Kako Europski parlament planira potaknuti mlade da sudjeluju na europskim izborima?
Poseban fokus Europskog parlamenta bit će mladi birači i oni koji će prvi put izaći na birališta.
Poseban fokus Europskog parlamenta bit će mladi birači i oni koji će prvi put izaći na birališta.
Približava se izborna godina, a jedna od glavnih tema koja se spominje je upravo mobilizacija mladih birača. Uoči europskih izbora 2024. odnosno izbora za Europski parlament, direktor komunikacijske službe i glasnogovornik Europskog parlamenta Jaume Duch Guillot za Jutarnji list otkrio je kako namjeravaju potaknuti mlade da se uključe u izborni proces.
Približavanje mladim biračima
Poseban fokus Europskog parlamenta bit će mladi birači i oni koji će prvi put izaći na birališta. Uvode se novi programi, aktivnosti, ali i promjene usmjerene mladim biračima. Belgija, Njemačka, Austrija, Grčka i Malta uvode mogućnost glasanja na europskim izborima za građane u dobi od 16 do 17 godina.
„Osmislili smo Youth Hub, koji služi kao glavna točka kontakta između Europskog parlamenta i mladih glasača. To je online centar s informacijama o svim mogućnostima koje Europski parlament nudi mladima. Imamo i festivale poput Europskog događaja za mlade (European Youth Event), također usmjerenog na mlade glasače i njihovo uključivanje u europsku demokraciju, rekao je Jaume Duch Guillot.
Suradnja s influencerima
Parlament radi na tome da potakne kreatore sadržaja i poznate ličnosti iz svih dijelova Europe kako bi pomogli širiti poruku o važnosti sudjelovanja na izborima. Smatraju da će na taj način njihova poruka doprijeti do većeg broja ljudi i imati više vjerodostojnosti. To je ujedno i način da se približe publici koja je sklonija vjerovati savjetima poznatih osoba, nego institucije.
„To se posebno odnosi na mlade, koji ujedno više vremena provode online, „digitalniji“ su od starijih generacija, te se nadamo da će naša kampanja doprinijeti njihovom izlasku na birališta u lipnju 2024. Naravno, Parlament neće plaćati kreatore sadržaja ili poznate osobe za njihove objave niti za poruke koje prihvate prenijeti. Cilj je surađivati s influencerima kojima je doista stalo do izbora, jer su na taj način i oni angažiraniji, a njihova poruka je snažnija i vjerodostojnija“, ističe Guillot.
Zašto su izbori za Europski parlament bitni?
Europski parlament ima važnu ulogu u napretku i budućnosti Europske unije i svih njezinih članica, pa tako i Hrvatske. On je i dalje jedina institucija Europske unije u koju se članovi biraju izravno. Zato je važno koga će građani izabrati.
„Važno je koga će građani izabrati kao svoje predstavnike kada se nađu na glasačkom mjestu. Izabrani zastupnici su ti koji će onda zahtjeve građana pretočiti u konkretne političke odluke u Europskom parlamentu. Dakle, europski građani su ti koji oblikuju budućnost Europe“, zaključuje Guillot za Jutarnji list.