LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
O odnosu prema studiranju

Studentica FFST-a: „Online kolokviji i online ispiti pretvorili su se u masovna prepisivanja”

Prenosimo tekst studentice čiji su podaci poznati redakciji, a koji pod nazivom „Građanski rat i ostali biseri obrazovnog sustava” progovara o odnosu prema (online) nastavi.

Prenosimo tekst studentice čiji su podaci poznati redakciji, a koji pod nazivom „Građanski rat i ostali biseri obrazovnog sustava” progovara o odnosu prema (online) nastavi.

Na adresu redakcije stigao nam je tekst studentice Filozofskog fakulteta u Splitu, koja je anonimno odlučila progovoriti o općenitom odnosu studenata prema studiranju, ali i u kontekstu online nastave. Osvrnula se i na peticiju koju je pokrenula nekolicina studenata FFST-a nakon što je donesena odluka o povratku na, kako ona navodi, pola-pola princip nastave, a kojom se zagovara online nastava tijekom cijelog prvog semestra.

Tekst koji je naslovila Građanski rat FFST-a i ostali biseri obrazovnog sustava u nastavku prenosimo u cijelosti. 

– Dragi studenti, dobrodošli u hrvatski odgojno-obrazovni sustav. Sustav puno mana, nekoliko vrlina, ali najviše sustav nezainteresiranih studenata. Ako ste profesor na fakultetu, nije vam strano da, kad postavite pitanje, jedva dva studenta na njega odgovore. Ako ste student na fakultetu, vjerojatno ste primijetili kako vaši kolege variraju od onih koji su zainteresirani za gradivo i koje se uglavnom opisuje s to je onaj/ona što se stalno javlja te onih koji gledaju na mobitel misleći u koji će kafić sjesti na kavu nakon predavanja i zašto ona nas maltretira, reci šta imaš i pusti me da živim

Začuđujuće i prilično razočaravajuće je to da na svim našim fakultetima, ali i Filozofskom fakultetu, fakultetu društveno-humanističkih znanosti koje bi trebale biti temelj razvoja kritičkog mišljenja i temelj razvoja društva općenito, studente karakterizira nešto što je sramotno za društvo koje bi se u 2020.godini trebalo moći nazvati modernim društvom. Naime, to sramotno odnosi se na kompletnu nezainteresiranost studenata za gradivo, nezainteresiranost za sudjelovanje u raspravama, potom pronalaženje načina i metoda kako uz što manje truda postići što više, i onaj famozni samo 'oću 2. Da se razumijemo, ne govorimo ovdje o pojedincima. Ovdje govorimo o prevelikom broju studenata koji ne uče radi svoga osobnog znanja i rasta, već radi toga što moraju proći određeni kolegij.

U kontekstu online nastave ovakva dekadencija našeg obrazovnog sustava još je upečatljivija s obzirom na to da studenti funkcioniraju na način da upale famozni Google meet na mobitelu i sjede u kafiću na kavi, lakiraju nokte, igraju igrice, gledaju filmove i serije na Netflixu i tome slično, dakle, odjednom su svi odlični multitaskeri. Online kolokviji i online ispiti pretvorili su se u masovna prepisivanja svim mogućim metodama, a o objavama po Facebook grupama gdje ljudi traže osobe da im napišu završni/diplomski rad da ne govorim.

Govorimo o sustavu u kojemu obrazujemo i odgajamo ljude koji ne žele raditi na sebi, koji glagol studirati shvaćaju kao glagol provući se, koji neće samostalno istražiti nekakvu literaturu za seminar, već će prigovarati profesoru koji nije dao potrebnu literaturu, koji profesorima pišu mail bez početnog Poštovani/a i završnog Hvala i lijep pozdrav (da, ima i takvih), koji se vode načelom Ajde, bitno da prođem (da se razumijemo, ne smatram da su ocjene omjer znanja, ali velika je razlika između 2 i 5, ako me razumijete), kojima idu na živce oni koji imaju mišljenje u vezi svega i uvijek moraju nešto reći. Govorimo o nesamostalnim ljudima, potpuno nezrelim za samoosposobljavanje i samousavršavanje, ali prije svega, o nezainteresiranim ljudima koji su budućnost ovog društva. Lijepe li budućnosti.

Na Filozofskom fakultetu u Splitu od početka akademske godine primjenjivao se oblik nastave po tjednoj izmjeni studenata po prezimenima kako bi se smanjile grupe, dakle, polovica studenata sluša predavanje online, polovica je na faksu i tako se izmjenjuju. Ova je opcija pružala bar kakav-takav osjećaj studentu da studira. Privremeno se prešlo na tri tjedna online nastave zbog određenog broja zaraženih djelatnika na našem Fakultetu. Kakogod, jučer je izglasana odluka Fakulteta da se vrati nastava po obliku pola-pola, za koju su, po informacijama koje smo dobili, glasali profesori, što dakako govori i o njihovim preferencijama oblika nastave u trenutnoj situaciji.

Međutim, neki su studenti pokrenuli peticiju za održavanje online nastave do kraja I. semestra na Filozofskom fakultetu u Splitu, i da vam kažem, ima ih mnogo koji to zagovaraju. Studenti Pedagogije, Ranog i predškolskog odgoja i Učiteljskog fakulteta koji bi, upravo zbog struke, trebali shvaćati važnost nastave uživo i pogoršanje kvalitete nastave koje je uzrokovano online nastavom, također su potpisali ovu peticiju. Neki studenti (i ovoga je stvarno bilo u porukama) kažu ovako: Isti nam je k vrtio profesor prezu na faksu ili na meetu, jedina je razlika šta kad smo na faksu odemo na kavu., Krše nam ljudska prava s ovim tjeranjem da moramo doć na faks. i ostali biseri FFST-a. Ovo je, naravno, uzrokovalo i pobunu jako malog broja studenata koji se zalažu za opciju pola-pola, smatrajući pritom da je bilo kakav oblik nastave uživo bolji od konstantnih online predavanja. Toliko o mladim nadama.  

Još jedna zanimljiva stvar za kraj je ono genijalno Svima nam je isto, svi smo u s**nju.

Ne, dragi moji. Nije nam svima isto. Zašto? Zato što studentima koji studiranje shvaćaju kao proces konstantnog rada u kojem rastu i definiraju se kao ličnosti, koji cijene predavanja i interakciju s profesorima, koji cijene praktični rad, a s druge strane nekome tko na predavanju visi na Instagramu, WhatsAppu i gleda na sat i konstantno traži da mu se domaći radovi/vježbe slikaju jer ne može on/ona to, predosadno je apsolutno ne može biti isto jer su to dva različita sklopa u glavi. Zato nam nije svima isto.

FOTO: PEXELS