LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
InnoVET

Razvijena je mobilna aplikacija za mapiranje turističkih atrakcija i prijavu ekoloških incidenata

Aplikacija je testirana na devet pilot-lokacija u suradnji s učenicima i nastavnicima strukovnih škola, a njezina primjena u stvarnim uvjetima pokazala se uspješnom.

Aplikacija je testirana na devet pilot-lokacija u suradnji s učenicima i nastavnicima strukovnih škola, a njezina primjena u stvarnim uvjetima pokazala se uspješnom.

U sklopu Erasmus+ projekta Innovate and Participate in Digital and Green Transition of VET and Tourism (InnoVET), razvijena je mobilna aplikacija koja omogućuje mapiranje turističkih atrakcija i prijavu ekoloških incidenata, čime se doprinosi održivom razvoju turizma i ekološkoj odgovornosti. Projekt, pod vodstvom Turističke zajednice Karlovačke županije, uključuje partnere iz Hrvatske, Slovenije i Srbije, te spaja obrazovni sektor, turističke zajednice i IT stručnjake.

Cilj projekta bio je osnažiti učenike strukovnih škola, pružajući im vještine koje će im pomoći aktivno sudjelovati u digitalnoj i zelenoj tranziciji turizma. Kroz suradnju s različitim dionicima, nastali su konkretni alati koji omogućuju stvaranje održivih rješenja za turizam, uključujući besplatnu web-aplikaciju, koja je dostupna na četirima jezicima.


Projekt, koji je započeo u listopadu 2022. godine i traje do rujna 2024., donio je konkretne rezultate. Jedan od njih je mobilna aplikacija koja omogućuje mapiranje manje poznatih turističkih lokacija, prijavu okolišnih incidenata i označavanje atrakcija pristupačnih osobama s invaliditetom. Aplikacija je testirana na devet pilot-lokacija u suradnji s učenicima i nastavnicima strukovnih škola, a njezina primjena u stvarnim uvjetima pokazala se uspješnom.
 

„Glavna funkcionalnost aplikacije je mapiranje turističkih atrakcija putem jednostavnog i prilagodljivog sučelja koje korisnicima omogućuje unos detalja o atrakcijama poput tipa turizma, pristupačnosti, medijskih sadržaja (foto i video) te dodatnih informacija. Aplikacija je prilagođena za korištenje na različitim uređajima, pojedinačno ili timski.” – objašnjavaju na web-stranici Karlovačke županije.


InnoVET projekt temelji se na suradnji različitih sektora kroz Quadruple Helix model, koji uključuje obrazovne institucije, privatni sektor, turističke zajednice i lokalnu zajednicu. Projekt je podržan bespovratnim sredstvima od 250 tisuća eura kroz Erasmus+ program, a sudjelovali su i partneri iz Maribora, Beograda, te visokoškolske ustanove i udruge iz Hrvatske, Slovenije, Srbije i Sjeverne Makedonije.

Jedan od ključnih aspekata projekta bio je angažman učenika u razvoju novih proizvoda. Mladi su sudjelovali u projektima poput izrade umjetničke klupe u Mariboru te mapiranju ulične umjetnosti, a također su aktivno sudjelovali u planiranju novih turističkih proizvoda temeljenih na mapiranim atrakcijama. Takav angažman omogućio im je stjecanje konkretnih vještina koje mogu primijeniti u svojoj budućoj karijeri.

Iako su se tijekom provedbe projekta pojavili izazovi, poput potrebe za prilagodbom sadržaja priručnika, rezultati su premašili očekivanja. Više od 1500 unosa u aplikaciju svjedoči o velikom interesu za alat, dok su priručnici uvršteni među odobrene obrazovne materijale u Hrvatskoj.

Modularna nastava mijenja obrazovanje: ukidanje predmeta izaziva otpor nastavnika i sindikata



Projekt InnoVET pokazuje kako kombinacija inovacija, obrazovanja i suradnje različitih sektora može donijeti dugoročne koristi za zajednicu. Sudionici projekta ističu da je ključno osigurati fleksibilnost u realizaciji ideja, te da je suradnja svih dionika ključ za uspjeh. Također, oni naglašavaju važnost Erasmus+ programa, koji omogućuje realizaciju inovativnih ideja uz jednostavnu administraciju.

Sudjelovanje učenika u razvoju novih alata i rješenja za turizam pokazuje kako strukovne škole mogu biti ključni akteri u oblikovanju budućih trendova u turizmu. Erasmus+ projekti, poput InnoVET-a, nude jedinstvenu priliku za međunarodnu suradnju, inovacije i stjecanje vještina koje su nužne za budući razvoj sektora.
 

„Integracija digitalnih alata ne samo da poboljšava nastavu, već učenicima pruža konkretne vještine za tržište rada. Kroz građansku znanost učenici i lokalna zajednica postali su ključni akteri u inovacijama i održivom razvoju. Ovakav pristup ne samo da jača zajednicu, već i učenicima omogućuje sudjelovanje u aktivnostima s praktičnom primjenom.” – navode članovi projektnog tima.


Građansko obrazovanje u strukovnim školama nestaje? Gong traži od ministarstva zamjenu za PiG


S obzirom na uspjeh projekta, očekuje se da će njegova postignuća poslužiti kao inspiracija za slične inicijative u obrazovanju i turizmu, te da će doprinijeti stvaranju održivijih i inovativnijih rješenja za turizam na nacionalnoj i europskoj razini. Svi materijali nastali u sklopu projekta InnoVET dostupni su na projektnoj mrežnoj stranici i slobodni su za korištenje.
IZVOR: AGENCIJA ZA MOBILNOST I PROGRAME EUROPSKE UNIJE
FOTO: FREEPIK / ILUSTRACIJA