LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
ISTRAŽIVANJA POKAZUJU

Zašto Generacija Z sve više doživljava burnout?

Burnout je već postao značajan problem u radnom okruženju, ali postaje zabrinjavajuće u kolikoj stopi mladi ljudi prijavljuju ovaj osjećaj, pogotovo rano u svojoj karijeri.

Burnout je već postao značajan problem u radnom okruženju, ali postaje zabrinjavajuće u kolikoj stopi mladi ljudi prijavljuju ovaj osjećaj, pogotovo rano u svojoj karijeri.

Sve više pripadnika Generacije Z i milenijalaca osjeća burnout, odnosno izgaranje. Jedno istraživanje iz 2021. pokazalo je da su milenijalci i pripadnici Generacije Z koji rade prijavili najveću stopu izgaranja u odnosu na ostale generacije, točnije 59% i 58%. 

Stope burnouta su najbrže rasle kod Generacije Z. Još jedno istraživanje iz 2022. pokazalo je da je više radnika Generacije Z prijavilo osjećaj burnouta nego druge dobne skupine, dok je istraživanje britanskih radnika iz 2021. pokazalo da je 80% ispitanika Generacije Z izjavilo da osjeća veći burnout od pandemije, u usporedbi s prosjekom od 73% u svim dobnim skupinama.

Burnout je već postao značajan problem u radnom okruženju, ali postaje zabrinjavajuće u kolikoj stopi mladi ljudi prijavljuju ovaj osjećaj, pogotovo rano u svojoj karijeri.

Neki psiholozi tvrde da je razlog tolikom burnoutu među Generacijom Z nedostatak moći na poslu i financijska nestabilnost te nemogućnost opuštanja. I premda bi sve generacije mogle žonglirati s velikim količinama posla, Generacija Z ima najmanje kapitala na radnom mjestu, što znači manje moći da postavlja granice i odbija zadatke.

Generacija Z je također jako zabrinuta zbog novca. Istraživanje iz 2021. pokazalo je kako 46% pripadnika Generacije Z osjeća stres zbog svoje financijske situacije skoro svaki dan. Iznajmljivanje stanova je skupo, hrana i osnovne potrepštine su poskupile, a plaće su male što samo povećava stres oko novca.

Kako bi platili režije i  približili se prekretnicama kao što je vlasništvo nad kućom, radnici Generacije Z osjećaju se pod pritiskom da pokupe dodatni posao, što potencijalno povećava šanse za burnout.

Teško da će Generacija Z biti u stanju promijeniti visoke cijene i ostale faktore koji pridonose njihovu burnoutu, no ono što je prednost jest što se pripadnici Generacije Z ne srame pričati o burnoutu te se podiže svijest o tom problemu. To bi moglo značiti da bi rastući problem burnouta Generacije Z mogao pomoći u pokretanju poboljšanja u načinu na koji radimo.
FOTO: PEXELS