ZET: Što kontrolori i vozači ne smiju tražiti od vas?
Donosimo vam popis vaših prava i koraka koje možete poduzeti u slučaju da ste „uhvaćeni” u tramvaju ili autobusu bez valjane karte. Također, pročitajte na koji način možete uložiti žalbu i koji je vremenski rok za njeno slanje.
Donosimo vam popis vaših prava i koraka koje možete poduzeti u slučaju da ste „uhvaćeni” u tramvaju ili autobusu bez valjane karte. Također, pročitajte na koji način možete uložiti žalbu i koji je vremenski rok za njeno slanje.
Ako ste bijesni na ZET-ovce i na njihovo „treniranje strogoće” neprestanim kontrolama, što u tramvajima, što u autobusima, naša vijest zasigurno će vas oraspoložiti. Naime, postoje brojne činjenice u vezi prava koje putnici imaju, a da oni toga nisu ni svjesni.
Podsjećamo također da je zbog sve češćih kontrola koje se provode u ZET-u, enormno porastao i broj kazni, čija se cijena proteže od 500 do 800 kuna.
Ipak, portal Danas.hr donosi, s obzirom na to da su iz ZET-a zatražili informaciju o točnim pravima putnika, kao i ovlastima vozača te kontrolora, niz korisnih činjenica.
Prije svega, ono najvažnije za sve koji se svakodnevno švercaju te čim uoče kontrolora bježe do vrata i nadaju se što bržem izlasku na sljedećoj stanici: Kontrolor ne smije zadržati putnika u vozilu ako nema kartu ili ne želi dati dokumente za utvrđivanje identiteta. No, putnik je dužan u tom trenutku napustiti vozilo.
Zatim, ZET-ovci vam ne smiju ni naplatiti kaznu na licu mjesta. Naime, prema članku 38. točka 1. Zakona o prijevozu putnika u javnom prometu, kontrolor izdaje kaznu, čija je cijena od 500 do 800 kuna. Nakon toga, putnik, ako ju odluči platiti u roku od 8 dana, plaća tek polovicu te cijene.
Ako ste se uspaničili, pokazali svoje osobne dokumente i zaista dobili kaznu, još uvijek imate pravo na žalbu, i to u roku od 8 dana od prekršaja. Prigovor se podnosi mailom ili se predaje osobno na ZET-ovom šalteru, što je preporučljivija opcija.
Što se tiče vozača, prilikom ulaska putnika u vozilo te prilikom provjere njihovih iskaznica, a u slučaju da putnik ne želi kupiti istu, vozač je dužan stajati na stajalištu. Ako se razgovor nastavi, vozač smije zvati policiju te s putnikom čekati njihov dolazak. U tom slučaju mora omogućiti ostalim putnicima izlazak iz vozila.
Do trenutka zaključivanja ovog članka, nismo dobili službeni odgovor iz ZET-a oko potvrđivanja svih navedenih informacija.