LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Neisplativa ruta

Studenti i učenici u Istri i dalje bez adekvatnih autobusnih linija

Zbog odljeva vozača i smanjenja broja putnika, brojne lokalne linije postale su nerentabilne. Prijevoznici ističu kako je jedino kvalitetno rješenje problema ugovor o javnoj usluzi, a na lokalnu i regionalnu samoupravu se apelira da uvedu subvencije jer je ovakvo stanje neodrživo.

Zbog odljeva vozača i smanjenja broja putnika, brojne lokalne linije postale su nerentabilne. Prijevoznici ističu kako je jedino kvalitetno rješenje problema ugovor o javnoj usluzi, a na lokalnu i regionalnu samoupravu se apelira da uvedu subvencije jer je ovakvo stanje neodrživo.

Studentima i učenicima iz Rovinja i dalje je ozbiljno ugrožen prijevoz do obrazovnih institucija. IDS-ova gradska vijećnica Patrizia Malusà ukazala je na ovaj problem još prije tjedan dana, prenosi portal IstraIN.
― Na vrhuncu pandemije, autobusi s učenicima koji pohađaju naše osnovne i srednje škole toliko su puni da prijevoz nije uvijek osiguran, a neki učenici nemaju ni mjesta za sjesti. Isto vrijedi za rovinjske učenike i studente koji putuju za Pulu, neke su linije ukinute pa učenici moraju uzeti autobus koji polazi u 6:45 jer sljedeći autobus kreće tek u 10 sati.
Ovaj prvi autobus nije uvijek dovoljan za sve pa su učenici i studenti prisiljeni sjediti na stepenicama ― naglasila je vijećnica.
Predsjednik Gradskog vijeća Emil Nimčević rekao je kako su škole udruženo slale dopise prijevoznicima više puta, ali su naišli na zatvorena vrata ― prijevoznicima nije isplativo imati više linija na toj trasi.

Portal IstraIN također je poslao upit prijevozniku zaduženom za prijevoz na tim rutama ― Arriva Hrvatska d.o.o., odnosno Autotrans d.d.

U odgovoru, prijevoznik navodi kako je u zadnjih desetak godina većina županijskih linija postala nerentabilna uslijed smanjenja broja putnika, te kako je problem održavanje čak i rentabilnih linija zbog odlaska vozača u zemlje s boljim uvjetima. 
― EU je još 2007. godine prepoznala neodrživost lokalnog prijevoza pa je donesena uredba koja regulira lokalni prijevoz kroz ugovore o javnoj usluzi i koji su s prijevoznicima trebali biti sklopljeni do kraja 2019. godine.  Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je ovlastilo županije za sklapanje ugovora o javnoj usluzi s prijevoznicima i osiguralo uvjete za to tek nedavno, međutim još uvijek ugovori nisu sklopljeni, kako u Istarskoj županiji, tako niti u jednoj drugoj ― ističe prijevoznik.
Kompanija ističe problem deficitarnosti vozača koji je posebno izražen u Istri, te apelira na lokalnu i regionalnu samoupravu da pokušaju pomoći u privlačenju potencijalnog voznog osoblja.

Navode kako čine sve što je u njihovoj moći kako bi se linije održale, ali kako je jedino dugotrajno održivo rješenje uvođenje ugovora o javnoj usluzi u domeni županija.
FOTO: PIXABAY