LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Odluke o komunalnom redu

Pitali smo studente što misle o pauku za bicikle

Grad Zagreb izmjenom Odluke o komunalnom redu regulirat će gdje se na javnim površinama mogu parkirati sredstva za osobni prijevoz. Nepropisno parkirana prijevozna sredstva bit će uklonjena te je rok za njihovo preuzimanje 30 dana.

Grad Zagreb izmjenom Odluke o komunalnom redu regulirat će gdje se na javnim površinama mogu parkirati sredstva za osobni prijevoz. Nepropisno parkirana prijevozna sredstva bit će uklonjena te je rok za njihovo preuzimanje 30 dana.

Početkom siječnja Grad Zagreb donio je prijedlog izmjena Odluke o komunalnom redu, u kojem nalaže da se bicikli koji nisu parkirani na za to predviđeno, odnosno označeno mjesto mogu ukloniti.

Prema izračunima u Zagrebu postoji 161 lokacija na kojoj je postavljeno 904 stalka za bicikle na kojima se može parkirati više od 1800 bicikala. Za nepropisno parkiranje bicikla predviđene su kazne od 700 do 1000 kuna.

Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet za Zagrebačku panoramu iznosi sljedeće:

– Obavještavamo vas da će se u narednim danima građanima koji ostavljaju sredstva za osobni prijevoz na mjestima koja za to nisu predviđena izdavati upozorenja kao preventivne mjere.

Ukoliko vlasnik ne preuzme svoje prijevozno sredstvo u roku od 30 dana od uklanjanja, bicikli će se smatrati napuštenim. Drugim riječima, grad će njime moći raspolagati kako želi te vlasnik gubi pravo na povrat svojega bicikla.

Zanimalo nas je što studenti koji svakodnevno bicikliraju misle o pauku za bicikle, a svoje nam je mišljenje otkrio Danijel:

– Mislim da je ovo glupost. Čisto iz razloga jer nema dovoljno parkirnih mjesta za bicikle, pa se biciklisti moraju snalaziti na svakakve načine i još k tome riskiraju da im netko ne ukrade bajk. Također, policija nije dovoljno angažirana oko pronalaska ukradenih bicikla. Tu su veći problem automobili koji vrlo često zablokiraju prolaz ili parkirna mjesta za bicikle. Automobili masovno pale sva 4 i stanu gdje žele, i nikome ništa. Tako da, neka rade na rješenju problema nekih drugih stvari, a ne dizat' bicikle.

Studentica Karmen slaže se s uvođenjem reda i pravila za parkiranje bicikla, no smatra da se prije uvođenja pauka za bicikle treba dosta toga urediti i organizirati:

– Slažem se s uvođenjem reda i pravila za parkiranje bicikla, kao i s ostalim prijevoznim sredstvima. Prije uvođenja pauka treba dosta toga urediti i organizirati. Treba postaviti smislene stalkove za bicikle, a to znači da u trenutne stalkove, kada gurneš prednji kotač u držač, ostaneš bez kotača. Pravi stalak ima funkciju, a većina trenutnih je postavljena da se zadovolji forma.

Karmen još nadodaje da je potrebno organizirati frekventne lokacije za parkiranje, a ne da se mora parkirati bicikl na Maksimiru pa pješice ići prema centru grada, i ono najvažnije – da biciklističke staze budu funkcionalne. One, kaže Karmen, nemaju početak ni završetak, samo se pojave u jednome trenutku pa iznenada nestanu, a još je veći problem što se na stazama nalaze stupići za zabranu parkiranja, semafori, kontejneri i slično. Ističe da u globalu jest za propisno parkiranje bicikla i uvođenje pauka za bicikle ako se omogući normalno i smisleno korištenje bicikla u gradu Zagrebu.

FOTO: STUDENTSKI.HR / ANTONIA RIHTARIĆ