FOI-jev snažan doprinos u podizanju digitalne zrelosti škola
Prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep, izv. prof. dr. sc. Igor Balaban, izv. prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa i dr. sc. Bojan Žugec razvili su Okvir za digitalnu zrelost osnovnih i srednjih škola u RH i pripadajući instrument, što zajedno predstavlja jedinstveno i sveobuhvatno rješenje za procjenu digitalne zrelosti škola.
Prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep, izv. prof. dr. sc. Igor Balaban, izv. prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa i dr. sc. Bojan Žugec razvili su Okvir za digitalnu zrelost osnovnih i srednjih škola u RH i pripadajući instrument, što zajedno predstavlja jedinstveno i sveobuhvatno rješenje za procjenu digitalne zrelosti škola.
U okviru pilot-projekta e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola tim stručnjaka s Fakulteta organizacije i informatike u suradnji s kolegama iz CARNET-a imao je važnu ulogu u utvrđivanju stanja digitalne zrelosti, ispitivanja mogućeg napretka u integraciji i učinkovitom korištenju informacijsko-komunikacijskih tehnologija te prepoznavanju područja za poboljšanje. Podsjetimo, projekt je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET započela s partnerima 2015. godine, a isti službeno završava 31. kolovoza 2018.
S tim su ciljem izv. prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep, izv. prof. dr. sc. Igor Balaban, izv. prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa i dr. sc. Bojan Žugec razvili Okvir za digitalnu zrelost osnovnih i srednjih škola u RH i pripadajući instrument, što zajedno predstavlja jedinstveno i sveobuhvatno rješenje za procjenu digitalne zrelosti škola. Jezgra Okvira strukturirana je u 5 područja karakterističnih za sustav obrazovanja u RH, pri čemu se svako od tih područja odnosi na različite aspekte integracije i korištenja digitalnih tehnologija. Identificirana područja unutar Okvira jesu: Planiranje, upravljanje i vođenje; IKT u učenju i poučavanju; Razvoj digitalnih kompetencija; IKT kultura i IKT infrastruktura. Uz područja definirano je 5 razina digitalne zrelosti, a zajedno su činili temelj za vrednovanje digitalne zrelosti škola.
U razvoju Okvira i Instrumenata (rubrika i upitnik) primijenjena je složena znanstvena metodologija koja je obuhvatila niz metoda i tehnika primijenjenih u pojedinim fazama razvoja. Okvir i Instrument prilagođeni su specifičnostima obrazovnog sustava u Republici Hrvatskoj, usklađeni su s nacionalnom regulativnom i strateškim dokumentima vezanima uz obrazovanje. Tijekom provedbe pilot-projekta e-Škole instrument je primijenjen u postupku samovrednovanja i vanjskog vrednovanja na uzorku od sto pedeset jedne škole koja sudjeluje u pilot-projektu. Primjenom razvijenog instrumenta prvi put u Republici Hrvatskoj dobiven je dubinski uvid u stanje digitalne zrelosti osnovnih i srednjih škola.
Okvir za digitalnu zrelost osnovnih i srednjih škola vrlo je važan dokument koji može poslužiti svim strateškim, taktičkim, pa i operativnim razinama odlučivanja kao vodič u planiranju i provođenju integracije te učinkovitog korištenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija u obrazovnom sustavu. Od dokumenata razvijenih tijekom provedbe potrebno je izdvojiti i priručnik Strateški plan primjene informacijsko-komunikacijskih tehnologija u školi, koji su razvile izv. prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa, doc. dr. sc. Katarina Tomičić-Pupek i izv. prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep, kao i Pravilnik o sigurnoj i odgovornoj upotrebi informacijsko komunikacijskih tehnologija, koji je pripremio izv. prof. dr. sc. Igor Balaban.
Završna konferencija pilot projekta održana je 28. kolovoza 2018. godine u Zagrebu. Više informacija moguće je dobiti na stranicama CARNET-a.