Profesor Rončević odgovorio na bitna pitanja i pojasnio zašto se još uvijek isplati studirati ekonomiju
Upisi na fakultete u punom su jeku, a zahvaljujući stalnom usavršavanju i poboljšavanju programa, studenti još uvijek rado upisuju studij poslovne ekonomije. Donosimo intervju s profesorom Antom Rončevićem, koji je odgovorio vrijedi li upisati upravo taj studij.
Upisi na fakultete u punom su jeku, a zahvaljujući stalnom usavršavanju i poboljšavanju programa, studenti još uvijek rado upisuju studij poslovne ekonomije. Donosimo intervju s profesorom Antom Rončevićem, koji je odgovorio vrijedi li upisati upravo taj studij.
U najnovijem intervjuu za naš portal
Promjene u poslovnom okruženju
Profesor Rončević ističe kako je današnje poslovno okruženje izuzetno dinamično, što zahtijeva od studenata poslovne ekonomije da razumiju globalne trendove i njihov utjecaj na poduzeća i potrošače.
„Globalizacija tržišta proizvodnje i potrošnje mijenja kulture, kako unutar poduzeća, tako i u vanjskom okruženju.” –rekao je.
Digitalizacija i digitalna transformacija poduzeća postali su prioriteti u borbi za opstanak na tržištu te studenti stječu nužne digitalne kompetencije kroz svoj studij.
Prilagodba studijskog programa
Na pitanje kako se Sveučilište Sjever prilagođava tim promjenama, profesor je naglasio važnost uvođenja novih izbornih kolegija koji prate promjene na tržištu rada.
„Uvažavaju se prijedlozi studenata i sugestije poslodavaca, naglašavajući korištenje suvremenih metoda podučavanja i digitalnih alata. Studenti imaju priliku sudjelovati u terenskoj nastavi i praksi u Hrvatskoj i inozemstvu, gdje rješavaju dio svojih akademskih obveza kroz projekte realnog sektora.” – dodao je.
Nedostaci kurikuluma i moguća poboljšanja
Profesor Rončević identificirao je nekoliko nedostataka trenutnog kurikuluma, među kojima je nedovoljna zastupljenost sadržaja i oblika nastave koji bi studentima omogućili usvajanje vještina 21. stoljeća. Predložio je povećanje broja vježbi i radionica te zamjenu seminarske nastave s više praktične nastave. Također, istaknuo je važnost uključivanja studenata u interdisciplinarne i transdisciplinarne projekte, kao i projekte poslodavaca.
Implementacija najnovijih tehnologija
Sveučilište Sjever aktivno prati najnovije tehnologije, nudeći sve veći broj e-kolegija te koristeći digitalne alate za izradu i razmjenu nastavnih sadržaja. Studenti koriste digitalne alate u svojem radu, a njihovi radovi vrednuju se na temelju korištenja tih tehnologija.
„Implementacija novih tehnologija ostvaruje se izradom nastavnih sadržaja u digitalnom obliku i razmjenom tih sadržaja putem digitalnih kanala i platformi.” – objašnjava profesor.
Priprema za stvarni poslovni svijet
Profesor Rončević vidi mogućnosti poboljšanja u pripremi studenata za stvarni poslovni svijet intenzivnijom suradnjom s gospodarstvom i pokretanjem tematskih ljetnih škola. Predlaže uvođenje prakse u završnom semestru, gdje bi studenti sudjelovali sa 100% vremena, a njihovi mentori s 25%. Studenti bi izrađivali diplomski rad na temelju zadatka pripremljenog u suradnji s poslovnom organizacijom, čime bi stekli konkretno iskustvo rješavanja stvarnih poslovnih problema.
Uloga umjetne inteligencije i automatizacije
Gledajući u budućnost, profesor Rončević vidi umjetnu inteligenciju i automatizaciju kao ključne alate u poslovnoj ekonomiji.
„Umjetna inteligencija može pomoći u analizi velike količine poslovnih podataka i unaprjeđenju ekspertnih sustava za donošenje poslovnih odluka.” – rekao je.
Također, automatizacija može osloboditi ekonomiste od repetitivnih poslova, omogućujući im da se usmjere na kreativno promišljanje i procjenu novih poslovnih prilika.
Intervju s profesorom Rončevićem pružio nam je vrijedan uvid u izazove i prilike s kojima se suočavaju današnji studenti poslovne ekonomije. Prilagodbom kurikuluma, implementacijom najnovijih tehnologija i intenzivnijom suradnjom s gospodarstvom, Sveučilište Sjever nastoji svojim studentima pružiti alate i znanja potrebna za uspjeh na globalnom tržištu rada. Profesor Rončević naglašava važnost kontinuiranog razvoja i prilagodbe obrazovnog sustava, kako bi se odgovorilo na dinamične zahtjeve poslovnog okruženja.