Predstavljanje kontroverzne meksičke umjetnice Terese Margolles u Studentskom centru
Teresa Margolles meksička je umjetnica s dobrom svjetskom reputacijom. Njeni su radovi međunarodno priznati i izlagani u svim važnijim institucijama, a sada se postavljaju u Francuskom paviljonu, što je ujedno njeno prvo samostalno izlaganje na području Istočne Europe.
Teresa Margolles meksička je umjetnica s dobrom svjetskom reputacijom. Njeni su radovi međunarodno priznati i izlagani u svim važnijim institucijama, a sada se postavljaju u Francuskom paviljonu, što je ujedno njeno prvo samostalno izlaganje na području Istočne Europe.
Kultura promjene Studentskoga centra u 2018. godini nastavlja svoj likovni program otvorenjem izložbe Sutura istaknute meksičke umjetnice Terese Margolles 18. siječnja u 19 sati u Francuskom paviljonu, na zagrebačkoj adresi Savska 25. Ista će biti postavljena do 24. veljače, a bit će otvorena za posjetitelje radnim danom od 16 do 20 sati i subotom od 10 do 14 sati. Nedjeljom je Paviljon zatvoren.
Teresa Margolles jedna je od najzanimljivijih meksičkih umjetnica svjetske reputacije, njezin je rad međunarodno prepoznat i priznat te izlagan u svim važnijim institucijama i na manifestacijama poput Venecijanskog bijenala, Manifeste, Guggenheima, MUAC-a, itd. Ovo je njezino prvo samostalno izlaganje u Istočnoj Europi.
Na zagrebačkoj izložbi Sutura autorica ispunjava Francuski paviljon balončićima u varijaciji instalacije Zrak, svoga najpoznatijega djela te predstavlja dvije nove produkcije nastale u korelaciji s lokalnom scenom, uzimajući u obzir lokalne specifičnosti. Jedna od njih nastala je u suradnji s članovima zagrebačke LGBT zajednice koji su ujedinili platna koja su skupila ostatke brutalnosti nedavnih ubojstava triju transrodnih prostitutki u Ciudad Juarezu, inače protagonistkinja autoričinih ranijih radova. Ta akcija žalovanja, u kojoj oni posuđuju svoje vrijeme i tijela kako bi se odrekli zločina u kontekstu ekstremnog nasilja u Meksiku, istovremeno otvara emocionalni registar koji će manifestirati politički i ideološki okvir okoliša u kojemu njihova tijela postaju podložna nasilnim djelovanjima.
U svom drugom radu Štoviše, trava raste, fotografskom diptihu i videu koji je nastao u rujnu 2017, umjetnica dokumentira akciju uklanjanja bilja koje je prekrivalo stare tračnice vlaka u dvorištu Studentskog centra. Tim činom Margolles vraća u prvobitno stanje rijetko spominjanu epizodu povijesti SC-a iz vremena Drugog svjetskog rata.
Margolles stvara snažna umjetnička djela koja problematiziraju socijalne i ekonomske norme društva, koje smrt – nasilnu, onu drugih i drugačijih – prihvaća kao normalnost. Njezin izričaj prvenstveno je hrabar, ona propituje, ali i krši društvene i umjetničke konvencije. Kroz svoj dugogodišnji rad razvila je jedinstven umjetnički jezik kako bi suptilnim gestama dala glas nasilno ušutkanim žrtvama.
Kustosice su izložbe Karla Pudar i Alejandra Labastida, u suradnji s Martom Kiš, kustosicom Francuskog paviljona.