Koronavirus u školama
Ministar Fuchs kaže da su učenici 78 posto sati proveli na nastavi u školi
– Cijelo vrijeme smo u kontaktu sa svim županijama i kada one prelaze s jednog modela na drugi, prije toga se mi konzultiramo. Situacija se može promijeniti unutar 48 sati vrlo naglo i drastično... – izjavio je ministar Fuchs.
– Cijelo vrijeme smo u kontaktu sa svim županijama i kada one prelaze s jednog modela na drugi, prije toga se mi konzultiramo. Situacija se može promijeniti unutar 48 sati vrlo naglo i drastično... – izjavio je ministar Fuchs.
Unatoč tome što se nastavila kriza uzrokovana koronavirusom i što su se učenici morali prilagoditi novom načinu obrazovanja, prema onome što je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs izjavio gostujući u emisiji RTL Danas, najveći dio nastave proveli su upravo u školi.
I dalje se radi po principu da se odlučuje između modela A – nastave u potpunosti uživo, modela B – mješoviti način održavanja nastave i modela C – nastave u potpunosti online ovisno o županiji, odnosno čak i školama unutar iste županije.
I dalje se radi po principu da se odlučuje između modela A – nastave u potpunosti uživo, modela B – mješoviti način održavanja nastave i modela C – nastave u potpunosti online ovisno o županiji, odnosno čak i školama unutar iste županije.
– To se pokazalo vrlo, vrlo dobrim i ja sam ponosan da su djeca u Hrvatskoj ovu školsku godinu provela 78 posto sati, od ukupne nastave, licem u lice. Ostatak otpada na C model, od kuće na daljinu. To je sigurno među najvišim u EU. Cijelo vrijeme smo u kontaktu sa svim županijama i kada one prelaze s jednog modela na drugi, prije toga se mi konzultiramo. Situacija se može promijeniti unutar 48 sati vrlo naglo i drastično i zbog toga se onda ide na pristup da se odluke donose neposredno prije. – rekao je ministar Fuchs za RTL.
Stvari se mijenjaju vrlo brzo pa tako ako se dogodi da razred mora u izolaciju, u roku od 24 sata prelazi se na takav oblik nastave. To roditeljima komplicira organizaciju, tvrdi ministar, no ipak smatra da je bolje da su uglavnom u školi i da roditeljima jave ranije hoće li ili ne biti na nastavi uživo.
Tvrdi i da se ništa neće mijenjati u organizaciji nastave:
Tvrdi i da se ništa neće mijenjati u organizaciji nastave:
– Ne, neće se ništa mijenjati u tom pristupu. Pristup se pokazao dobrim i mislim da je to u redu. Upravo zbog ovog pristupa Dubrovnik je počeo padati. Oni su bili vrlo visoko sada idu prema vrlo dobrim pokazateljima.
Fuchs smatra i da nema potrebe za semaforima na razini županije jer je situacija i unutar njih različita. Zbog toga radije imaju semafore u školama, odnosno ovisno o tome ima li ili nema pozitivnih na koronavirus slijede dogovori oko organizacije nastave.
Ovih dana razgovora se i o tome da su djeca u studenom išla u školu iako je bio veći broj zaraženih nego sada kada se prelazi na C model nastave u sve više županija. Evo kako je to komentirao ministar za RTL:
Ovih dana razgovora se i o tome da su djeca u studenom išla u školu iako je bio veći broj zaraženih nego sada kada se prelazi na C model nastave u sve više županija. Evo kako je to komentirao ministar za RTL:
– Da, učenici su išli u škole ranije u ovo vrijeme, i nekoliko dana prije toga, u studenom su brojke bile više. Sada smo skloniji tome da zbog dolaska turističke sezone, cijepljenja i slično, ovo produži od uskrsnih praznika.
Bilo je riječi i o mentalnom zdravlju djece koje je neupitno narušeno, no MZO o tome nema podatke jer je to u nadležnosti drugih sužbi, tvrdi ministar Fuchs. Kaže da su u školama organizirani tako da, čim se pojavi problem, učitelji i stručne službe kontaktiraju roditelje te dodaje da djeca definitivno imaju problema, ali da je upitno gdje su dodatni psiholozi s iskustvom koji bi mogli doprinijeti rješavanju tog problema.
– Znamo da one institucije koje pružaju psihološku pomoć, znamo da su opterećene i postoji lista čekanja što prije nije bilo. Definitivno djeca imaju problema. – zaključio je Fuchs.
OZNAKE:
FOTO:
WIKIPEDIA / STUDENTSKI.HR