Projekt „Društveno odgovorno poduzetništvo'' za studente u Rijeci
Želja je Sveučilišta da studenti, u interakciji s istaknutim nastavnicima i uspješnim poduzetnicima, na konkretnim primjerima iz prakse dobiju osnovna znanja i vještine kako bi i sami mogli postati poduzetnici.
Želja je Sveučilišta da studenti, u interakciji s istaknutim nastavnicima i uspješnim poduzetnicima, na konkretnim primjerima iz prakse dobiju osnovna znanja i vještine kako bi i sami mogli postati poduzetnici.
Sveučilište u Rijeci u sklopu projekta ˝Društveno odgovorno poduzetništvo˝ (Poduzetničke vještine za početnike) poziva vas da upišete ciklus od 12 radionica namijenjenih studentima s različitih sastavnica i različitih razina studija na Sveučilištu u Rijeci.
Radionice će vam omogućiti stjecanje praktičnog znanja na području poduzetništva, poslovne i razvojne politike, marketinga, tehnologije i zaštite intelektualnog vlasništva, a kroz njih će se poticati i unutarnja mobilnosti studenata. Želja je Sveučilišta da studenti, u interakciji s istaknutim nastavnicima i uspješnim poduzetnicima, na konkretnim primjerima iz prakse dobiju osnovna znanja i vještine kako bi i sami mogli postati poduzetnici. Krajnji rok za prijavu je 15.02.2014. godine Donosimo vam pregled programa.
Naziv pilot-projekta: Društveno odgovorno poduzetništvo (Poduzetničke vještine za početnike)
Voditelj projekta: prof. dr. sc. Zdravko Lenac
Savjetnik voditelja: prof. dr. sc. Neda Vitezić
Suradnik na projektu: doc. dr. sc. Saša Drezgić
Koordinator projekta: dr. sc. Petra Karanikić
Cilj projekta:
1) Pružiti, kroz predavanja istaknutih nastavnika, studentima Sveučilišta u Rijeci (prvenstveno neekonomskih studijskih programa) uvid u osnovne pojmove o poduzetništvu.
2) Poticati, kroz predavanja istaknutih poduzetnika na primjerima iz prakse, poduzetničku inicijativu kod studenata kojima poduzetništvo nije dio temeljnog obrazovanja.
3) Omogućiti studentima da, u suradnji s predavačima i poslovnim subjektima, u okviru projekta sudjeluju u razvoju ideje/proizvoda/usluge.
4) Kroz suradnju polaznika i predavača osmisliti izborni kolegij koji će poticati poduzetništvo kod studenata Sveučilište u Rijeci.
Namjera projekta: Omogućiti studentima stjecanje praktičnog znanja na području poduzetništva, poslovne i razvojne politike, markeniga, tehnologije i zaštite intelektualnog vlasništva, uz poticanje unutarnje mobilnosti studenata. Krajnji cilj je ispitati interes studenata na Sveučilištu u Rijeci za stvaranjem izbornog kolegija Sveučilišta koji će nuditi specifične sadržaje osmišljene tijekom pilot-projekta.
Način provedbe: 12 radionica s izabranim temama u okviru 4 modula (Poduzetništvo, Razvojna politika, Marketing, Tehnologija) kroz koje se s različitih stajališta pristupa društveno odgovornom djelovanju u gospodarstvu. Za svaku radionicu predviđena su 3 školska sata od čega dio za objašnjenje osnovnih pojmova, dio za prikaz područja, a dio za primjere iz prakse.
Vrijeme provedbe: Ponedjeljkom, utorkom i srijedom, od 17.00 do 19.30 sati, svaki drugi tjedan, s početkom u veljači 2014. godine
Mjesto provedbe: Dvorana STeP Ri.
Broj polaznika: 20 studenata završnih godina integriranih, preddiplomskih i diplomskih studija Sveučilišta u Rijeci.
Popratni materijali: Prezentacije za pojedina predavanja.
Provjera znanja: Timovima će završetkom prvog modula biti dodijeljeni projektni zadaci. Predviđena su 4 tima s po 5 članova koji će zadani projektni zadatak razvijati na osnovi odslušanih modula te ga uobličiti u završni projekt. Ocjena uspješnosti projekta utvrđuje se na temelju predanog projekta i njegove prezentacije. Tim s najboljim projektom bit će nagrađen.
