LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
NATJEČAJ HŽ-A

Banke odbijaju kredite kojim bi se financirali novi vlakovi

HŽ Putnički prijevoz pokrenuo je projekt nabave novih vlakova kao dio velikog investicijskog plana u željeznice. Projekt je vrijedan 1, 6 milijardi kuna, a zasad nema zainteresiranih financijskih institucija za kreditiranje.

HŽ Putnički prijevoz pokrenuo je projekt nabave novih vlakova kao dio velikog investicijskog plana u željeznice. Projekt je vrijedan 1, 6 milijardi kuna, a zasad nema zainteresiranih financijskih institucija za kreditiranje.

HŽ Putnički prijevoz pokrenuo je projekt nabave 44 nova vlaka vrijedan 1, 6 milijardi kuna. Još u travnju raspisan je javni natječaj za kredit kojim bi se financirala nabava vlakova, ali natječaj dosad još nije zatvoren jer se nije javila nijedna financijska institucija.

Projekt je navodno dio velikog investicijskog ciklusa u hrvatske željeznice, a posao proizvodnje vlakova pripao bi Končaru i TŽV Gredelju.
Budući da hrvatski investitori nisu pokazali interes za financiranje projekta, HŽ putnički prijevoz krenuo je u pregovore sa Svjetskom bankom. Ukoliko Svjetska banka pristane, uvjeti kreditiranja neće biti povoljni.
Razlog nezainteresiranosti financijskih insitucija za kreditiranje nabave novih vlakova jest loše gospodarsko stanje, loš hrvatski kreditni rejting i loš kreditni rejting HŽ-a.

Prema posljednjim informacijama, ugovor o nabavi novih vlakova trebao bi se sklopiti sredinom studenog. Naravno, ako se uspješno okončaju pregovori oko kreditiranja.
Kad bi se financiranje projekta uspješno završilo i došlo do nabave vlakova, pitanje je koliko bi to bilo funckionalno. Pruge diljem Lijepe naše su u izuzetno lošem stanju i vjerojatno ne bi izdržale pritisak novih vlakova. Podsjetimo se, „brzi“ vlakovi uvedeni su još prije nekoliko godina, ali ne mogu ostvariti svoju punu brzinu zbog loših uvjeta. Konkretno, brzi vlak Zagreb-Vinkovci u najboljem slučaju vozi 3:31 h. Kašnjenja su normalna pojava i to čak i sat vremena, u zimskim uvjetima i više, a udaljenost iznosi 256 km. 

Osim loših pruga, problem su cijene karata koje konstantno rastu. Većina putnika ne bi imala ništa protiv poskupljenja, kad bi se uvjeti vožnje, prvenstveno vrijeme putovanja, promijenili i kad bi brzi vlak zaista bio brz, a ne da se vrijeme putovanja ponekad tek u nekoliko minuta razlikuje od putničkog.
Možda bi potrebnije bilo najprije popraviti prugu, a zatim investirati u nove vlakove koji će skratiti vrijeme putovanja i osigurati udobnost svim putnicima. Cijene karata u tom slučaju ne bi izazivale bunt i svakodnevno negodovanje kod putnika.

 

FOTO: WIKIMEDIA COMMONS- IMAGES