Čak 14% maturanata na eseju iz hrvatskog nije dobilo ni jedan bod
Ravnatelj Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje za HRT je komentirao kako smatra da treba revidirati ideju nebodovanja eseja u bodovanju hrvatskog jezika.
Ravnatelj Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje za HRT je komentirao kako smatra da treba revidirati ideju nebodovanja eseja u bodovanju hrvatskog jezika.
– Čak 3825 učenika dobilo je 0 bodova na eseju ili je predalo prazan esej, a njih 1671 nije imao dovoljan broj riječi. U odnosu na prošlu godinu, kada je taj broj bio između 2 i 2400, ovogodišnjih 14% pokazuju drastičan porast negativnih ocjena na eseju. – komentirao je Vinko Filipović, v. d. ravnatelja Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja za HRT.
Od tog alarmantnog broja maturanata koji nisu dobili ni jedan bod na eseju njih 3700 položilo je maturu iz hrvatskog jezika i možda upisalo kroatistiku, novinarstvo ili pravo, dodao je v. d. ravnatelja Filipović te se pitao kamo to vodi. Dodao je i kako će NCVVO trebati razgovarati s mjerodavnim institucijama poput Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje i ozbiljno razmisliti o tome da prolazan broj bodova na eseju ponovno bude uvjet za prolaz na maturi.
Ravnatelj Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje Željko Jozić za HRT je komentirao kako smatra da je pokušaj odvajanja eseja od ostalih dijelova na maturi očito neuspio. Dodao je da mu se čini da ćemo morati pristupiti revidiranju ideje nebodovanja eseja u bodovanju hrvatskog jezika.
Ovakvi podaci doista jesu poražavajući – esej iz hrvatskog jezika, bez obzira na to radilo se o A ili B razini, zahtijeva mnogo pripreme u vidu čitanja lektirnih djela tijekom sve četiri godine srednje škole, ali i dalje nije toliko kompleksan da ga učenici koji žele nastaviti školovanje na visokoobrazovnim institucijama ne bi mogli napisati. Svaki esejski zadatak na maturi iz hrvatskog jezika dolazi s opširnim smjernicama, a u svojem se pisanju maturanti mogu osloniti na ulomak iz djela koji im je također priložen.
Bez obzira na to koji fakultet upisali, ovogodišnji maturanti susrest će se s pisanjem seminarskih radova, osvrta, dnevnika rada te završnih i diplomskih radova. Ako već na maturi iz hrvatskog jezika predaju prazne papire, upitno je jesu li uopće spremni za zadatke koji ih čekaju tijekom studiranja.