LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Edukativni dio SCool Festa

Sajam Ostani u Hrvatskoj prezentirao mogućnosti za mlade hrvatske poduzetnike i tvrtke u razvoju

U dvodnevnom programu koji se sastojao od panela, radionica i predavanja, svi su zainteresirani mogli u SC-u ili preko prijenosa uživo, koji je omogućio CARNet, saznati više o mogućnostima za poslovni napredak u Hrvatskoj.

U dvodnevnom programu koji se sastojao od panela, radionica i predavanja, svi su zainteresirani mogli u SC-u ili preko prijenosa uživo, koji je omogućio CARNet, saznati više o mogućnostima za poslovni napredak u Hrvatskoj.

Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu ugostio je u utorak i srijedu predstavnike uspješnih hrvatskih tvrtki i državnih agencija za potporu razvoja poduzetništva na sajmu Ostani u Hrvatskoj. U dvodnevnom programu koji se sastojao od panela, radionica i predavanja, svi su zainteresirani mogli u SC-u ili preko prijenosa uživo, koji je omogućio CARNet, saznati više o mogućnostima za poslovni napredak u Hrvatskoj. Također, u prizemlju su se na štandovima mogli informirati o mogućnostima koje za mlade nude uspješne hrvatske tvrtke i instutucije.

Na panel-raspravi kojom je započeo sajam, svoje su projekte mladima približili predstavnici hrvatskih institucija i ministarstava. Tajnik Ministarstva rada i mirovinskog sustava, Marko Pavić, istaknuo je da radnih mjesta u Hrvatskoj ima više od 20 tisuća, ali da se obrazovni sustav mora prilagoditi potrebama tržišta da bi se ta radna mjesta popunila. Također, panelisti su kao problem detektirali slabu motiviranost mladih za rad.

– Mladi, trgnite se. Najlakše je spakirati kofere, otići u inozemstvo i napustiti svoju Hrvatsku – poručio je Marko Strmota iz Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.

Kako se trgnuti pojasnio je predstavnik agencije za malo gospodarstvo i investicije HAMAG BICRO Vedran Đidara. Interaktivnom radionicom približio je posjetiteljima izradu poslovnog plana i kretanje u poslovne vode. Naglasio je da je planiranje nužno u svakom poslu, no i da nikad ne ide baš sve po planu koji ste si zacrtali. Sama agencija financijski potpomaže tvrtke u razvoju. Đidara je ponudio pomoć svima koji misle da imaju dobru ideju i plan realizacije uz savjet:

– Bitno je da pronađete rupu na tržištu, odnosno da zadovoljite potrebu kupaca koja još nije zadovoljena. Zatim morate pronaći svog idealnog kupca i doći do njega, pokazati mu što nudite i zašto je taj proizvod ili usluga korisna za njega.

Razvojna agencija Zagreb u srijedu je predstavila svoj Tehnološki park te start-upove koji su pokrenuti uz njihovu pomoć: aplikaciju 9pm, Freewa, tvrtku za razvoj softvera Creative Fields, aplikaciju Sight Run te aplikaciju za prijevoz Vollo.

– Nakon putovanja svijetom, vidio sam da zapravo ne cijenimo puno stvari koje imamo u Hrvatskoj: čistu vodu i zrak, dobru klimu, odličnu hranu i blizinu obitelji. Sve su to faktori koji puno pomažu kod pokretanja vlastitog posla. Doduše, postoje i neke okolnosti koje ne možemo kontrolirati. Zato se moramo fokusirati na sve ono na što možemo utjecati i iz toga izvući maksimum – rekao je Marko Jukić. vlasnik startup tvrtke Vollo.

Maja Mustač iz Instituta za stručno usavršavanje mladih održala je radionicu o pripremi za razgovor za posao, pisanju životopisa i motivacijskog pisma. Čitanje velikog broja životopisa oduzima puno vremena poslodavcima, zato biraju one koji su najoriginalniji, čak i vizualno najprivlačniji. Maja se prisjetila i anegdote u kojoj je jedan student na razgovor za posao donio preporuku vlastite majke. Da ne naprave takve pogreške kod prijave za posao, mladima je preporučila da dođu na radionice pisanja životopisa koje će ISUM uskoro organizirati.

Sajam, koji je preko CARNeta gledalo oko 1000 ljudi, zaključili su panelom predstavnici tvrtki koje su pokrenute uz pomoć agencije HAMAG BICRO: Urban Mobility, Agrivi, MicroBlink i Reboot. Kao najvažnije faktore za osnivanje uspješne tvrtke panelisti su istaknuli dobru ideju, plan egzekucije, spremnost na brzu prilagodbu tržištu te dobar tim suradnika. Za kraj su poručili kakvu Hrvatsku žele vidjeti u budućnosti.

– Strani ljudi doživljavaju Hrvatsku samo kao lijepu zemlju za godišnji odmor. Nitko ne priča o zemlji u kojoj je moguće biti poduzetnik, zemlji u kojoj se rađaju mnoge inovacije. Taj imidž u budućnosti moramo promijeniti.

Nakon ovog, edukativnog dijela, SCool Fest se nastavlja u petak i subotu koncertima Crvene Jabuke, TBF-a, Kuzme i Shaka Zulua i mnogih drugih. Svoje ulaznice možete nabaviti besplatno u sustavu Entrio.