Andrija Čolak gostovao na Startup srijedi
Čolak je gostima poručio da, ako misle biti poduzetnici, budu spremni na puno razočaranja i padova te da nikad ne odustaju od svojih zamisli jer se uvijek može dogoditi nešto što će ih vratiti "natrag u igru".
Čolak je gostima poručio da, ako misle biti poduzetnici, budu spremni na puno razočaranja i padova te da nikad ne odustaju od svojih zamisli jer se uvijek može dogoditi nešto što će ih vratiti "natrag u igru".
Prodavač krumpira i kišobrana. Tako je sebe ukratko predstavio jedan od najuspješnijih hrvatskih poduzetnika, Riječanin Andrija Čolak, koji je u srijedu gostovao na eventu Startup srijeda u Matis Lounge Baru u Zagrebu. Čolak je mnogobrojnim posjetiteljima ispričao svoju životnu i poslovnu priču kako bi ih nadahnuo da krenu sa svojom poduzetničkom karijerom.
Andrijina karijera počela je ni manje ni više nego na – televiziji. Nesuđena TV zvijezda nije za svoj jednogodišnji angažman dobila niti kune, pa se odlučila za promjenu posla, ali i odlazak na studij u Kanadu. Tamo je slučajno naletio na specijalizirani oglasnik za nekretnine, koji tad u Hrvatskoj nije postojao. Ubrzo je pokrenuo vlastiti specijalizirani oglasnik koji je ubrzo od 30-ak stranica porastao na 136 stranica oglasa. Oglasnik je ubrzo prodao jednom od brojnih ponuđača.
– Znate da je vaša tvrtka uspješna kad se drugi ljudi javljaju tebi s ponudama, kad se bore za tebe. To je kao u vezi. Lakše je curu osvojiti kad si onako cool i nezainteresiran, nego kad trčiš za njom. Tako je i u poslu.
Nakon oglasnika s nekretninama, ubrzo se bacio u novi posao. Sa svojim suradnicima odlučio je oživjeti riječkog prodavača pomfrija kojeg su se sjećali iz djetinjstva. S tom idejom nastao je Surf'n'fries, restoran brze prehrane s jednostavnim menijem i posebnim retro pakiranjem. Franšiza je doživjela pravi uzlet te se raširila cijelim svijetom, a najzanimljivija ponuda stigla je iz Vijetnama, gdje na 90 milijuna stanovnika postoji tek jedan McDonald's. Ipak, velika financijska kriza dovela je franšizu na rub propasti, no Andrija i partneri uspjeli su stabilizirati posao.
– Važno je biti strastven u poslu koji radite, raditi ga dobro i imati za njega tržište. Zato sam franšizu i nazvao Surf'n'fries. Jer ne možeš biti baš strastven prema krumpiru. Ali zato u surfanju uživam.
Posljednji Čolakov "izum" je pametni kišobran, poznat pod nazivom KISHA. Nevjerojatna je činjenica da je sve počelo od jednog statusa na Facebooku u kojem je izrazio frustraciju kišom koja u Rijeci pada skoro svaki drugi dan. Naravno, komentari koji su na prvi pogled zvučali glupo razvili su se u koncept kišobrana koji ne možete izgubiti.
KISHA je još jedan startup koji ima velik potencijal, a o atraktivnosti proizvoda kazuje priča o kuriru koji je dostavljao kišobran, ali nije mogao odoljeti da ne otvori paket i ne zaviri u njega.
Za kraj svog izlaganja Čolak je gostima poručio da, ako misle biti poduzetnici, budu spremni na puno razočaranja i padova te da nikad ne odustaju od svojih zamisli jer se uvijek može dogoditi nešto što će ih vratiti "natrag u igru".