimaju dah, a priča drži gledatelja u šaci cijelo vrijeme. Također, glumac Michael B. Jordan ima priliku realizirati jednog od kvalitetnijih negativaca u cijelom spektru Marvelovih antagonista s kojim je gotovo nemoguće ne empatizirati zbog čega je to još samo jedan indikator da se ne radi o superherojskom filmu. Ovaj bi film itekako trebalo pogledati.
Foto izvor: Youtube Screenshot
Film koji je započeo sve, lansirao Downeyjevu karijeru munjevitim usponom te sadržavao, najvjerojatnije, najbitniju post-credits scenu u cijelom Marvelovom repertoaru, ujedno je i najbolji film u ovoj trilogiji o geniju, milijarderu, playboyu i filantropistu Tonyju Starku, ali i jedan od kvalitetnijih filmova na ovoj listi. Teško je bilo davne 2008. zamisliti da će prvi Iron Man film biti tek uvod u veliki svemir prepun superjunaka, ali činjenica da ovaj film se može gledati sam po sebi bez dodatne elaboracije putem ostalih filmova jedan je od jačih faktora cijelog produkta.
Downey Jr. s lakoćom i karizmom kompletno postaje protagonist filma dok mu uz bok stoji Jeff Bridges koji s glumačkom korektnošću utjelovljuje psihopatu željnog moći Obadiaha Stanea. Izvrsno snimljene akcijske scene, kao i jedan od najkvalitetnije realiziranih filmova o podrijetlu unutar Marvelovog filmskog univerzuma, čine ovaj projekt, koji je rodio danas najuspješniju franšizu filmova, gledljivim do te mjere da bi se mogao proglasiti i filmskim evergreenom.
Foto izvor: Youtube Screenshot
U početku je postojala ideja... da se okupi grupa izuzetnih ljudi. Tako je i bilo 2012. kada je prvi nastavak filma o Osvetnicima okupio tim od šestero ljudi koji su ostavili trag u filmskoj povijesti zbog činjenice da je neki studio prvi put uspio u igranom filmu napraviti koliziju više obožavanih junaka. Redatelj Joss Whedon bio je zadužen za ovaj kurpolentan zadatak koji je uspješno obavio.
Interakcija među šestero junaka najbolji su dio cijelog filma iz razloga što se radi o tada još kompletnim strancima koji imaju jako malo zajedničkih dodirnih točaka, a Whedon na izvrstan način balansira tim razlikama među likovima koji moraju surađivati skupa da bi spasili svijet. Jednako tako svaki od šestero glavnih glumaca u ovome filmu daju 100 % sebe u svoju ulogu zbog čega je nemoguće zavoljeti svakog od Osvetnika promptnom brzinom. Impresivni vizualni efekti, napeta radnja i neprijatelj koji uspijeva biti ogromna prijetnja iako na prvu djeluje šarmantno i bezopasno, ono je što ovaj film čini jednim od jačih superherojskih kandidata. Kompletno zaokružena priča, kao i zadovoljavajući odnosi glavnih likova, samo pridonose šarmu cijelog filma koji je obilježio svjetsku kinematografiju.
Foto izvor: Youtube Screenshot
Isti slučaj kao i u prošlom spomenutom filmu dodatno dokazuje da studio Marvel i redatelji iza njihovih projekata znaju dobro žonglirati odnosima među likovima. Chris Pratt, Zoe Saldana, Vin Diesel, Bradley Cooper i Dave Bautista djeluju kao glumačka imena koja je vrlo teško zamisliti u istome filmu. Pa ipak, filmski genije i ekscentrični redatelj James Gunn uspio je dokazati suprotno.
Zaslužan za stvaranje jednog od ikoničnijih superjunačkih timova, Gunn uspijeva spojiti skupinu pojedinaca koji jednako tako nemaju nikakve zajedničke karakterne točke izuzev činjenice da su svi počinili neki zločin. Redatelj pritom stvara ovo dinamično i odiozno putovanje koji s lakoćom uvlači gledatelja koji uporno želi znati više o glavnim likovima čije su interakcije baš kao i u Osvetnicima, upečatljive i zanimljive. Uz popratni glazbeni miks koji se idealno uklapa u ovaj ekstravagantni i pomalo bizarni format, a čine ga ljuti klasici više desetljeća prošlog stoljeća, čine ovaj film jednim od upečatljivijih i unikatnijih projekata koji postaje sve bolji nakon svakog ponovnog gledanja.
Foto izvor: Youtube Screenshot
Braća Russo, nesumnjivo, redateljski su duo koji je digao Marvelove već kvalitetno etablirane ljestve na jednu potpuno novu razinu – svojim smislom za efikasno pričanje priča, sposobnošću da svakog lika koliko god malu ulogu ima, učine upečatljivim, pametne režijske odabire te stvaranjem svijeta koji nevjerojatnom lakoćom uvlači gledatelja. Dvojica braće imali su, zasigurno, najteži zadatak od svih prijašnjih redatelja zbog činjenice da su trebali napraviti film koji će s dostojanstvom zatvoriti priču o šest originalnih Osvetnika.
Malo je reći da su u tome i uspjeli u ovoj napetoj i emocionalnoj odiseji dok gledatelj s ogromnom nestrpljivošću iščekuje svaku novu scenu u strahu od gubitka nekog od voljenih likova. Redatelji na dostojanstven način stvaraju priču koja diže monument starim i onim novim superherojima koji tek moraju zasjati, a obilje emocionalne investicije, kao i vožnja kroz najveću bitku u galaksiji, čine ovaj film prominentnim u odnosu na mnoge filmove superherojskog žanra. Scenaristi su pametno uspjeli objediniti i ostale likove iz Marvelovog univerzuma poput Tonyjevog oca Howarda, Thorovu majku Friggu i ljubavnu suputnicu Jane Foster, Ancient One i mnoge druge kako bi odali počast cijeloj franšizi koju su započeli 2008. Jedan je od rijetkih problema činjenica da ova verzija Thanosa nije ni približno dobro razrađena kao što je to u slučaj u prethodnom filmu o Osvetnicima, no to ne poništava visokorazrednu kvalitetu ovog filma koja diže monument vlastitom univerzumu.
Pobjednik je naše liste film koji je uspio ostvariti snove stripovskih obožavatelja diljem svijeta i generacija. Prije manje od 10 godina mnogi nisu mogli ni sanjati da će jednog dana u istome filmu moći vidjeti interakciju između likova kao što su Hulk, Thor, Iron Man, Spider-Man, Kapetan Amerika, Scarlet Witch i mnogi drugi. Braća Russo svakome liku daju prostora neovisno o veličini i važnosti njihove uloge, a napetost koju uspijevaju stvoriti zahvaljujući antagonistu Thanosu (Josh Brolin) u njegovim intencijama da provede reformu cijelog svemira prisutna je do samog kraja filma.
Daleko je najbriljantnija stavka cijelog filma pametno korištenje svakog lika u borbenim scenama, kao i onim dijaloškim, gdje apsolutno svaki junak ima priliku ostaviti trag u najvećoj borbi za spas cijelog svemira. Izvrsno snimljene akcijske scene, idealan omjer komedije, tuge, tenzije i avanture, dinamičnost radnje te neprestana napetost u kojoj će gledatelj biti u stalnom osjećaju straha radi glavnih junaka, kao i hvalevrijedni specijalni efekti, čine ovaj film jednim od općenito najjačih superherojskih filmova ikada snimljenih. Excelsior!