LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Koja su vaša prava ako nemate kartu

ZET: Što kontrolori i vozači ne smiju tražiti od vas?

Donosimo vam popis vaših prava i koraka koje možete poduzeti u slučaju da ste „uhvaćeni” u tramvaju ili autobusu bez valjane karte. Također, pročitajte na koji način možete uložiti žalbu i koji je vremenski rok za njeno slanje.

Donosimo vam popis vaših prava i koraka koje možete poduzeti u slučaju da ste „uhvaćeni” u tramvaju ili autobusu bez valjane karte. Također, pročitajte na koji način možete uložiti žalbu i koji je vremenski rok za njeno slanje.

Ako ste bijesni na ZET-ovce i na njihovo „treniranje strogoće” neprestanim kontrolama, što u tramvajima, što u autobusima, naša vijest zasigurno će vas oraspoložiti. Naime, postoje brojne činjenice u vezi prava koje putnici imaju, a da oni toga nisu ni svjesni.

Podsjećamo također da je zbog sve češćih kontrola koje se provode u ZET-u, enormno porastao i broj kazni, čija se cijena proteže od 500 do 800 kuna

Ipak, portal Danas.hr donosi, s obzirom na to da su iz ZET-a zatražili informaciju o točnim pravima putnika, kao i ovlastima vozača te kontrolora, niz korisnih činjenica. 

Znate li koje se dvije važne profesije danas slave?


Prije svega, ono najvažnije za sve koji se svakodnevno švercaju te čim uoče kontrolora bježe do vrata i nadaju se što bržem izlasku na sljedećoj stanici: Kontrolor ne smije zadržati putnika u vozilu ako nema kartu ili ne želi dati dokumente za utvrđivanje identiteta. No, putnik je dužan u tom trenutku napustiti vozilo

Zatim, ZET-ovci vam ne smiju ni naplatiti kaznu na licu mjesta. Naime, prema članku 38. točka 1. Zakona o prijevozu putnika u javnom prometu, kontrolor izdaje kaznu, čija je cijena od 500 do 800 kuna. Nakon toga, putnik, ako ju odluči platiti u roku od 8 dana, plaća tek polovicu te cijene. 

Novi (stari) tramvaj u gradu


Ako ste se uspaničili, pokazali svoje osobne dokumente i zaista dobili kaznu, još uvijek imate pravo na žalbu, i to u roku od 8 dana od prekršaja. Prigovor se podnosi mailom ili se predaje osobno na ZET-ovom šalteru, što je preporučljivija opcija.

Što se tiče vozača, prilikom ulaska putnika u vozilo te prilikom provjere njihovih iskaznica, a u slučaju da putnik ne želi kupiti istu, vozač je dužan stajati na stajalištu. Ako se razgovor nastavi, vozač smije zvati policiju te s putnikom čekati njihov dolazak. U tom slučaju mora omogućiti ostalim putnicima izlazak iz vozila. 

Kontrolorka ZET-a ošamarila mladića i nazvala ga „kretenom“?


Do trenutka zaključivanja ovog članka, nismo dobili službeni odgovor iz ZET-a oko potvrđivanja svih navedenih informacija.

IZVOR: DANAS.HR
FOTO: SOUNDSET.HR