LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Društveno korisno učenje

Studenti EFST-a prvi put obavili stručnu praksu u udrugama – evo čime je to rezultiralo

Studenti EFST-a sudjelovali su u pilot-projektu u čijem su sklopu obavljali praksu po principima društveno korisnog učenja. Radilo se tako na izradi programa komunikacije s medijima, social media marketingu, osmišljavanju vizualnih elemenata udruge, izradi plana i projekcije budžeta organiziranja manifestacije i sl.

Studenti EFST-a sudjelovali su u pilot-projektu u čijem su sklopu obavljali praksu po principima društveno korisnog učenja. Radilo se tako na izradi programa komunikacije s medijima, social media marketingu, osmišljavanju vizualnih elemenata udruge, izradi plana i projekcije budžeta organiziranja manifestacije i sl.

Krajem lipnja na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Splitu okupili su se studenti, profesori i predstavnici civilnog sektora koji su tijekom ljetnog semestra zajednički sudjelovali u programu društveno korisnog učenja u sklopu kolegija Stručna praksa, a sve kako bi predstavili izazove s kojima su se susretali na svom putu, kao i rezultate svog suradničkog rada. Naime, zahvaljujući projektu Centar za društveno korisno učenje, financiranom iz Europskog socijalnog fonda, ove su godine studenti EFST-a prvi put imali priliku stručnu praksu obavljati u udrugama, i to po principima programa društveno korisnog učenja. 

U ovom je svojevrsnom pilot-projektu sudjelovalo pet organizacija civilnoga društva: Udruga osoba sa cerebralnom paralizom Srce, Udruga roditelja djece s posebnim potrebama Naša dica, Udruga MoSt, Udruga tjelesnih invalida TOMS i Klub mladih Split, ujedno nositelj projekta. Studenti su u grupama bili podijeljeni u pet navedenih udruga, a kroz stručnu praksu vodilo ih je dvoje mentora. S jedne strane, profesorice Ekonomskog fakulteta – gospođe Daša Dragnić, Ljiljana Najev Čačija, Ivana Bilić, Smiljana Pivčević i Marina Lovrinčević – obavljale su ulogu akademskih mentorica, dok su iz udruga mentori bili Ivana Mitar, Nedjeljka Nakić, Mihaela Lovrić, Matea Bešlić i Ivo Puljek.

Udruge su već prije početka programa utvrdile izazove s kojima se nose, a za čije bi rješavanje htjele iskoristiti studentska znanja i vještine. Radilo se tako na, primjerice, izradi programa komunikacije s medijima, social media marketingu, osmišljavanju vizualnih elemenata udruge, izradi plana i projekcije budžeta organiziranja manifestacije, provedbi istraživanja tržišta za financijsku održivost udruge, izradi istraživanja potreba krajnjih korisnika, izradi idejnog prijedloga za model društvenog poduzetništva i sl.

– Studenti su redovito posjećivali udruge i družili se s njihovim korisnicima kako bi imali što bolji uvid u probleme na kojima su radili u sklopu DKU-a, a konzultacije i sastanci s mentoricama-profesoricama postali su obveza koja se rado obavlja. Svoje su ideje mogli razrađivati i u Centru za društveno korisno učenje, otvorenom na EFST-u upravo u sklopu istoimenog projekta. – poručuju pokretači projekta.

Neka od konkretnih rješenja koja su sudionici predstavili su: Priručnik za marketinšku komunikaciju za Udrugu Srce, milenijska fotografija povodom obilježavanja Svjetskog dana svjesnosti o autizmu u Udruzi Naša dica, organizacija pub-kvizova za prikupljanje donacija za korisnike Udruge MoSt, promotivni video i disabled friendly karta Trogira Udruge TOMS te izrada projekta Kreativno recikliranje za izradu i prodaju artikala za životinje od reused materijala.

– Vrlo sam zadovoljna postignutim u prvoj godini projekta; bilo je predivno raditi sa studentima i udrugom. Na održanoj me prezentaciji posebno razveselilo slušati studentsku refleksiju, tj. njihov osobni dojam o spoju naučene teorije i prakse te promjeni osobnih razmišljanja. Studenti su posvjedočili kako su tijekom studija itekako stekli kvalitetna znanja, koja su primijenili na konkretnim aktivnostima i tako zapravo shvatili zašto ih gnjavimo dosadnom teorijom. – rekla je prof. Daša Dragnić.

Prof. Ljiljana Najev Čačija istaknula je:

– Kad mladi dođu u priliku nekome pomoći, kao što su to proteklih mjeseci naši studenti mogli kroz društveno korisno učenje, osjećaju i ponos i sreću što mogu pomoći onima kojima je to potrebno, i to u tolikoj mjeri da su nekad nezadovoljni misleći da nisu napravili ništa – jer nisu riješili sve društvene probleme, što je nemoguće – a zapravo su napravili sve. Osjećam i ponos jer se i nakon završetka svog angažmana odlučuju na aktivno uključivanje u rad OCD-a kroz volontiranje.

Prof. Smiljana Pivčević istaknula je kako smatra da je iznimno važno za fakultete da surađuju s civilnim društvom i uključuju se u ovakve projekte:

– Držim kako svrha fakultetskog obrazovanja nije i ne smije biti samo stjecanje stručnih znanja i kompetencija, nego i razvoj društvene odgovornosti kod mladih, na kojima, kako to često govorimo, svijet ostaje. Ako im tu odgovornost usadimo, bit će to bolji svijet!

Prof. Dragnić zaključila je:

– Željeli bismo potaknuti udruge da prigrle ovaj novi oblik suradnje, da ga razlikuju od volontiranja te da budu otvorene za nova i drugačija poslovna rješenja i prijedloge, što može dovesti i do unaprjeđenja raznih funkcija djelovanja udruga, a studentima pružiti još veći izazov primjene i razvoja stečenog akademskog znanja.

FOTO: STUDENTSKI PODUZETNIČKI INKUBATOR