LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Predavanje na EFOS-u

Studenti se okušali u poslovnom pregovaranju između Adverte i Hladnog piva

– Kad ste mali i kad tek počinjete raditi, velik dio vašeg pregovaranja bit će zapravo nagovaranje. – ističe Ivan Grgić, vlasnik kreativne agencije Adverta.

– Kad ste mali i kad tek počinjete raditi, velik dio vašeg pregovaranja bit će zapravo nagovaranje. – ističe Ivan Grgić, vlasnik kreativne agencije Adverta.

Kreativna agencija Adverta posjetila je u ponedjeljak, 12. prosinca Ekonomski fakultet u Osijeku s ciljem da studentima prve godine diplomskog studija Marketinga te Trgovine i logistike proširi praktična znanja. Tako su studenti koji pohađaju predavanja doc. dr. sc. Helene Štimac na kolegiju Poslovno pregovaranje imali priliku sudjelovati u nesvakidašnjem prijenosu znanja.

Ekonomski fakultet već dugi niz godina njeguje odnose poslovnog i znanstvenog svijeta pa su ovog puta za katedru stali Ivan Grgić i Marin Seleš, vlasnici spomenute agencije. Poslovno pre(na)govaranje bio je naziv predavanja koje je Grgić opisao riječima: kad ste mali i kad tek počinjete raditi, velik dio vašeg pregovaranja bit će zapravo nagovaranje. No Adverta nije više u nagovaračkoj poziciji, prošla su vremena kada se probijala kroz tržište. Profilirala se u agenciju koja uredno sudjeluje u kreiranju osječke kulturne ponude.

Ivan Grgić kroz primjer filma Nightcrawler objasnio je studentima okupljenima u dvorani kako izgleda tijek jednog pregovaranja. Naizgled jednostavno, potrebno je imati mjeru i osjećaj za detalje. Također valja odrediti i najviše i najniže granice, optimalna rješenja i ponuditi gratis koji će objema stranama donijeti win-win situaciju.

– Bilo je važno prikazati sve benefite koje stvaramo otvaranjem jednog takvog bara. Trebalo je dokazati Gradu kako to neće biti samo jedna brvnara na Kopiki. Trebalo je Hrvatske vode uvjeriti da to pomaže razvoju ponude grada Osijeka, a s druge smo strane morali razno raznim ministarstvima prezentirati svoju ideju. – riječi su Marina Seleša koji je kroz primjer pregovaranja za jedinstveni osječki beach-bar na Kopiki opisao kako teku pregovori između Adverte i mnoštva državnih institucija.

Foto: Bookmark

Kod svakog poslovnog pregovaranja bitno je sedam stavki kojih se valja držati. To su dobar proizvod, osobni pristup, isticanje prednosti proizvoda, plan B, jasno definiranje uvjeta, održivost i za kraj upakiravanje gratisa.

Otkrijte nova saznanja o još neistraženom dijelu naše planete: „Unutarnja jezgra ostaje jedna od najvećih zagonetki”


Na kraju je kreativni dvojac sa studentima odradio simulaciju poslovnog pregovaranja. Za dobrovoljce koji su se odlučili okušati u pregovaranju priredili su zanimljivu pregovaračku situaciju. Tino Ateljević u ulozi projekt menadžera iz Adverte trebao je nagovoriti menadžera benda Hladnog piva (Mislav Šljivac) kako je njihov humanitarni koncert vrijedan spuštanja cijene za potrebe koncerta. Druga situacija bila je sučeljavanje projekt menadžerice (Martina Blažević) i marketing menadžera pivovare (Kristijan Landeka) u kojem su postignuti pozitivni i zadovoljavajući dogovori za obje strane. Naposljetku je Adverta dobrovoljce nagradila besplatnim ulaznicama za veliki tematski božićni party u klubu Plan B.

S ovakvim oblikom učenja Ekonomski fakultet u Osijeku ide u dobrom smjeru. Praktični rad ono je što studente viših godina posebno (intelektualno) uzbuđuje.

FOTO: BOOKMARK