Tri studenta FER-a razvili sustav koji prikuplja informacije o pivima
Tri studenta FER-a Pavle Skočir, Darko Štriga i Goran Jelen razvili su sustav koji pretražuje web-portale i društvene mreže u svrhu prikupljanja podatka o pivima i pivovarama.
Tri studenta FER-a Pavle Skočir, Darko Štriga i Goran Jelen razvili su sustav koji pretražuje web-portale i društvene mreže u svrhu prikupljanja podatka o pivima i pivovarama.
Tri studenta Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu Pavle Skočir i Darko Štriga, studenti poslijediplomskog doktorskog studija, zajedno sa Goranom Jelenom, studentom diplomskog studija, razvili su sustav koji pretražuje web-portale i društvene mreže u svrhu prikupljanja podatka o pivima i pivovarama. Da, o pivima, dobro ste pročitali! Osim toga, studenti su i nedavno sudjelovali na natjecanju eStudenta pod nazivom Mozgalo.
Željni stjecanja novog znanja te sama pojava nove vrste natjecanja gdje se od studenata očekivala viša razina tehničkog znanja iz aktualnog područja Big Data bila je razlog više da se ovi studenti odluče na veoma zanimljiv izazov i prijave na natjecanje.
Naime, studenti su uspjeli prikupiti podatke i kreirati profile za više od 100 000 piva u svijetu. Štoviše, sustav najprije prikuplja dostupne podatke s web-portala RateBeer.com na temelju kojeg se kreira osnovni profil piva. Nakon toga sustav posjeduje informacije vezane uz pivo za sve države u svijetu, poput koje je pivo dostupno u određenoj državi, kojih 50 piva je najpopularnije u određenoj državi, koje pivnice i pivovare postoje, ali i brojne druge informacije.
Nadalje, nakon uspješno kreiranog osnovnog profila piva, sustav pretražuje i prikuplja informacije s najpopularnijih društvenih mreža. Točnije, prema riječima studenata, provjerava se ima li pivo svoju Facebook stranicu, na kojim događajima (eventima) se pije, kakva je statistika posjećenosti određene pivovare na društvenim mrežama. Također, dohvaćaju se podaci o popularnosti piva (lajkovi, dislajkovi i sl.) na društvenim mrežama Twitteru, Instagramu i Foursquareu, u vidu broja pojavljivanja u komentarima, slikama, videu i lokacijama.
Za kraj, dohvaćaju se podaci o popularnosti piva na usluzi za streamanje videa YouTube, gdje se traže promotivni materijali za pivo (različite promocije, reklame), koliko takvi promotivni materijali imaju broj pregleda, broj likeova i dislikeova. Također se za svaki pronađeni promotivni materijal dohvaća Facebook statistika za taj video koliko je on popularan na društvenoj mreži Facebook tj. koliko je puta podijeljen (engl. shares), koliko je lajkan i komentiran.
Nakon završenog procesa prikupljanja podataka s različitih izvora studenti su analizirali i obradili podatke. Za prikaz rezultata studenti su razvili svoju web-stranicu gdje su odlučili prikazati „Koja je najbolja piva na prostorima Ex-Yu?“ tako da su kreirali top liste piva po različitim kategorijama.
Studenti Pavle Skočir i Darko Štriga imaju u planu završiti svoj poslijediplomski doktorski studij, Goran Jelen ima ga namjeru upisati, a na održavanju sustava raditi će budući studenti.