Način prijave
Prijava treba sadržavati:
- Ime i prezime kandidata
- Studijski program i upisanu godinu studija
- Kratko obrazloženje zašto želi sudjelovati u pilot-projektu (motivacijsko pismo)
Prijava se šalje na e-mail: pkaranikic@uniri.hr, najkasnije do 15.02.2014.
Sadržaj |
Po završetku polaznici će biti u stanju: |
Predavači |
Modul 1 Poduzetništvo |
||
Poslovna ideja i pokretanje poduzeća |
- razumjeti osnovne pojmove iz poduzetništva, s naglaskom na društveno odgovorno poduzetništvo - opisati poslovnu ideju te razumjeti postupak pokretanja poduzeća - razumjeti zahtjeve i poteškoće s kojima se susreću poduzetnici tijekom razvoja poslovanja |
- Branka Crnković-Stumpf (Ekonomski fakultet) - Nino Pintarić (Nitesco d.o.o.) - Boris Golob (STeP Ri) |
Poslovni model |
- opisati osnovne elemente poslovnog modela i razumjeti njihove međusobne odnose - razumjeti karakteristike poslovnog modela |
- Boris Golob (STeP Ri) |
Poslovni plan i izvori financiranja |
- izraditi jednostavan poslovni plan poduzeća - prepoznati odgovarajuće izvore financiranja poduzetničkog poduhvata |
- Neven Tamarut (STeP Ri) - Sandra Uzelac (Viktor Lenac) |
Modul 2 Poslovna i razvojna politika |
||
Poslovno odlučivanje |
- razumjeti proces poslovnog odlučivanja - koristiti raspoložive informacije za donošenje poslovnih odluka |
- Ivica Lukanović (Modernline d.o.o.) - Neda vitezić (Ekonomski fakultet) |
Strateško i operativno upravljanje poduzećem |
- razumjeti osnovne alate strateškog i operativnog upravljanja u poslovanju poduzeća |
- Teo Rakočević (JGL d.d.) - Zdravko Zekić (Ekonomski fakultet) |
Inovacijska kultura i upravljanje inovacijama |
- razumjeti važnost poticanja inovacijske kulture - razumjeti upravljanje inovacijskim procesom unutar poduzeća |
- Darko Huljenić (Ericsson Nikola Tesla) - Petra Karanikić (UTT) |
Modul 3 Marketing |
||
Istraživanje tržišta i marketinška strategija |
- napraviti jednostavnu analizu tržišta - izraditi odgovarajuću strategiju izlaska na tržište |
- Ivana Datković (Erste Club d.o.o.) |
Marketing proizvoda/usluga |
- razumjeti osnovne koncepte marketinga - razumjeti ulogu i važnost marketinga kod plasiranja proizvoda/usluga na tržište |
- Elvira Meštrović (Gumb savjetovanje d.o.o.) |
Kanali prodaje i distribucije |
- osmisliti korake u kreiranju kanala prodaje i distribucije - razumjeti odnos distribucije i prodaje i marketinga |
- Duško Radulović (Energo d.o.o.) |
Modul 4 Tehnologija i zaštita intelektualnog vlasništva |
||
Intelektualno vlasništvo (IV) |
- razumjeti ulogu i važnost intelektualnog vlasništva u poslovanju poduzeća - prepoznati i razlikovati oblike intelektualnog vlasništva |
- Petra Karanikić (UTT) - Neven Tamarut (STeP Ri) |
Načini zaštite i komercijalizacija intelektualnog vlasništva |
- razumjeti procese domaće i međunarodne zaštite intelektualnog vlasništva - razlikovati načine komercijalizacije intelektualnog vlasništva |
- Radisav Drljević (TTO Thermotechnik d.o.o.) - Petra Karanikić (UTT) |
Timski rad |
- razumjeti mehanizme timskog rada - razlikovati načine upravljanja skupinama ljudi u redovnom radu i u kriznim okolnostima |
- Damir Zec (Sveučilište u Rijeci) - Zdravko Lenac (Sveučilište u Rijeci) |