Studenti pronašli način kako „prevariti sustav” i osvojili više od 6 milijuna dolara na lutriji
Studenti su masovno kupovali lutrijske listiće, trošeći tisuće dolara prilikom svakog posjeta trgovinama i ispražnjavajući njihove zalihe listića.
Studenti su masovno kupovali lutrijske listiće, trošeći tisuće dolara prilikom svakog posjeta trgovinama i ispražnjavajući njihove zalihe listića.
Grupa od četiri diplomanta sa Sveučilišta Princeton osvojila je više od 6 milijuna dolara na lutriji nakon što su, prema svemu sudeći, pronašli način kako „prevariti sustav”. Manuel Montori IV, Matthew Gibbons, Hannah Davinroy i Zoë Buonaiuto, četiri sretna dobitnika, kupovali su lutrijske listiće diljem SAD-a, ostvarivši ukupno 66 dobitnih listića, piše Unilad.
Njihova najveća dobit stigla je iz Missourija, gdje je Montori osvojio 5 milijuna dolara na jednom listiću, uz još nekoliko manjih dobitaka iz iste države. Premda su se pojavila pitanja o zakonitosti njihovog uspjeha, nema naznaka da su postupali izvan zakona, budući da su legitimno kupovali listiće u trgovinama i benzinskim postajama koje su posjetili.
Studenti su masovno kupovali lutrijske listiće, trošeći tisuće dolara prilikom svakog posjeta trgovinama i ispražnjavajući njihove zalihe listića.
„Ili su nevjerojatno sretni, ili su pronašli način da prevare sustav.”, izjavio je Philip Stark, profesor statistike sa Sveučilišta u Kaliforniji.
Svi članovi ove grupe povezani su s tvrtkom koju je osnovao Montori, pod nazivom Black Swan Capital LLC. Stručnjaci smatraju da su možda analizirali javno dostupne podatke o prošlim rezultatima listića kako bi povećali svoje šanse za dobitak. Naime, jedan trgovac iz Bloomingtona u Indiani ispričao je da su Davinroy i Buonaiuto spomenuli kako rade na studiji nakon što su kupili sve listiće koje je trgovina imala na zalihi.
Upraviteljica trgovine, Darian, također je dodala kako ju je grupa zamolila da ih obavijesti kada stignu novi listići, nakon čega bi se djevojke ponovno vratile kako bi opet kupile cijelu zalihu. Darian procjenjuje da su u njezinoj trgovini potrošile više od 48 000 dolara tijekom ovog eksperimenta.
Slične priče čule su se i u drugim državama koje su bili ciljevi ove grupe, posebno u Missouriju, gdje su Davinroy i Buonaiuto također aktivno kupovale lutrijske listiće. Njihova strategija izazvala je mnoge da preispitaju koliko je zapravo moguće biti strateški u postizanju velikih dobitaka na lutriji. Neki su teoretizirali da su se možda usredotočili na listiće koji su uskoro trebali biti povučeni iz prodaje, ali bez da je glavni dobitak pronađen, što bi moglo objasniti njihov uspjeh.
Premda su informacije o dobitnicima lutrije javno dostupne i mogle su igrati veliku ulogu u njihovoj strategiji, stručnjaci upozoravaju da kupnja stotina lutrijskih listića ipak predstavlja veliki rizik i ne jamči dobitak, a može rezultirati i značajnim gubicima.
Svi članovi grupe ostali su suzdržani u razgovorima s medijima, iako je Zoë Buonaiuto jednom novinaru rekla:
„Nazovite me za godinu dana. Rado ću razgovarati s vama tada... Ovo je uzbudljivo.”