Predstavljeni poslovni slučajevi „case study" natjecanja Realizator 2016.
Poslovni slučajevi prvog riječkog „case study" natjecanja na razini sveučilišta predstavljeni su 27. listopada 2016. godine u StepRi centru. Donosimo pregled svih poslovnih slučajeva i uputa koje su studenti dobili za njihovo rješavanje.
Poslovni slučajevi prvog riječkog „case study" natjecanja na razini sveučilišta predstavljeni su 27. listopada 2016. godine u StepRi centru. Donosimo pregled svih poslovnih slučajeva i uputa koje su studenti dobili za njihovo rješavanje.
Predstavljanje poslovnih slučajeva case study natjecanja Realizator 2016. održano je u četvrtak, 27. listopada 2016. godine u StepRi centru na riječkom kampusu. Podsjetimo, Realizator 2016. prvo je riječko case study natjecanje na razini sveučilišta koje nudi tri različita poslovna slučaja i na koje se mogu prijaviti timovi od dva do četiri studenta s bilo kojeg fakulteta Sveučilišta u Rijeci. U sklopu natjecanja će biti organizirana predavanja i radionice, a cijeli projekt provodi Zaklada Sveučilišta u Rijeci.
Na predstavljanju poslovnih slučajeva sudjelovali su predstavnici Zaklade Sveučilišta u Rijeci i predstavnici onih tijela koji nude poslovni slučaj. Studentima je u kratkim crtama objašnjen poslovni slučaj i što se od njih očekuje, međutim konkretni zadatak će biti zadan tek iza 30. listopada, odnosno kada prođe rok prijava. Studenti su također mogli postavljati pitanja o poslovnim slučajevima ili samom projektu Realizator 2016. Donosimo kratak opis svakog poslovnog slučaja.
Klinički bolnički centar Rijeka – Usluge za otvoreno tržište
Poslovni slučaj KBC-a Rijeka predstavile su tajnica Azra Sijarić i pomoćnica ravnatelja za osiguranje kvalitete pružanja medicinskih usluga Larisa Prpić Massari. Zadatak za studente je napraviti istraživanje tržišta za one usluge koje su KBC-u Rijeka potencijalno zanimljive za realizaciju na otvorenom tržištu. Radi se o dentalnim i estetskim uslugama, uslugama dijagnostike, umjetnoj oplodnji i barokomori.
Alarm automatika d.o.o. – Pametan dom (Smart Home) za svakoga
Poslovni slučaj tvrtke Alarm automatika d.o.o. predstavio je voditelj odjela za marketing Siniša Radulović. Vizija tvrtke temelji se na prijelazu iz gradnje sigurnih kuća koje pružaju sigurnost i zaštitu u gradnju pametnih kuća koje pružaju sigurnost, zaštitu, mobilnost, udobnost, pristupačnost, kontrolu, ekološku prihvatljivost i ekonomičnost, a sve to priključivanjem na mrežu Internet of Things. S obzirom da takve kuće još uvijek nisu isplative zbog manjka interesa korisnika, zadatak za studente će biti osmisliti marketinški plan u trajanju od tri do pet godina za oglašavanje i komercijalizaciju pametnih kuća.
Villa Kapetanović d.o.o. – Projekt razvoja i promocije privezišta Hotela Navis
Poslovni slučaj tvrtke Villa Kapetanović d.o.o. predstavio je menadžer hotela Navis Zoran Užar. Radi se o novom hotelu koji planira izgraditi privezište. Zadatak za studente bi bio provesti analizu tržišta s rizicima i koristima koje takav projekt donosi te napraviti marketinški plan.
Studenti mogu do 13. studenog poslati mail s maksimalno deset pitanja ako imaju nekih nedoumica vezanih za njihov slučaj. Rješenje svakog slučaja treba imati maksimalno pet stranica, međutim format samog rješenja nije zadan. To može biti tekst, slika, hodogram i drugo. Bodovat će se primjenjivost, kreativnost i isplativost, a zanimljivo je da će studenti prvo usmeno prezentirati svoje rješenje na pitch događaju gdje će svaki tim imati tri minute da predstavi svoje rješenje, a tek nakon toga će ocjenjivači pročitati njihova pismena rješenja. Rješenje poslovnog slučaja treba predati do 24. studenog u ponoć, a prezentacije s predstavljanja možete pogledati na poveznici.
Unatoč dobroj inicijativi i zanimljivim poslovnim slučajevima, uočava se činjenica da je za sva tri poslovna slučaja neophodno znanje ekonomije i marketinga. Na predstavljaju slučajeva istaknuto je da bi bilo idealno da su timovi sastavljeni od studenata s različitih fakulteta kako bi mogli udružiti svoja znanja iz različitih područja. Međutim, takva napomena nije bila naglašena u samom natječaju i većina timova je već formirana. Postavlja se pitanje hoće li studenti drugih struka ikako moći konkurirati onima koji studiraju ekonomiju ili marketing.