LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Neisplativa ruta

Studenti i učenici u Istri i dalje bez adekvatnih autobusnih linija

Zbog odljeva vozača i smanjenja broja putnika, brojne lokalne linije postale su nerentabilne. Prijevoznici ističu kako je jedino kvalitetno rješenje problema ugovor o javnoj usluzi, a na lokalnu i regionalnu samoupravu se apelira da uvedu subvencije jer je ovakvo stanje neodrživo.

Zbog odljeva vozača i smanjenja broja putnika, brojne lokalne linije postale su nerentabilne. Prijevoznici ističu kako je jedino kvalitetno rješenje problema ugovor o javnoj usluzi, a na lokalnu i regionalnu samoupravu se apelira da uvedu subvencije jer je ovakvo stanje neodrživo.

Studentima i učenicima iz Rovinja i dalje je ozbiljno ugrožen prijevoz do obrazovnih institucija. IDS-ova gradska vijećnica Patrizia Malusà ukazala je na ovaj problem još prije tjedan dana, prenosi portal IstraIN.
― Na vrhuncu pandemije, autobusi s učenicima koji pohađaju naše osnovne i srednje škole toliko su puni da prijevoz nije uvijek osiguran, a neki učenici nemaju ni mjesta za sjesti. Isto vrijedi za rovinjske učenike i studente koji putuju za Pulu, neke su linije ukinute pa učenici moraju uzeti autobus koji polazi u 6:45 jer sljedeći autobus kreće tek u 10 sati.
Ovaj prvi autobus nije uvijek dovoljan za sve pa su učenici i studenti prisiljeni sjediti na stepenicama ― naglasila je vijećnica.
Predsjednik Gradskog vijeća Emil Nimčević rekao je kako su škole udruženo slale dopise prijevoznicima više puta, ali su naišli na zatvorena vrata ― prijevoznicima nije isplativo imati više linija na toj trasi.

Otvorene su prijave za veliko 12. izdanje Dana komunikacija



Portal IstraIN također je poslao upit prijevozniku zaduženom za prijevoz na tim rutama ― Arriva Hrvatska d.o.o., odnosno Autotrans d.d.

Ministarstvo objavilo odluku o visini potpore za prijevoz studenata s invaliditetom – evo koliko iznosi


U odgovoru, prijevoznik navodi kako je u zadnjih desetak godina većina županijskih linija postala nerentabilna uslijed smanjenja broja putnika, te kako je problem održavanje čak i rentabilnih linija zbog odlaska vozača u zemlje s boljim uvjetima. 
― EU je još 2007. godine prepoznala neodrživost lokalnog prijevoza pa je donesena uredba koja regulira lokalni prijevoz kroz ugovore o javnoj usluzi i koji su s prijevoznicima trebali biti sklopljeni do kraja 2019. godine.  Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je ovlastilo županije za sklapanje ugovora o javnoj usluzi s prijevoznicima i osiguralo uvjete za to tek nedavno, međutim još uvijek ugovori nisu sklopljeni, kako u Istarskoj županiji, tako niti u jednoj drugoj ― ističe prijevoznik.
Kompanija ističe problem deficitarnosti vozača koji je posebno izražen u Istri, te apelira na lokalnu i regionalnu samoupravu da pokušaju pomoći u privlačenju potencijalnog voznog osoblja.

Nema više čekanja u redovima: studenti dobivaju vlastito prodajno mjesto za pokaze na riječkom Kampusu



Navode kako čine sve što je u njihovoj moći kako bi se linije održale, ali kako je jedino dugotrajno održivo rješenje uvođenje ugovora o javnoj usluzi u domeni županija.
FOTO: PIXABAY