Fotografije s porukom „Fali zidara” u Studentskom centru
– Integracijom kratkih rečenica na fotografije, preuzetih iz dužih razgovora provedenih s radnicima, Lora Tomaš i Damian Nenadić nastoje pružiti uvid u njihove intimne unutarnje prostore. – stoji u predgovoru.

– Integracijom kratkih rečenica na fotografije, preuzetih iz dužih razgovora provedenih s radnicima, Lora Tomaš i Damian Nenadić nastoje pružiti uvid u njihove intimne unutarnje prostore. – stoji u predgovoru.
Što su Damian Nenadić i Lora Tomaš pripremili, otkriva Sara Mikelić u predgovoru:
– Prošlo je godinu dana otkad su po lokacijama oko Trga bana Josipa Jelačića osvanuli natpisi Fali zidara, a kasnije i grafiti diljem grada Zagreba. Tim je intervencijama Goran Pavić ukazao na razorne posljedice potresa koji je pogodio grad, njegovu pretvorbu u golemo gradilište te masovno iseljavanje stanovništva među kojima su mnogi građevinski radnici. Lora Tomaš i Damian Nenadić preuzimaju natpis umjetnika kao naslov izložbe fotografija u čijem je fokusu dolazak tisuća građevinskih migrantskih radnika iz Južne Azije, recentnog odgovora na sve deficitarnije domaće građevinsko tržište. Navedeno geografsko područje odabrano je s obzirom na autoričino prethodno poznavanje društveno-kulturnog konteksta tog dijela Azije i hindskog jezika koji je bio prijeko potreban za sporazumijevanje s radnicima od kojih mnogi ne govore engleski. Odabirom kadrova i kompozicijom fotografija autori nastoje prenijeti identitetsku fragmentiranost radnika migranata koja je u zbilji, ali i u našoj percepciji, potaknuta odvajanjem od njihove izvorne društveno-kulturne okoline, iz koje neki privremeno migriraju zbog ekonomskih razloga. Drugi ne planiraju povratak u matične zemlje (Nema nazad, samo dalje), ponekad radi nametnutih društvenih uloga određenih represivnim kastinskim sustavom. Integracijom kratkih rečenica na fotografije, preuzetih iz dužih razgovora provedenih s radnicima, Lora Tomaš i Damian Nenadić nastoje pružiti uvid u njihove intimne unutarnje prostore, predstavljajući ih promatraču kao cjelovitog i kompleksnog pojedinca, s ciljem suzbijanja potencijalnih kulturoloških predrasuda. Deset fotografija izloženih u obliku plakata postavljene su izravno na ili uz oštećenja vanjskih zidova Studentskog centra, pritom ukazujući konkretno na potrebu za građevinskim radnicima te metaforički na praznine u poimanju identiteta migrantskih radnika.

Foto: Kultura SC / PR foto