Slučaj „gusjenica”: nakon našeg upita Studentski centar proveo detaljnu kontrolu namirnica
Kako bi utvrdili okolnosti, zatražili smo očitovanje Studentskog centra u Zagrebu. U priopćenju kojeg smo dobili stoji da je, odmah nakon našeg upita, provedena detaljna kontrola nad povrćem.
Kako bi utvrdili okolnosti, zatražili smo očitovanje Studentskog centra u Zagrebu. U priopćenju kojeg smo dobili stoji da je, odmah nakon našeg upita, provedena detaljna kontrola nad povrćem.
Ranije opisana objava potaknula je i druge studente koji su navodno u svojim tanjurima pronalazili razne nametnike, nokte, kovanice i slično da objave svoje fotografije spornih obroka. Kako to obično biva, buka se postupno stišala, a priča se ponovno aktualizirala nakon što nam je jučer na redakcijski mail pristigla prijava jedne studentice.
Danas sam oko 13 i 30 u studentskoj menzi kampusa Borongaj kupila ručak u kojem sam pronašla gusjenicu. Studiram na Fakultetu hrvatskih studija (četvrta godina) i tijekom svojeg studiranja ovo je već drugi put da se srećem s opasnom hranom. Nedavno sam jela hrenovke od kojih sam otrovala želudac do te mjere da sam razmatrala odlazak na hitnu kao opciju, a sada pronašla gusjenicu u jelu - rekla nam je studentica koja je poželjela ostati anonimna.
Obavljen je inspekcijski nadzor u restoranu ZUK Borongaj kako bi se utvrdile sve okolnosti i sljedivost namirnice. Obavljen je nadzor nad propisanom dokumentacijom za kontrolu prijema povrća, dokumentacijom za kontrolu protokola pranja povrća i obavljen je razgovor sa zaposlenicima. Dana 31.01.2023. na prijemu povrća su bili Ivan Kapetanović (tehnolog) i Pero Ađamić (šef skladišta). Prema njihovim izjavama blitva koja je dostavljena je zadovoljavala po svim kriterijima: popratna dokumentacija, senzorska svojstva, svježina, klasa i nije primijećeno prisustvo štetnika. Nakon prijema, namirnica je proslijeđena u pripremu povrća gdje je izvršena pretpriprema sukladno protokolima za povrće. Izvršen je vizualni pregled namirnice, narezivanje i pranje u stroju za pranje lisnatog povrća u dvije vode te dodatno pranje u otopini soli radi inaktivacije štetnika. Prema izjavama zaposlenika koji su prali povrće, u iscjednoj vodi nisu pronađeni štetnici niti strane tvari što su zaposlenici ovjerili svojim potpisom (Katica Čengija, Tomislav Galeković) - opisuju iz SC-a i navode kako je namirnica, u ovom slučaju blitva, još jednom pregledana od strane voditelja restorana.
Kontaktirajući zaposlenike na liniji posluživanja utvrđeno je da jučer, 31.01.2023. nitko nije imao nikakvu reklamaciju od studenata po pitanju prisustva štetnika u hrani. Na vidljivim mjestima u restoranu i liniji posluživanja jasno su istaknuta pravila podnošenja reklamacija na hranu, u kojima stoji da je osnovni način reklamacije odmah po uočenom nedostatku na mjestu nastanka, pri čemu će odgovorna osoba Studentskog centra poduzeti sve propisane mjere te studentu/konzumentu pružiti zamjenski obrok ili povrat sredstava. O nepravilnost će odmah i neodgodivo obavijestiti nadležne službe unutar Studentskog centra kako bi se nedvojbeno mogao utvrditi uzrok i individualizirati odgovornost za počinjenju nesukladnost - navode iz SC-a.