Unatoč obećanjima, grad Zagreb neće raditi na razvoju biciklističke infrastrukture
– Duboko smo razočarani time što centralno koordinacijsko tijelo koje bi trebalo povezivati sve gradske službe i dalje umjesto rješenja nudi izgovore. – jedna je od izjava sa sastanka nove gradske radne skupine za biciklistička pitanja u Zagrebu.
– Duboko smo razočarani time što centralno koordinacijsko tijelo koje bi trebalo povezivati sve gradske službe i dalje umjesto rješenja nudi izgovore. – jedna je od izjava sa sastanka nove gradske radne skupine za biciklistička pitanja u Zagrebu.
U ponedjeljak, 23. veljače, održan je prvi službeni sastanak ZG Cycle Unita s biciklističkim udrugama i klubovima s područja Zagreba, na kojem su predstavljeni planovi za 2015. godinu i poslušani prijedlozi udruga.
Jedini projekti i konkretni planovi koje su predstavili su nastavak projekta Biciklom na autobus i registracija Zagreba u međunarodno natjecanje European Cycling Challenge. I dalje nema nikakvih sustavnih planova gdje, kada i za koliko novca će se graditi nove biciklističke staze ili popravljati postojeće.
ZG Cycle Unit nova je gradska radna skupina za biciklistička pitanja u Zagrebu. Osnovana je prije šest mjeseci s 18 predstavnika iz svih gradskih ureda koji su na bilo koji način povezani s razvojem biciklističkog prometa i cikloturizma.
Svrha joj je izrada operativnog plana za povećanje mobilnosti građana, organiziranje i koordiniranje provođenja aktivnosti za nadogradnju biciklističkog prometa u prometni sustav grada Zagreba, stvaranje nužnih uvjeta za učinkovit, održiv i ekološki sustav urbane mobilnosti te razvoj cikloturizma.
– S obzirom na to, kako je moguće da su dva mala projekta jedine planirane aktivnosti za cijelu 2015. godinu, bez ikakvog sustavnog plana i rada na poboljšanju i održavanju infrastrukture? – komentira Mislav Kirac iz Sindikata biciklista.
Sindikat biciklista ovakve inicijative grada načelno podržava, ali smatra kako su ZG Cycle Unit i grad Zagreb pogrešno odabrali prioritete te da gradske službe prije svega trebaju poboljšavati infrastrukturne uvjete za sigurnu vožnju bicikla gradom.
– Ovakvo sazivanje sastanka vidimo kao zamagljivanje stvarnog (ne)rada i neučinkovitosti novoosnovane gradske radne skupine. Duboko smo razočarani time što centralno koordinacijsko tijelo koje bi trebalo povezivati sve gradske službe i dalje umjesto rješenja nudi izgovore. Pozivaju se na kompleksnost gradske strukture i brojnost organizacijskih problema, zbog čijeg rješavanja i koordiniranja jesu osnovani. Ako i dalje ne mogu uskladiti suradnju, čak ni Sektora za ceste sa Sektorom za promet, koja im je uopće svrha postojanja osim privida da se nešto radi? – pita se Vladimir Halgota.
Sindikat biciklista dalje objašnjava svoj stav o održanom sastanku i radu ZG Cycle Unit:
– Zagreb je s figom u džepu pozvao udruge da daju svoje prijedloge koji neće biti usvojeni. Mi smo u protekle tri godine Gradu predložili mnogo prijedloga od kojih su neki obećani, ali gotovo nijedan nije realiziran. 2013. godine obećali su milijun kuna za dokumentaciju i provedbu biciklističke magistrale, ali sada govore da novca nema. Iako se ništa nije napravilo i novca nema, pozivaju se udruge da ponovno daju svoje prijedloge.
Sastanak će poslužiti Gradu da u javnosti stvori privid kako surađuje s udrugama, ali kao i u protekle 3 godine, suradnja je nepostojeća jer nema predviđenog novca, prividne formalno-pravne mogućnosti, a ni stvarne volje. Tako možemo očekivati da će i u 2015. godini biti besmislenih iscrtavanja staza u slalomu oko rasvjetnih stupova na netom završenim rekonstrukcijama, umjesto da se ekipa iz susjednih sektora unaprijed dogovori gdje će se biciklističke staze graditi, a ne samo naknadno farbati. – zaključuje Tena Šarić.
Izvještaj s održanog sastanka i širi osvrt Sindikata biciklista o problemima s gradskom upravom možete pročitati na web stranici udruge.