LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Humanities and Social Sciences Communications

Uloga umjetne inteligencije u akademskom pisanju studenata: Splitski znanstvenici objavili rad u poznatom svjetskom znanstvenom časopisu

Autori su u radu ispitali ulogu umjetne inteligencije u akademskom pisanju, ali i poboljšanju studentskih vještina pisanja.

Autori su u radu ispitali ulogu umjetne inteligencije u akademskom pisanju, ali i poboljšanju studentskih vještina pisanja.

Članak Upotreba ChatGPT-3.5 kao pomoć u pisanju eseja studenata objavljen je 28. listopada 2023. u časopisu Humanities and Social Sciences Communications, koji je prema JCI-u (WOS) rangiran kao prvi među 265 časopisa u kategoriji interdisciplinarnih društvenih znanosti, stoji na stranici Sveučilišnoga odjela za forenzične znanosti Sveučilišta u Splitu.

Autori su u radu ispitali ulogu umjetne inteligencije u akademskom pisanju, ali i poboljšanju studentskih vještina pisanja. Znanstvenici sa Sveučilišnoga odjela za forenzične znanosti: izv. prof. dr. sc. Željana Bašić, Ana Banovac, mag. forens., izv. prof. dr. sc. Ivana Kružić i doc. dr. sc. Ivan Jerković proveli su prvo takvo istraživanje provedeno na studentskoj populaciji. Sudionici su bili studenti druge godine diplomskog studija Forenzika, podijeljeni u eksperimentalnu skupinu (koja je koristila alat ChatGPT-3.5 kao podršku pri pisanju) i kontrolnu skupinu (koja je pisala na tradicionalan način).

Pridružite se simpoziju o primjeni umjetne inteligencije u izdavaštvu, za sudionike iz Hrvatske simpozij besplatan


 

Uloga umjetne inteligencje u akademskom okruženju


Srce organizira webinar o detekciji teksta generiranog pomoću umjetne inteligencije u akademskim radovima


Rezultati istraživanja pridonose razumijevanju uloge umjetne inteligencije u akademskom okruženju. Studenti koji su koristili umjetnu inteligenciju pri pisanju nisu ostvarili benefite u smislu brzine ili kvalitete u usporedbi s onima koji su pisali bez nje. Ovaj rezultat sugerira da bi nedostatak poznavanja rada sa sličnim alatima mogao biti jedan od faktora, ali isto tako naglašava važnost dubinskog razumijevanja teme i akademskog iskustva kako bi se alat usmjerio prema generiranju kvalitetnih odgovora.

Ovo istraživanje već je prepoznato u akademskoj zajednici s 22 citata, a označava početak istraživanja mogućnosti korištenja umjetne inteligencije u akademskom okruženju.

IZVOR: UNIST.HR
FOTO: FOTO: STUDENTSKI.HR VIA CANVA, ILUSTRACIJA