Riječko sveučilište pokreće prvi studij za osposobljavanje stručnjaka za rad s mladima
Riječko sveučilište i Institut za društvena istraživanja potpisali su sporazum o pokretanju pilot-projekta cjeloživotnog učenja „Mladi u suvremenom društvu“. Riječ je o prvome studijskom programu u Hrvatskoj za osposobljavanje stručnjaka za rad s mladima.
Riječko sveučilište i Institut za društvena istraživanja potpisali su sporazum o pokretanju pilot-projekta cjeloživotnog učenja „Mladi u suvremenom društvu“. Riječ je o prvome studijskom programu u Hrvatskoj za osposobljavanje stručnjaka za rad s mladima.
U rektoratu Sveučilišta u Rijeci 14. je prosinca održano potpisivanje sporazuma o suradnji između Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu i Sveučilišta u Rijeci kojim se na Sveučilištu pokreće pilot-projekt naziva Mladi u suvremenom društvu. Cilj je projekta osposobljavanje stručnjaka za rad s mladima, a riječ je o prvome studiju toga tipa u Republici Hrvatskoj. Potpisinici su sporazuma ravnateljica Instituta, prof. dr. sc. Branislava Baranović i rektor Sveučilišta, prof. dr. sc. Pero Lučin, a projekt je ujedno i platforma koja dugoročno vodi potpisnike prema željenoj uspostavi združenoga diplomskog studija mladih sa Sveučilištem u Ljubljani.
Sveučilište i Institut surađivat će u organizaciji i provedbi studijskih programa i programa cjeloživotnog učenja, a ovim sporazumom uspostavljaju suradnju i na području unapređenja obrazovnog procesa kao i znanstveno-istraživačkih te organizacijskih djelatnosti. O važnosti suradnje za Sveučilište i sam grad govorio je prof. Lučin:
– Uporno tvrdimo da razvoj našega grada ovisi i o koncentraciji kulturnog i kreativnog kapitala. U tome smjeru trudimo se povećati broj znanstvenika. Da bi se društvo moglo razvijati, bitan je društveni kapital. Ono što činimo, ne činimo sami, nego ostvarujemo kroz strateška partnerstva i to s najboljima. Suradnja Instituta i Sveučilišta već postoji na brojnim projektima, a danas formaliziramo tu suradnju. Istraživanjem društvenih pojava, posebice promjena u sustavu obrazovanja, Rijeku želim pretvoriti u centar znanja i kreativnosti. –
Nadovezavši se na rektora, ravnateljica Instituta naglasila je kako je ovo samo formalizacija dugogodišnje suradnje Sveučilišta i Instituta (projekti HEISEE i Erasmus). Važnost ovog studijskog programa dr. sc. Branislava Baranović vidi u njegovu omogućavanju prenošenja empirijski utemeljenih spoznaja kroz sveučilišnu nastavu studentima, a posebno je zadovoljna potpisivanjem sporazuma upravo sa Sveučilištem u Rijeci zbog njegove otvorenosti za nove ideje.
Potpisivanju su, osim već spomenutih, nazočili i dekanica Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, izv. prof. dr. sc. Ines Srdoč Konestra; doc. dr. sc. Bojana Ćulum s Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Nikola Baketa iz Centra za omladinska i rodna istraživanja Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu. Prorektorica za studije i studente Sveučilišta u Rijeci, prof. dr. sc. Snježana Prijić Samaržija, koja je ujedno i koordinatorica suradnje s Institutom, izrazila je zadovoljstvo suradnjom s vodećom institucijom u području humanističkih i društvenih istraživanja u Hrvatskoj, naglasivši da će se program edukacije izvoditi većim dijelom na samom Sveučilištu te da se početak studija koji će obuhvaćati petnaestak polaznika može očekivati sredinom iduće godine
Lučin je zaključio potpisivanje naglasivši da se nada kako je ovo tek početak suradnje te da će se ovim projektom stvoriti koncentracija znanja i programa za obrazovanje nastavnika ponajprije na području visokog obrazovanja te da će potom na red doći i srednje i nisko obrazovanje. Sam smatra da će studijem smanjiti veliki deficit Hrvatske koji se može pokriti samo sustavnim obrazovanjem svih ravnatelja, dekana, rektora i ostalih voditelja.