U hrvatskim školama provedene su radionice debate, mladi se prvi put susreli s borbom argumentima
Učenici su prije same javne debate prošli intenzivan debatni trening, upoznali se s osnovama debate, istraživali odabrane teze, a potom analizirali prikupljeno i smišljali argumente.
Učenici su prije same javne debate prošli intenzivan debatni trening, upoznali se s osnovama debate, istraživali odabrane teze, a potom analizirali prikupljeno i smišljali argumente.
Kritičko mišljenje, argumentiranje i komunikacijske vještine važni su elementi građanske pismenosti, a uspješno se razvijaju kroz radionice debate. Osnove debate učili su mladi iz Siska, Požege i Slavonskog Broda u sklopu projekta Građani za 5!, financiranog iz Fonda za aktivno građanstvo, sredstvima Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP grantova.
Učenike Osnovne škole 22. lipnja iz Siska, Gimnazije „Matija Mesić“ iz Slavonskog Broda i Ekonomske škole Požega, debatiranju su podučavali članovi Hrvatskoga debatnog društva.
– Učenici su prije same javne debate prošli intenzivan debatni trening, upoznali se s osnovama debate, istraživali odabrane teze, a potom analizirali prikupljeno i smišljali argumente. S velikim su žarom, ali držeći se jasnih pravila debate, raspravljali o aktualnim temama poput uvođenja financijske pismenosti u škole, smanjivanja dobne granice za glasovanje na 16 godina te koristima i štetama kraljevskih obitelji. Učenici su se pritom toliko zainteresirali za debatiranje da se nadamo kako će zaživjeti ideje o otvaranju debatnih klubova u njihovim školama, kazala je Darija Jeger iz Hrvatskog debatnog društva.
Upoznavanje komunikacije temeljene na kritičkom promišljanju i jasnoj argumentaciji mladima je kvalitetan temelj za snalaženje u mnogim situacijama u kojima će se naći tijekom školovanja, karijere, ali i svakodnevice.
– Poseban izazov mladima je predstavljalo u debati zastupati stranu s kojom ne dijele osobne stavove. U debati postoje dvije strane – afirmacijska koja potvrđuje tezu te negacijska koja je opovrgava. Ako su pripali strani s kojom se osobno ne slažu, mladi su se našli u prilici propitkivati vlastite stavove i shvatiti na temelju kojih argumenata svoje stavove grade ljudi s kojima se ne slažu. Vjerujemo kako im je to bilo vrijedno iskustvo i kako će od njega imati koristi u životu, dodala je Darija Jeger.
Javne debate koje su mladi održali u školama, privukle su velik broj njihovih vršnjaka, a većina njih prvi je put uživo pratila sustavnu borbu argumentima.
Mladi iz Siska, Požege i Slavonskog Broda koji su naučili osnove debatiranja, znanje o tome pokušat će prenijeti i svojim sugrađanima.