Stručnjaci podučavaju mlade kako razumjeti osjećaje
– Emocionalna pismenost je za mentalno zdravlje kao abeceda za razgovor. – istaknula je Sara Peranić, voditeljica projekta.
– Emocionalna pismenost je za mentalno zdravlje kao abeceda za razgovor. – istaknula je Sara Peranić, voditeljica projekta.
Neformalna skupina od 5 mladih provodi ciklus besplatnih predavanja na temu emocionalne pismenosti. Namijenjena su mladima u dobi od 18 do 30 godina.
– Emocionalna pismenost je za mentalno zdravlje kao abeceda za razgovor. Kako bismo mogli regulirati svoje osjećaje, prvo ih moramo naučiti prepoznati i razumjeti. Svaka emocija nam govori nešto o nama. Kad ne znamo kako se suočiti s neugodnim emocijama, skloni smo različitim ponašanjima koja nazivamo obrambenim mehanizmima, a to su vrlo često prejedanje, ovisnost o poslu, alkoholu, internetu itd. U današnje vrijeme, pogotovo na društvenim mrežama, stvara se privid da je konstantna sreća potrebna i moguća. Upravo zato, čim ne osjećamo sreću mislimo da nešto s nama nije u redu, što nikako nije ispravno. Ovim projektom želimo odgovoriti na takva pogrešna uvjerenja. – istaknula je Sara Peranić s bloga Sluša-lica, voditeljica projekta.
Dodatno je pojasnila koji je cilj projekta i otkud ideja za njega:
– Cilj je ponuditi mladima informacije koje će im pomoći da bolje razumiju sebe i svoje osjećaje. Naše je društvo po tom pitanju vrlo needucirano, što znači da se bojimo neugodnih emocija jer mislimo da su one negativne i da nam štete, nastojimo ih izbjeći ili ih pak ignoriramo. Time radimo sebi štetu, ponajprije zato što je uloga emocija uvijek pozitivna i adaptivna, a drugo, zato što emocije ne nestaju, ma koliko ih mi ignorirali.
Predavanja se održavaju online – na platformi Zoom, a naknadno se objavljuju na YouTube kanalu voditeljice. Vode ih psiholozi, psihoterapeuti i socijalni pedagozi. Poveznice za sudjelovanje stižu preko newslettera Sluša-Lica.
Projekt je sufinanciran sredstvima Europskih snaga solidarnosti.