LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Fakultet političkih znanosti i Akademija za politički razvoj

Tribina o budućnosti obrazovanja potvrdila da hrvatski sustav treba reforme

Na Fakultetu političkih znanosti održana je tribina o budućnosti hrvatskog obrazovanja. Zaključak je tribine potreba za cjelovitom reformom hrvatskog školstva.

Na Fakultetu političkih znanosti održana je tribina o budućnosti hrvatskog obrazovanja. Zaključak je tribine potreba za cjelovitom reformom hrvatskog školstva.

Produžavanje rada ekspertne radne skupine na provođenje kurikularne reforme najbolji je put naprijed za obrazovanje, složili su se sudionici tribine Budućnost obrazovanja u Hrvatskoj: reforme, izazovi, mogućnosti, koja je održana 29. veljače s početkom u 17:15 na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu. Sudionici tribine, povjesničar sa zagrebačkog Filozofskog fakulteta Hrvoje Klasić, izvršna direktorica Foruma za slobodu odgoja Eli Pijaca Plavšić, predsjednik Sindikata preporod Željko Stipić te dr.sc. Vesna Dodiković Jurković, zamjenica ravnateljice Agencije za znanost i visoko obrazovanje, složili su se da su reforme neizbježne za modernizaciju hrvatskog školstva.

Tribinu su organizirali Fakultet političkih znanosti i Akademija za politički razvoj u sklopu projekta EU Educa, koji se financira iz programa Erasmus + Europske unije. Glavne teme koje su potaknule raspravu sudionika bile su odlazak obrazovanih ljudi iz Hrvatske, financiranje i provedba reformi, edukacija i priprema nastavnika, spremnost na promjene te cjeloživotno obrazovanje.

Hrvoje Klasić istaknuo je da Hrvatska ulaže manje od prosjeka EU-a u znanost i obrazovanje, zbog čega odlaze mladi stručnjaci. Smatra da je riječ o procesu koji se nikako ne zaustavlja.

– Nažalost, ovogodišnji proračun donio je smanjenje predviđenih sredstava za školstvo i obrazovanje. Kada ćemo konačno dobiti vladu koja će školstvo istaknuti kao prioritet kroz proračun? – pita se Željko Stipić, izražavajući zabrinutost za financijsko praćenje reformskih zahtjeva i modernizacije školstva.

S druge strane, Klasić je poručio da nije sve u novcu. Skeptičan je jer smatra kako velik broj nastavnika voli svoj ustaljeni način rada, a samim time nisu spremni na reforme, koliko su učenici i studenti. Smatra kako je najbitnije da si svi postavimo pitanje – Jesmo li mi spremni na ove reforme?

Reforme se neće dogoditi bez adekvatne poduke onih koji će ju provoditi, smatra Ela Pijaca Plavšić iz Foruma za slobodu odgoja. Naglasila je kako će to biti dvosmjeran proces u kojem će obje strane biti u fokusu, nastavnici i učenici. No osim na formalno, ona smatra kako nove generacije treba pripremati na cjeloživotno obrazovanje kako bi mogli uspješno izgraditi karijeru, prekvalificirati se ili čak krenuti ispočetka u nekom periodu života u pogledu obrazovanja. Prema njenim riječima, porazna je statistika da se ono kod nas odnosi na samo 2 posto stanovništva. Slično upozorava i Vesna Dodiković Jurković, koja je poručila da djecu treba pripremati za tržište rada, učiti ih samozapošljavanju i projektnom zapošljavanju.

Unatoč mogućim prijeporima, smanjenom proračunu i bojazni oko načina provedbe reformi, sudionici tribine složili su se kako su reforme obrazovnog sustava u Hrvatskoj neophodne.

U Francuskoj devetogodišnja djevojčica piše prijemni za fakultet


– Ovo je prvi zahvat o kojem nisam rekao niti jednu kritičnu riječ. Nadam se da imamo snage ostvariti te ciljeve kako bismo ostavili iza sebe bolju školu od one koju smo već ostavili iza nas. – rekao je Stipić za kraj.

Klasić zaključuje da je potrebna cjelovita reforma od koje će cijelo društvo imati koristi. Dodao je kako se nada promjeni i izgradnji novog građanskog društva u kojem ćemo uspostaviti kvalitetan dijalog.