LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
6. Međunarodni festival dizajna Dan D 2015.

Dodjelom nagrada najboljim mladim autorima završio 6. Dan D

Odlična posjećenost festivalskih zbivanja u Vlaškoj unatoč iznimno visokim zagrebačkim temperaturama pokazala je kako domaća kulturna javnost aktivno prati i zainteresirana je za suvremeni dizajn.

Odlična posjećenost festivalskih zbivanja u Vlaškoj unatoč iznimno visokim zagrebačkim temperaturama pokazala je kako domaća kulturna javnost aktivno prati i zainteresirana je za suvremeni dizajn.

Dodjelom nagrada za najbolje izlagače s D-izložbe u dvorištu stare vojne bolnice u Vlaškoj u nedjelju 5. srpnja zatvoreno je 6. izdanje međunarodnog festivala dizajna Dan D.

U tri dana trajanja međunarodni festival dizajna Dan D posjetilo je preko 6000 posjetitelja koji su imali prilike razgledati dvadesetak različitih natječajnih, tematskih te gostujućih izložbi, poslušati niz predavanja, diskusija i tribina s gostima predavačima iz Hrvatske, regije i Europe, sudjelovati na edukativnim radionicama te se dobro zabaviti.

Odlična posjećenost festivalskih zbivanja u Vlaškoj, unatoč iznimno visokim zagrebačkim temperaturama, pokazala je kako domaća kulturna javnost aktivno prati i zainteresirana je za suvremeni dizajn te kako lokacije poput napuštenog prostora bivše Vojne bolnice mogu poslužiti kao idealan prostor za realizaciju ovakvih, javnosti otvorenih manifestacija zagrebačke kreativne, kulturne i civilne scene.

Ivana Borovnjak, programska direktorica festivala te predsjednica Hrvatskog dizajnerskog društva, izjavila je:

„Izložba mladih dizajnera D-izložba ove godine predstavila je niz kvalitetnih projekata između kojih nagrađeni radovi pokazuju visoku razinu istraživačkog rada i tendenciju da projekti u dizajnu imaju širi društveni i politički značaj. Namjera da se Dan D profilira kao mjesto susreta i prezentacije mladih autora ove godine je pojačana jasno strukturiranim programom Balkanske dizajnerske mreže koji podrazumijeva između ostalog i mobilizaciju mladih dizajnera unutar regije kroz projekt Young Balkan Designers. Mladi autori su unutar edukacijskog dijela programa imali priliku predstaviti svoje projekte, ali i poslušati korisne informacije o procesima i metodologiji dizajnera iskusnijih kolega. Upravo edukativni program kroz različite svoje segmente: predavanja, radionice i izložbe fakulteta bilježi izuzetno velik interes i posjećenost, čak i u nedjeljnom programu, što pokazuje da interes šire javnosti za dizajn ipak postoji i raste.”

Referirajući se na lokaciju održavanja festivala Dan D, koji već tradicionalno „iskorištava” napuštene gradske prostore, u prijašnjim izdanjima festivala Staru gradsku Klaonicu te tvornicu Gredelj, na taj način ilustrirajući njihov potencijal i scenarije korištenja, Borovnjak je dodala:

„Lokacija u kompleksu bivše Vojne bolnice u Vlaškoj ulici u Zagrebu ponovno se pokazala fantastična za provedbu projekata i manifestacije ovog tipa. Hrvatsko dizajnersko društvo, Dan D i naši brojni partneri i suradnici sa zagrebačke kulturno-civilne scene, itekako smo zainteresirani razviti dijalog s gradom na temu prenamjene ovog prostora u korist nas i sličnih nam projekata, uz znatno intenzivniju dinamiku upotrebe.”

Sumirajući temu ovogodišnjeg izdanja 6. Dana D Marko Golub, programski direktor festivala, na zatvaranju je izjavio:

„Uspjeli smo realizirati kompleksan i sadržajno bogat program, što je u posljednjih nekoliko godina i standard Dana D, ali puno je važnije to što mi se čini da je on ovog puta problemski bio jasno fokusiran te da se to jednako tako jasno vidjelo i u odazivu autora i u reakcijama publike. Kad smo za temu festivala odabrali "Arhiv dizajna", s uvjerenjem da je ona strukovno važna, aktualna i urgentna, još uvijek nismo znali hoće li i drugi dijeliti taj naš entuzijazam. No izgleda da je atmosfera znatiželje, žudnja za ponovnim uspostavljanjem kontinuiteta, za novim informacijama i nesebičnim dijeljenjem istih itekako živa. Ta činjenica da su na sceni aktivni mnogi ljudi različitih generacija koji žele učiti jedni od drugih, koji se brižno odnose prema vlastitom nasljeđu, spremni su surađivati s kolegama iz drugih disciplina i voljni su dijeliti svoje spoznaje među sobom nosi ogromnu snagu i potencijal.

O nagradama koje su dodijeljene za D-izložbu, tradicionalnu izložbenu platformu festivala na kojoj se predstavljaju mladi autori, odlučivao je internacionalni ocjenjivački sud kojeg su činili gosti predavači festivala: austrijski dizajner Martin Foessleitner, gošća iz Francuske Veronique Marrier, profesor i teoretičar mode Tonči Vladislavić te srpski dizajner i predavač Borut Vild.

Stručni žiri formirao je pet kriterija prema kojima su vrednovani radovi mladih dizajnera i autora predstavljeni na D-izložbi, a kriteriji su bili: odgovor na temu ovogodišnjeg festivala „Arhiviranje”, izvrsnost, relevantnost, upotrebljivost te potencijal projekta za budućnost.

Prvu nagradu osvojila je dizajnerica Ana Radovanović iz Beograda za projekt „Neo-avant-garde artists magazines in former Yugoslavia”, druga nagrada pripala je studentici dizajna Lani Grahek iz Zagreba za projekt „Page¦paper platforma”, a treću nagradu dobila je grupa studentica sa Studija dizajna u Zagrebu za projekt „Rešetke nisu prepreke”.