Reforma strukovnog obrazovanja još nije ni krenula, a već stvara probleme
Zbog modularne nastave neka zanimanja se gube, a neka postaju dio drugih zanimanja.

Zbog modularne nastave neka zanimanja se gube, a neka postaju dio drugih zanimanja.
Na jesen u sve prve razrede strukovnih škola stiže Reforma strukovnog obrazovanja koja podrazumijeva uvođenje modularne nastave s ciljem modernizacije i prilagodbe obrazovnog sustava potrebama tržišta rada.
Radi se o odluci koja je izazvala mnoštvo pomiješanih osjećaja i reakcija unutar obrazovnog sektora. Iako je modernizacija obrazovnog sustava dobrodošla, neki nastavnici smatraju kako ovakva reforma nije dobra ideja. Zbog modularnog oblika nastave i smanjenja satnice bunili su se nastavnici općeobrazovnih predmeta: povijesti, politike i gospodarstva te stranog jezika. Da se ova ideja nije dobro razradila, smatraju i sindikati koji traže odgodu uvođenja. Evo što poručuje Željko Stipić, predsjednik Školskog sindikata Preporod.
„Ide se s cijelom pričom grlom u jagode, svima je jasno da u svim školama ne postoje ni minimalni uvjeti za ovo. Nismo riješili pitanje radnog pravnog statusa radnika, nismo riješili pitanje što će biti s viškovima kojih će sigurno biti i niz je još neriješenih pitanja.“
Ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Mile Živčić, poručuje da bi svi, umjesto pedikera, trebali upisati kozmetičare.
„Nije izrađen novi kurikulum za pedikera, ali je izrađen novi kurikulum za kozmetičara. To je sada četverogodišnje zanimanje koje u sebi sadrži i znanja koja je do sada imao pediker.“
Ravnatelje brine ova odluka, kažu da će najviše ispaštati učenici.
„Svi ishodi, znanja i vještine za pedikera nisu obuhvaćeni i ne možemo reći da je to zamjensko zanimanje. Svaki ovakav prekid donosi štetu pogotovo za generaciju učenika koja neće moći birati zanimanja koja su deficitarna i tražena“, kaže Darinka Štampar Šmaguc, ravnateljica Obrtničke škole za osobne usluge u Zagrebu.
Dok se čekaju novi programi, traže da im Ministarstvo dopusti upisivanje učenika po starom. Načelnica Sektora za srednjoškolski odgoj i obrazovanje u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i mladih, Ivana Pilko Čunčić, poručuje sljedeće.
„Nemoguće je kombinirati modularnu nastavu i stare programe. Ima puno zanimanja koje smo mi okrupnili. Do sada se provodilo 260 zanimanja za koja se pokazalo da nema potrebe na tržištu rada i da je to previše rascjepkanih zanimanja za poslodavce. Mi smo napravili veliko okrupnjavanje i razvili smo 147 novih strukovnih kurikuluma.“
Poručuju i da neće biti gubitka satnice i otkaza.
Udruga srednjoškolskih ravnatelja kaže da se neće moći upisivati ni potpuno nova zanimanja.
„To je na primjer zanimanje arhivski tehničar za kojeg je program već objavljen u Narodnim novinama, međutim nećemo ga moći upisati jer nijedna škola nema dopuštenje za ta nova zanimanja, dobit ćemo ga tek iduće godine“, poručuje Suzana Hitrec, predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja.
Čini se da postoji još mnoštvo nerazrađenih pojedinosti i neriješenih problema oko ove reforme. Pitanje je hoće li se do jeseni sve uspjeti iskristalizirati.