Pokaži svoju kreativnost na Kreativnoj riznici
– Termini poput „kreativne ekonomije“ te „kulturne i kreativne industrije“ ukazuju na to da se trenutačno institucionalizira cijela jedna industrija temeljena na kulturi i kreativnosti. Prema studiji Hrvatskog klastera konkurentosti kreativnih i kulturnih industrija, taj će sektor imati 12 dionika. Slijedom navedenog – kreativnost i kulturu posjedujemo, ali kao i sve ostalo, uspijeva ono što njegujete i u čemu ustrajate.
– Termini poput „kreativne ekonomije“ te „kulturne i kreativne industrije“ ukazuju na to da se trenutačno institucionalizira cijela jedna industrija temeljena na kulturi i kreativnosti. Prema studiji Hrvatskog klastera konkurentosti kreativnih i kulturnih industrija, taj će sektor imati 12 dionika. Slijedom navedenog – kreativnost i kulturu posjedujemo, ali kao i sve ostalo, uspijeva ono što njegujete i u čemu ustrajate.
Kreativna riznica naziv je popularizacijskog simpozija Ekonomskog fakulteta u Osijeku koji se organizira od 20. do 23. travnja 2016. godine. Krovna tema ove godine je Društveno odgovorna kreativnost. Na Kreativnoj riznici 2016. propituje se društvena odgovornost kreativnosti, a manifestacijom se stvaraju mreže kontakata nazočnih predstavnika kulturnih i kreativnih institucija, dionika svih sastavnica kulturne i kreativne industrije, akademskih institucija, umjetničkih strukovnih udruga, slobodnih umjetnika te medija.
Ususret ovom hvale vrijednom projektu, porazgovarali smo s inicijatoricama cijeloga projekta, prof. dr. sc. Jasnom Horvat i doc. dr. sc. Josipom Mijoč, organizatoricom volontera Ivanom Jobst, te s nekoliko volontera koji već duže vrijeme marljivo rade u prostorijama fakulteta kako bi projekt zaživio u punom sjaju.
Budući da je ovo druga po redu Kreativna riznica, Horvat i Mijoč otkrivaju da je ovogodišnji simpozij podignut na višu razinu u odnosu na prošlogodišnji:
– Na prošlogodišnjoj je bilo zavidnih 70 sadržaja i 1300 posjetitelja, a ove je godine ponuđeno 107 sadržaja koje će izložiti više do 200 sudionika na kojima očekujemo više od 2000 posjetitelja. Izradili smo i logo, primili smo pokroviteljstva uglednih institucija. Prošlogodišnji simpozij bio je institucionalizirajući, ovogodišnji je označen krovnom temom Društveno odgovorne kreativnosti. Ove godine imamo i dva nova partnera, veći broj sponzora, pokrovitelja, ali i studenata volontera. Uređujemo prostor u jednu maštovitu i kreativnu cjelinu.
Kreativna riznica, FOTO: Karla Bilandžić
Navedene brojke jasno pokazuju kako se interes predavača znatno povećao te kako sve više ljudi iz svih kutaka kreativne industrije ima želju prenijeti bar djelić svoga iskustva svima onima koji su gladni novih informacija iz sektora koji svaki dan dobiva sve više na popularnosti.
Osijek se ove godine kandidirao za prijestolnicu kulture. Tu laskavu titulu odnijela je Rijeka, ali Mijoč smatra da Osijek izrasta u pravi kreativni grad:
– Naš je pristup takav da ne pristajemo na mogućnost „sprječavanja“ Osijeka u njegovu izrastanju u kreativni grad. Kreativnu riznicu vidimo jednom od potvrda da Osijek čeka kreativna i nadahnuta budućnost.
Budući da većina ljudi, posebice studenta, u jednom trenutku upadne u kolotečinu i smatra da ukoliko nisu kreativni, nikada neće ni biti, profesorice odgovaraju i na tu enigmu:
– Termini poput „kreativne ekonomije“ te „kulturne i kreativne industrije“ ukazuju na to da se trenutačno institucionalizira cijela jedna industrija temeljena na kulturi i kreativnosti. Prema studiji Hrvatskog klastera konkurentosti kreativnih i kulturnih industrija taj će sektor imati 12 dionika. Slijedom navedenog – kreativnost i kulturu posjedujemo, ali kao i sve ostalo, uspijeva ono što njegujete i u čemu ustrajavate.
Broj volontera zainteresiranih za simpozij ove se godine udvostručio. Trenutačno je njihov broj 74, ali očekuje se kako će do zatvaranja ovogodišnje Kreativne riznice njihov broj biti još i veći. Tu treba naglasiti kako zatvaranje Kreativne riznice ne znači i okončanje rada jer neki organizacijski poslovi počinju tek kada se isprate posljednji uzvanici.
Ivana Jobst studentica je treće godine Ekonomskog fakulteta u Osijeku i zadužena je za organizaciju volontera, što nije nimalo lak posao jer mora uskladiti organizaciju volontera i angažman na Kreativnoj riznici s predavanjima, kolokvijima i ispitima na fakultetu. Kaže kako o nezainteresiranosti volontera nema govora jer su se svi dobrovoljno uključili u projekt i s jako puno volje, energije i motivacije uskočili u cijelu organizaciju, iako nisu bili ni svjesni koliko ih rada očekuje.
Kreativna riznica, FOTO: Karla Bilandžić
Ivana na cijeli projekt gleda kao na odličnu podlogu za budućnost:
– Zadnjih nekoliko tjedana bilo je jako naporno, ali jedno veliko iskustvo kako u profesionalnom, tako i privatnom smislu. Time razvijam vještine koje će mi biti korisne u različitim životnim situacijama.
Iskustva s dosadašnjim volonterima su joj jako pozitivna. Drago joj je što su studenti prepoznali vrijednost volontiranja i shvatili da je to prilika za osobni rast i razvoj koju pokušavaju u potpunosti iskoristiti.
Martina i Petra su studentice druge godine Ekonomskog fakulteta koje su nakon cijelog razgovora o volontiranju ponajviše istaknule kako je odnos između profesorica i volontera skladan te kako su im one ujedno i najveća potpora:
– Dostupne su nam tijekom cijelog dana i u slučaju bilo kakvih nesuglasica i poteškoća stoje nam na raspolaganju. Potičemo i motiviramo jedni druge, one su također dio našeg tima i naša najveća potpora.
Nikome od volontera nije bilo teško izdvojiti vrijeme kako bi od ove srijede Ekonomski fakultet postao mjesto na kojemu ćete u samo tri dana naučiti pregršt stvari koje će vam se zauvijek urezati u pamćenje. Mjesta je još malo, stoga požurite na službenu stranicu, pronađite predavanje ili radionicu koja vam se najviše sviđa i budite i vi dio ovog projekta.