Novi koncert ciklusa "Vivat academia" traga za zvukovnim skladom
Koncert pod nazivom "Harmonija disonance: tragom tradicijskih pjevanja" pod mentorstvom dr. sc. Mojce Piškor održat će se u utorak 13. prosinca 2016. u 20 sati.
Koncert pod nazivom "Harmonija disonance: tragom tradicijskih pjevanja" pod mentorstvom dr. sc. Mojce Piškor održat će se u utorak 13. prosinca 2016. u 20 sati.
Vivat academia – ciklus koncerata studenata i profesora Muzičke akademije u Zagrebu, novi je koncertni ciklus koji Muzička akademija organizira u koncertnoj dvorani Blagoja Berse. Njime želi pokazati svu svoju umjetničku raskoš i publici ponuditi raznovrsnost stilova i glazbenih izričaja koji se njeguju i podučavaju u ovoj instituciji. On je istovremeno i prilika studentima i njihovim nastavnicima za istraživanje novih ideja u pristupu glazbi i njezinom predstavljanju.
Prvi koncert održan 2. prosinca 2016. predstavio je i novi Ansambl studenata Muzičke akademije za novu glazbu (ASMANGU) pod mentorstvom red. prof art. Berislava Šipuša. Drugi koncert pod nazivom Harmonija disonance: tragom tradicijskih pjevanja pod mentorstvom dr. sc. Mojce Piškor održat će se u utorak 13. prosinca 2016. u 20 sati. Na istom će se sami studenti Akademije okušati u tradicijskom pjevanju.
Nadolazeći koncert zamišljen je kao mjesto susreta studenata Muzičke akademije i vrsnih pjevača tradicijske glazbe. Vođen idejom premošćivanja procijepa između svjetova akademskih i tradicijskih glazbenika, umjetničke i tradicijske glazbe, on je prije svega otvorio prostor zajedničkog učenja, iskušavanja i stvaranja glazbe.
Koncert koji je dijelom ciklusa Vivat academia proizašao je upravo iz te otvorene i slobodne komunikacije glazbom. Kroz niz radionica koje su prethodile koncertu vrsni su poznavatelji tradicijskih pjevanja – dr. sc. Joško Ćaleta, Jure Miloš i Noel Šuran – zajedno sa studentima postupno oblikovali i konačni program u kojem se susreću, sudaraju i na neuobičajen način prožimlju različiti stilovi tradicijskih pjevanja Istre, dalmatinske obale, otoka i zaleđa.
Glazbenostilske osobitosti tradicijskih glazbi ovih regija u pojedinim su aspektima bitno drugačije onih zapadnoeuropske umjetničke glazbe. Netemperiranost, mikrotonalnost, disonantnost – klasično se obrazovanom uhu mogu doimati poput sasvim nepoznatog jezika. Izazov s kojim su se usvajajući stilove tih tradicijskih pjevanja susretali studenti, istodobno je i izazov koji ovaj koncert postavlja pred svoju publiku – spremnost na traganje za zvukovnim skladom naoko nepopravljivo neskladne disonance.