LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Predavanje u Stablu znanja

„Pisanje diplomskog rada uopće nije lak posao“

Budući da predstavlja „krunu“ obrazovanja, pisanje diplomskog rada nipošto nije lagan posao, istaknuo je Božidar Nikša Tarabić. Okupljenim je studentima davao savjete za pisanje, ali ih je i upozorio na najčešće greške koje rade.

Budući da predstavlja „krunu“ obrazovanja, pisanje diplomskog rada nipošto nije lagan posao, istaknuo je Božidar Nikša Tarabić. Okupljenim je studentima davao savjete za pisanje, ali ih je i upozorio na najčešće greške koje rade.

U Stablu znanja unutar Studentskog centra u Zagrebu 18. travnja održano je interaktivno predavanje o pisanju diplomskih i završnih radova. Za organizaciju ovog događaja zaslužni su Ured za studente Sveučilišta u Zagrebu te SZZG, dok je za samo predavanje bio zadužen magistar psihologije Božidar Nikša Tarabić. O velikom interesu za ovu korisnu i edukativnu aktivnost govori i činjenica kako je prostorija bila ispunjena do zadnjeg mjesta. 

Mladi psiholog je na početku svoga predavanja istaknuo kako pisanje diplomskog rada nije uopće lak posao, budući da predstavlja krunu jednog obrazovanja te na nekim fakultetima nosi čak 18 ECTS-a. Nakon toga se dotaknuo podjele i strukture radova, objasnio je sam proces pisanja rada i navođenja literature te je govorio o najčešćim pogreškama koje se pojavljuju prilikom pisanja nekog važnog akademskog teksta kao što je i sam diplomski rad. 

Posebnu pozornost posvetio je naravno greškama koje se događaju u pisanju te je prošao svaki sastavni dio jednog rada: od teme, uvoda, istraživačkog pitanja, hipoteza, odgovarajućih instrumenata i metoda istraživanja pa sve do razrade, zaključka i literature. Ono što je istaknuo kao jednu od većih pogrešaka je ta da sadržaj i uvod nisu povezani s temom, odnosno da instrumenti koje smo odabrali ne odgovaraju na naše istraživačko pitanje. Zbog toga je važno prvo pročitati svu potrebnu literaturu, udžbenike i izvorne znanstvene radove kako bi se mogli postaviti inicijalni ciljevi i tema, a tek nakon opsežnog proučavanja odgovarajuće literature dolazi do utvrđivanja konačnih ciljeva i teme. Na predavanju je također istaknuta važnost uvoda koji predstavlja krov svakog diplomskog rada te zbog toga na njegovo pisanje odlazi najveći dio vremena.

HIKS dodjeljuje nagrade za najbolje studentske radove, uključujući diplomske, završne i seminarske


Osim korisnih informacija koje su dobili na ovom predavanju, studentima je pružena i mogućnost da u bilo kojem trenutku prekinu predavača i postave mu pitanje o svemu što ih zanima ili im nije dovoljno jasno. Također, pojedini su studenti iskoristili i priliku da putem društvenih mreža postave pitanja i prije samog predavanja. Predavanje je završeno ispunjavanjem anonimnog upitnika u kojem su studenti iskazali svoje mišljenje o samom predavanju te su ocijenili predavača i njegovu sposobnost prenošenja informacija i znanja.  

FOTO: PIXABAY