Eksperimentalni program
Početak nove školske godine obilježili su noviteti
Donosimo odgovor na pitanje što sve očekuje učenike osnovnih i srednjih škola u nadolazećoj akademskoj godini.
Donosimo odgovor na pitanje što sve očekuje učenike osnovnih i srednjih škola u nadolazećoj akademskoj godini.
Ljetni praznici službeno su završeni, što označava početak nove školske godine za oko 445 800 učenika osnovnih i srednjih škola, od kojih će nešto više od 12 000 sudjelovati u eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave koja se od danas provodi u 62 osnovne škole, prenosi Hina.
Osnovnu školu će pohađati oko 300.300 učenika, a srednju oko 145 500 učenika, prema podacima Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO). Ove godine ima nešto manje prvašića, njih oko 35 000, za razliku od prošlogodišnjih 35 794.
Manje je upisanih i u prvi razred srednje škole, njih 39 961, u usporedbi s prošlogodišnjih 38 229. Najveći interes je za strukovne srednje škole, koje je upisalo 28 341 učenika, gimnazije je upisalo njih 10 839, a umjetničke škole 781 učenika.
Cijelodnevna nastava
S početkom nove školske godine dolazi i eksperimentalni program cjelodnevne nastave u 62 osnovne škole, a u njega je, prema podacima MZO-a, uključeno 12.373 učenika. Besplatni obroci i izvannastavne aktivnosti samo su dio noviteta koji očekuje učenike.
Cilj projekta je izjednačiti mogućnosti obrazovanja za sve učenike i podići znanja učenika koje je ispod europskog prosjeka. Projekt će se provoditi iduće četiri godine i u njemu sudjeluju učenici od prvog do osmog razreda. Predviđeno je da se uvede u sve škole od 2027., kada se škole izgrade i budu spremne za rad u jednoj smjeni.
Učenici bi trebali provoditi više vremena u školi uz jaču satnicu na predmetima poput hrvatskoga i matematike od prvog do osmog razreda, likovnog i glazbenog od prvog do četvrtog, tjelesnog u četvrtom, geografije u petom te tehničkog u šestom. Uvodi se novi predmet, kao alternativa vjeronauku od prvog do osmog razreda uvodi predmet Svijet i ja, a učenici od prvog do četvrtog razreda dobit će predmet Praktične vještine. Od prvog do osmog razreda kao obavezan uvodi se predmet Informacijske i digitalne kompetencije. Predmet priroda i društvo u nižim razredima razdvaja se na dva predmeta - Društvo i zajednica te Prirodoslovlje, a taj će predmet osnovnoškolci slušati do šestog razreda.
Promjene u praznicima
Nastavna godina završit će nešto kasnije, 21. lipnja 2024. a uz zimske praznike koji će se koristiti u dva dijela, učenici će imati i jesenski i proljetni odmor.
Prvo polugodište traje od 4. rujna do 22. prosinca. Drugo polugodište traje od 8. siječnja do 21. lipnja, a za učenike završnih razreda srednje škole do 24. svibnja.
Jesenski odmor za učenike počinje 30. listopada i traje do 1. studenoga, a nastava će početi 2. studenoga.
Prvi dio zimskoga odmora počinje 27. prosinca i traje do 5. siječnja, s početkom nastave 8. siječnja, dok drugi dio zimskoga odmora počinje 19. veljače i završava 23. veljače, a nastava počinje 26. veljače.
Proljetni odmor počinje 28. ožujka i završava 5. travnja, a nastava počinje 8. travnja.
Ljetni odmor počet će 24. lipnja 2024., osim za učenike koji polažu predmetni, razredni, dopunski ili razlikovni ispit, koji imaju dopunski nastavni rad, završni rad ili ispite državne mature, za učenike u programima čiji se veći dio izvodi u obliku praktične nastave i vježbi, kao i za učenike koji u to vrijeme imaju stručnu praksu.
OZNAKE:
IZVOR:
HINA
FOTO:
STUDENTSKI.HR VIA CANVA