Otvara se rasprava o pokušajima i improvizacijama u reformi obrazovanja
Na tribini sudjeluju dr. sc. Boris Jokić, Nikica Torbica i Ana Tuškan. Razgovor će moderirati Davorin Ćuti.
Na tribini sudjeluju dr. sc. Boris Jokić, Nikica Torbica i Ana Tuškan. Razgovor će moderirati Davorin Ćuti.
Na tribini sudjeluju dr. sc. Boris Jokić, Nikica Torbica i Ana Tuškan. Razgovor će moderirati Davorin Ćuti.
Davorin Ćuti završio je studij povijesti i pedagogije na Filozofskom fakultetu Osijek, a trenutno radi kao pedagog u dvjema osnovnim školama, ističu s FFOS-a.
– Doktorand je na Poslijediplomskom doktorskom studiju filozofije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Njegovi istraživački interesi obuhvaćaju filozofiju povijesti te teme iz suvremene filozofije i kritičke teorije. – dodaju.
– Radi u Centru za istraživanje i razvoj obrazovanja Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, a trenutno je i ravnatelj Instituta. Cijeli svoj znanstveni rad posvetio je istraživanju i unaprjeđivanju obrazovanja u Hrvatskoj, a bio je i voditelj Cjelovite kurikularne reforme od 2015. do 2016. – podsjećaju organizatori.
– Trenutno je zaposlen u organizaciji civilnog društva Dkolektiv – organizacija za društveni razvoj (nekadašnji Volonterski centar Osijek). U stručnom je radu najviše uključen u stvaranje ljudskopravaških i mirovnjačkih metodičkih sadržaja za nastavnike povijesti, promicanje kvalitetnog uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja u formalno obrazovanje te promicanje aktivizma mladih. – napominju s FFOS-a.
– Po završetku studija prava radila je kao odvjetnički vježbenik pa kao odvjetnica i tada se dosta bavila mirnim rješavanjem sporova te radnim pravom. Nakon karijere u pravu zaposlila se u Sindikatu hrvatskih učitelja kao glavna tajnica. U Sindikatu rukovodi Tajništvom Sindikata, organizira, planira, prati i kontrolira rad Tajništva, provodi odluke raznih tijela Sindikata, koordinira rad područnih ureda, predlaže razne akte važne za djelovanje Sindikata, pruža pravne savjete i pravnu pomoć članovima Sindikata. – kažu organizatori.
– Reforme obrazovanja u Hrvatskoj možemo pratiti kroz proteklih četrdesetak godina. Je li ijedna od tih reformi dovršena? Čini se kako se nakon nekog vremena obrazovni sustav uvijek vraćao u prvobitno stanje uz tek poneke tehničke izmjene, ovisno o aktualnoj strukturi upravljačkog aparata u zemlji. Kada je prije četrdesetak godina u tadašnjoj SR Hrvatskoj započela reforma obrazovanja, većina zapadnih, a posebno skandinavskih zemalja, također je prolazila kroz reformske procese svojih obrazovnih sustava. Rezultati koje su ostvarili nešto je o čemu i danas mnogi pričaju, prije svega o tzv. skandinavskom modelu kao primjeru uspješno realiziranih reformi. Usto ne smijemo zaboraviti ni azijske modele koji se teško uklapaju u geopolitički i kulturološki kontekst Hrvatske, stoga se rijetko tko poziva na njih iako su gotovo jednako uspješni kao i skandinavski ako gledamo rezultate PISA-testova. Kako danas, naročito nakon COVID-19-krize, organizirati obrazovni sustav? Je li škola kao institucija izgubila svoj društveni utjecaj? Možemo li govovoriti o konkretnim kompetencijama nužnim za budućnost ili je u pitanju teško predvidljivi, promjenjivi fenomen? Koja je suvremena uloga javnog obrazovanja? To su samo neka od pitanja na koja će se pokušati dati odgovor tijekom tribine.
link na Zoom
Meeting ID: 945 9406 4054
Passcode: 014326